Anonym (Drautmigihåret) skrev 2018-02-13 21:49:16 följande:
Jag sitter och undrar om alla kvinnor har det latent inom sig - att söka den farliga mannen?
Hos vissa kvinnor kommer den kanske aldrig upp till ytan liksom, kanske p g a uppfostran, miljö, uppväxt och gener?
Nä. Jag föraktar så kallade "farliga" män.
Det finns absolut ingenting som vill komma upp till ytan, mer än avsky som jag försöker låta bli att visa alltför tydligt.
Nu är det ju delvis en definitionsfråga, eftersom vissa tycks dra likhetstecken mellan "farlig" och att vilja beskydda sina barn. Jag skulle inte tveka att beskydda mina barn. I yttersta nödfall med våld. Gör det mig till en farlig kvinna? Nä, det gör mig helt normal.
Men om min man skulle hota läraren fysiskt istället för att resonera, skulle jag skämmas ögonen ur mig. Så funkar jag.
Med farliga män menar jag alltså killar som har en farlig utstrålning i största allmänhet, och som har lätt att ta till hot och våld. Inte svenssonkillar som blir provocerade när någon hotar dem. Det skulle ju leda till att större delen av världens befolkning, både kvinnor och män, plötsligt måste klassas som farliga.
Men de som gör en grej av att vara "farliga" har jag enbart usla erfarenheter av. Det är de som mobbar i skolan och de är de som beter sig som motbjudande skitstövlar resten av livet. Översittare, gaphalsar, självgoda besserwissrar... Inte sällan kvinnomisshandlare och kriminella. Dessutom är de ofta betydligt mer korkade än genomsnittet. Även om de naturligtvis ser sig själva som smarta.
Jag känner igen dem direkt och jag tål dem inte. Det brukar vara ömsesidigt, faktiskt.