Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
Nu vill ju de flesta kvinnor som "stöter" på män ha betalt så de går ju bort för alla oss män som inte vill vara kriminella.
Nu vill ju de flesta kvinnor som "stöter" på män ha betalt så de går ju bort för alla oss män som inte vill vara kriminella.
Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap. .
Läs vad jag skriver, kvinnors livskvalite försämras i ett äktenskap.
Kvinnor har allt att vinna på att inte ingå i ett äktenskap.
Nej,det visades inte alls,;
Jo, det visades och är den enda fakta som postats i ämnet. Om du nu vill att man ska ta dig på allvar så får du länka till något som säger motsatsen. Ditt ord är i sammanhanget irrelevant när livslängden så markant är bättre för gifta, vilket visades.
Jag tror inte det är så mycket pengar i sig som attraherar, i alla fall inte nu för tiden, utan det att mycket pengar signalerar att mannen kanske är framgångsrik, har drivkraft och självförtroende, status osv. Jag menar kvinnor idag kan ju försörja sig själva och kan tjäna minst lika mycket i de flesta fall, så de är ofta inte beroende av en man med mycket pengar.
Men jag som man skulle faktiskt också bli LITE mer intresserad av en kvinna som hade mycket pengar än en som gick på socialbidrag, även om det inte skulle vara avgörande för om jag skulle falla för henne.
Förklara varför pengarna är viktigare än mannen.
Jag har svårt att förstå syftet att använda ordet snäll i överförd betydelse om man inte är intresserad av att vara med att sprida myten om att kvinnor vill bli illa behandlade. Varför inte använda de ord som mer exakt beskriver vad man menar istället som osäker, dålig självkänsla, tystlåten osv?
Du ser inte det som problematiskt att prata om att kvinnor inte gillar snälla män och samtidigt ge exemple på att kvinnor gillar våldtäktsmän? Du tror inte att det finns risk att unga osäkra män på allvar tror att de inte ska vara snälla i betydelsen behandla sina medmänniskor väl? Att någon ung man inte lyssnar på ett nej eftersom han har hört att kvinnor egentligen vill bli dominerade (ordval av annan skribent i tråden)?
Om nu syftet är att hjälpa unga mäniskor så vore det väl mer effektivt att istället för att hamna i en luddig omskrivning om att kvinnor inte gillar snälla män ge dem konkteta exempel på hur de kan bli "mer attraktiva på moraliska sätt"? Jobba på självkänslan, träna på att våga prata med nya människor, träna på kroppspråk, gå med i föteningar där man träffar likasinnade, skaffa sig ett liv som man själv trivs med och finner intressant. Eller vad det nu är som du tänker skulle hjälpa
Du får tycka att jag är fyrkantig men jag tror att ordval spelar roll. Och jag tror att du tycker det också annars skulle du inte envisas med att använDA begreppet snäll i övetflrd betydelse utan istället vara mer exakt. Jag tycker inte att jag är fördömande men ja jag tycker att du om du hävdar att kvinnor inte gillar snälla män är med och sprider myten om att kvinnor inte gillar snälla män i gängse betydelse av ordet. Även om du menar något annat är risken förstås att de som läser tolkar in den vanligaste betydelsen av ett ord. Snäll i betydelsen tillbakadragen hittar jag inte ens (närmaste är väl fromsint) så där handlar det ju inte ens om att använda en ovanligare betydelse av ett ord utan att hitta på en helt egen? Vad är poängen med det? Varför hitta oå egna betydelser för ord istället för att använda de ord som redan finns och betyder det man menar? Varför skriva snäll när man menar tillbakadragen istället för att skriva tillbakadragen?
Visst kan jag skriva päron och mena äpplen och sen använda halva tråden till att förklara att jag egentligen pratar om äpplen och att jag har rätt att kalla äpplen för päron om jag vill och att den som är emot det är fördömande. Men visst skulle det vara förvirrande och vara risk för missförstånd och andra i tråden blir nog ändå nyfiken på avsikten. Varför oviljan att använda rätt ord? Varför är päron ett så mycket mer lockande ord?
Vad är det som gör att du vill använda SNäll istället för de ord som mer tydligt beskriver det du menar?
Alexander Bard upplevs inte som något positivt alls utan snarare som otrevlig. aggressiv och någon man inte vill umgås med så träffar man på liknande beteende och uppträdande hos någon på jobbet så är det någon man ser till att undvika Persbrandt skulle man däremot inte känna så för eftersom han med stor sannolikhet inte uppför sig otrevligt mot andra men möjligtvis har en jargong som man kanske inte uppskattar
Sen när betyder snäll självutplånande?