Inlägg från: Anonym (anonym 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym 2)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:12:20 följande:
    Finns också gott om oattraktiva kvinnor som attraktiva män väljer bort. De oattraktiva kvinnorna är helt enkelt tvungna att vara med de mindre attraktiva männen.
    Bättre att välja att skaffa en katt eller hund samt ha ett rikt umgängesliv med vänner framför att ha en tystlåten osocial person i sitt liv som man inte attraheras av.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 12:31:10 följande:
    Den här tråden blir konstigare och konstigare. 

Nu är "snäll" plötsligt synonymt med en asocial kuf som stryker efter väggarna? Nyss var det män som inte kan bli arga, ens om någon angriper deras barn. 

Jag kan bara konstatera att högst någon promille av männen uppfyller dessa kriterier. Alla andra är alltså inte snälla. 

Onekligen ett väldigt kreativt sätt att försöka bevisa sin hypotes att kvinnor inte gillar snälla män: man definierar om ordet snäll till något som ingen uppfyller. 

Kanske jag skulle driva en egen tes. Män gillar inte intelligenta kvinnor. Sedan definierar jag intelligent som "vägrar ha ett jobb, sover på golvet och samlar på VM-medaljer i konstsim".

Se där. Män vill inte alls ha intelligenta kvinnor. Det är bara något de påstår.
    Nu har det äntligen kommit en klar definition på snälla män och då lär ju badboys helt enkelt vara män som kan hålla ögonkontakt tala högt och tydligt samt inte vara rädda för att prata med andra om allt möjligt
  • Anonym (anonym 2)

Nu när det slagits fast vad en snäll och försiktig man är så står det väl ganska klart varför kvinnor inte attraheras av någon som är tystlåten, inte törs prata med andra och som dessutom inte ens klarar av ögonkontakt det går ju inte ens att avgöra om någon är trevlig om den är sluten och tyst

• Anonym (anonym 2)
    snuttplutt skrev 2018-02-14 15:33:22 följande:
    stig-helmer har ju en ny brud i varje ny film, så nåt måste han göra Rätt Drömmer
    Fast han är väl inte direkt osynlig och tyst inte ens försiktig
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Rookie) skrev 2018-02-14 15:46:39 följande:
    Jo det var han väl? Men han hade ju Ole förstås som däremot var det du beskrivit.
    Om man hakar på en massa saker så är man inte försiktig inte heller om man klär sig så att man syns
  • Anonym (anonym 2)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-14 16:14:16 följande:
    jepp, han är psykolog och säger vettiga saker.

Är det han som säger att människor behöver kliva ut i verkligheten och ta ansvar för sig själva och lära sig sociala koder så kan man ju undra varför en massa människor tittar på föreläsningar och betalar för böcker han skriver men inte använder sig av vad han lär ut, verkar ju tämligen meningslöst att fortsätta med klaga på att kvinnor inte är intresserade när det tydligt förklaras vad som inte fungerar
  • Anonym (anonym 2)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-14 16:37:55 följande:
    det fetade får du utveckla lite.
    inte använder sig av det han lär ut?
    vad har klaga på kvinnor med han att göra?
    Nog säger han att för att få ett bra liv med relationer ska en lämna nätforum, youtube osv och gå ut i verkligheten och vara social, hel och ren samt ha drivkraft att göra något av sitt liv. 
    Med tanke på att det talas om problem med att lyckas med relationer ofta länkas till bla. denne psykolog så bör det han säger vara intressant för den som har problem och han säger ju knappast att det fungerar med att vara osocial, ha bristande ögonkontakt, vara tystlåten för att lyckas med någonting
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 16:53:16 följande:
    Stig-Helmer är den snälle mannen personifierad. Han får bara något sött i filmens värld.
    Nej han är en karikatyr på någon med grav funktionsvariation som dessutom förstärkts av överbeskyddande förälder
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 17:12:09 följande:
    Det kan du ju tycka men han är väldigt snäll.

Förövrigt är det komiskt att jag och andra män ska behöva lära snälla män hur de skall vara för att attrahera kvinnor. Ni kvinnor hade ju kunnat berätta för dem själva istället för att komma med kommentarer som "jag vill ha en snäll man" trots att snällheten aldrig kommer att få dessa kvinnor på fall.
    Vi har ju i denna tråd kommit fram att det vissa menar att vara snäll inte är snällhet utan social oförmåga och det är det få som är intresserade av för det kan ju knappast vara så att en ska välja bort att umgås med de som inbjuder till kontakt och istället försöka och anstränga sig för att få kontakt med den som inte klarar ögonkontakt eller deltar i samtal-
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 17:12:09 följande:
    Det kan du ju tycka men han är väldigt snäll.

Förövrigt är det komiskt att jag och andra män ska behöva lära snälla män hur de skall vara för att attrahera kvinnor. Ni kvinnor hade ju kunnat berätta för dem själva istället för att komma med kommentarer som "jag vill ha en snäll man" trots att snällheten aldrig kommer att få dessa kvinnor på fall.
    Varför ska kvinnor på sin fritid ägna sig åt terapi och stödjande verksamhet för att lära folk hur man umgås social
    när kvinnor är ute för att ha det trevligt med de som redan är sociala och trevliga att umgås med
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?