Inlägg från: Mella-Bella |Visa alla inlägg
  • Mella-Bella

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 16:18:13 följande:

Går och går. För gemene kvinna innebär det betydligt lägre levnadsstandard om hon är själv.

Ja det var något annat. Du skrev att kvinnor är beroende av män för att få högre standard. Så är det naturligtvis inte. Om hon baravill och lägger manken till så fixar hon det själv.
  • Mella-Bella
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 18:34:52 följande:

Inte för gemene kvinna som sagt. Dagens samhälle är utformat så att du får det betydligt bättre ekonomiskt och bättre levnadsstandard om du lever i ett hem med två inkomster. Singlarna är de ekonomiska förlrarna.

Ja ok då förstår jag bättre hur du menar. Jag täbkte mer att vill man ha en bättre standard så finns det andra sätt än att skaffa en man. Alltså är man inte beroende av en man för ar åstadkom detta. Men jag förstår. Och skaffar man bättre jobb tex +flyttar ihop med någon så har man såklart råd med ännu bättre standard. Det kan man ju säga det om allting mam kan ta sig för för att öka sina inkomster också. "vill man höja sin levnadsstandard så är man beroende av att *valfri åtgärd*".

Sen kan man ju diskutera hur bra levnadsstandard det är om man ska behöva "trängas" med en till i sitt slott..
  • Mella-Bella
    Anonym (Måns) skrev 2018-02-25 14:01:55 följande:

Jag försöker vara vänlig mot henne, inte sarkastisk, vi delar på hushållssysslorna så båda är nöjda, jag försöker lyssna intresserat när hon pratar engagerat, jag förväntar mig detsamma från henne. Jag är undfallande när det behövs, har ingen prestige. Men går inte med på vad som helst.

I sängen blir jag gärna styrande, ger smisk ibland, föreslår kinks, håller henne hårt ibland, dunkar på. Hon gillar det.

Jag måste vara en perfekt mix av läder och velour.

Hur relaterar det till trädens ämne? Det framgår inte om du var snäll när hon föll för dig.
  • Mella-Bella
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-11 17:35:34 följande:

Poängen är att de öppet klagar över sina liv. De söker sex och kärlek men blir utan.

Du tycks vara ännu en kvinna som vill hjälpa dessa män genom att påtala att de inte ska utvecklas. Sedan blir männen bittra på sådana som dig för att de gör som kvinnor säger men förblir ensamma.

Det har du återkommit till, men är det männen som ber om råd eller kvinnorna som ger dom råd ändå? Eller vad föranleder att detta händer liksom? Och i vilka sammanhang har du sett detta?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?