Inlägg från: Anonym (My) |Visa alla inlägg
  • Anonym (My)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Det finns många mellanting mellan alltför försiktig/osäker och dominant inkl våldsam/ kriminell. Det är också skillnad på att vara blyg osäker i början i inledande skede men sen snabbt tina upp när intresset är ömsesidigt , eller att ha en pojkvän som ständigt är osäker och initiativlös.

• Anonym (My)

Varför är ni så många som likställer snäll med mesig? Jag tänker att snäll är schysst, vänlig, hjälpsam, ärlig. Inte våldsam, inte spydig, inte argsint. Vänlig mot barn och djur och sin gamla farmor. Men dessutom gillar jag snabbtänkthet och humor, och det är lättare att få igång ett samtal med en man som inte är så blyg utan är mera öppen och pratsam. Så snäll kombinerat med social är perfekt.

• Anonym (My)

Men herregud jrockyracoon, du skriver kilometerlånga föreläsningar om hur saker är och hur kvinnor fungerar och vad vi gillar och vad vi väljer och varför. Jag känner inte igen mej i en enda rad.

• Anonym (My)

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:57:31 följande:[/quote-nick]För att du inte förstår hur kvinnor funkar.[/quote]

Inte ens jag som är kvinna förstår hur ALLA kvinnor funkar, vi är nämligen olika. Men jag förstår mej själv och blir så trött på alla mansplainers på fl som myndigt förklarar att alla kvinnor vill ha bad boys eller stor kuk eller pengar eller vad killen fått för sej och oavsett vad kvinnor svarar så vet han minsann hur det EGENTLIGEN är.

• Anonym (My)

Jag håller fullständigt med dej på alla punkter Hanna! Bra uttryckt!

Någon undrade hur jag visste att kvinnor inte vill ha dessa "ickesnälla" män. Svaret är att jag är helt säker på att ALLA kvinnor inte vill det eftersom jag inte vill, och rätt säker på att många inte vill eftersom mina väninnor genom alla år sagt samma sak men de kan förstås ljugit och dessutom gift sej med snälla män bara för att mörka sina önskningar...

Någon undrade vad jag vill ha i en man; Humor intelligens och ett för mej tilldragande yttre. Alla mina förhållanden har varit snälla ordningsamma skötsamma män och varken jag eller någon av mina nära vänner har träffat någon i krogmiljö utan via studier jobb hobbys där man lär känna någon.

Jag skulle definitivt inte lämna min man för Zlatan, jonnyracoons inlägg #563 var det sorgligaste jag läst på länge.

• Anonym (My)

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:[/quote-nick]Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.[/quote]

En man med erfarenhet av 1000-tals kvinnors raggningspreferenser har troligen sina erfarenheter av krogragg eller sexdating. Man hinner inte med 1000tals långa förhållanden. Så de män som tycker att

" the Game " visar en drömtillvaro och vill ragga många ons av kategorin snygg tjej som blir kåt av att bli dissad , ska kanske köra på tips om att buffla på och spela spel. Vill man ha en tjej som älskar en även när Zlatan knackar på dörren så rekommenderar jag att ge fan i att läsa the Game, jag har gjort det och satt och himlade med ögonen hela tiden.

Därmed inte sagt att kvinnor inte har önskemål och preferenser och " biologiska drifter" Jag erkänner glatt att jag gillar intelligens och karisma och snygga kroppar. Men grejen är nog att du tänker snäll= mesig och med dåligt självförtroende och jag tänker snäll= vänlig och godhjärtad.

• Anonym (My)

]jrockyracoon skrev 2018-02-23 15:18:53 följande:[/quote-nick]Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. [/quote]

Ok jag tänker. Om det var en känd rockstjärna skulle jag nog dragit mej undan just pga det. En kille som är på långa turnéer, jobbar sent, frestas av groupies och en kultur med mycket alkohol o droger är inget för mej. Det skulle inneburit att mitt arbete och mitt liv skulle kommit i andra hand i vårt förhållande.

Däremot en rockmusiker med musiken som hobby hade legat bra till eftersom jag gillar musik och det är onekligen grymt sexigt med elgitarrsolo. Typ om han är sådär fingerfärdig och fantasifull, vad kan han då göra i sängen...? Men det är en helhet, det hänger på många saker. Jag hade några olika på g den där perioden men avgörandet var att jag kände mej så hemma med honom som nu är min man. Lika barn leka bäst, kanske. Om jag ännu inte träffat min man hade jag ev legat med rockstjärnan en gång. Fast jag kommer inte på någon rockstjärna på rak arm som jag skulle bli sugen på. Basisten i Muse kanske? *funderar *. Nä det skulle kännas lite trist att vara en i en lång rad. Det är himla hypotetiskt.

Däremot om jag skulle välja mellan en normalt problemfri man med jobb, utbildning och en liten bostadsrätt vs en kille med alkoholproblem, betalningsanmärkning och sms- låneskulder som bodde hos sin mor och var arbetslös, då valde jag killen som inte medförde problem i stora lass.

• Anonym (My)

Du är klok du Hanna.

Jag har nu en teori om varför ordet snäll används i fel beydelse.Om man har en kille (eller tjej, kollega, klasskompis) som är blyg och tyst, eller tafatt och socialt handikappad så kan man ofta i alla fall uppskatta att hen är snäll. Det är en positiv egenskap man kan lyfta fram när man inte kommer på något mer specifikt. Typ "Maria är så svår att lära känna, hon säjer aldrig något" eller

"Kevin kommer aldrig bli mer än kompis för mej, han är så osäker ", där är givna svaret "ja men hon/han är snäll".

Snäll är inte dåligt men det fattas annat för att det ska bli attraktion. BARA snäll räcker inte men snäll är ändå en förutsättning för en relation. Sen har ordet snäll för vissa kommit betyda

"BARA snäll och inget mera spännande".

• Anonym (My)

]Smecker skrev 2018-02-24 11:37:24 följande:[/quote-nick]Med tanke på att en mycket stor del av kontakterna sker via sajter och appar idag, hur tar man andras plats där?[/quote]

Man har bättre profilbilder, ett himla taskigt knep. De dumma kvinnorna dras till bilderna av leende män i kvällsljus med solbrända armar, glimten i ögat och en gullig hund bredvid, medan Åke som sitter i halvdunkel och ser sur ut på sin webkamerabild i grodperspektiv, med en odiskad tallrik bredvid, helt ignoreras.

Ps: Åke är fingerat namn men tallriken fanns, på min väninnas dejtingsajt.

Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?