Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

jrockyracoon skrev 2018-02-22 21:17:23 följande:

Du frågade inte mig, men jag har ändå ett intressant exempel på en i min tycke intressant episod.

En vän till mig bjöd in ett antal tjejer till ett samkväm. Min vän förändras alltid när han har tjejer i närheten. Det första han sade till tjejerna när de kom var att jag brukade kissa tyst. Han berättade att han hade lyssnat utanför dörren ett antal gånger och när jag kom in hörde han inte hur jag kissade (Jag kissar mot kanten för att det inte ska stänka).

Det min vän gjorde var att förödmjuka mig, eller förpassa ner min status till noll i dessa tjejers ögon. Han presenterade det hela som ett skämt, men bakom fanns det en slug taktisk (men vänskapsmässigt förkastlig) manöver - som fick mig att framstå i en väldigt underlig dager och även som en omanlig person.

Det intressanta var ju att denna manöver lyckades. Jag var inte alls intressant i diskussionen som följde senare. Man kan ju ha tänkt sig att tjejerna blev lite skeptiska till min vän som överhuvudtaget tog notis om huruvida jag kissade tyst eller inte och som stod utanför dörren och lyssnade. Man kan också ha tänkt sig att kvinnorna borde ha insett vilken personlighetstyp som säger sådana saker om sin egen vän. Men inget sådant, hände och jag blev skickligt och grymt utmanövrerad i den situationen.

Min vän kunde ha tjejernas uppmärksamhet helt för sig själv, utan inblandning av eventuella konkurrenter.

Jag tycker nog att den här episoden platsar bra som ett exempel på hur en elak handling kan gynna en person att öka sina chanser hos tjejer.

Om du är i verkligheten som här på forumen så är det enkelt att förstå varför de där kvinnorna inte var intresserade av dig.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:20:03 följande:

Osaklig, irrelevant, samtidigt som du gör dig lustig på min bekostnad i samma inlägg....   Hmmm... jag tror att du behöver göra ett besök hos en själaverkstad.

Osaklig och irrelevant? Det var ju DU som själv gjorde din egen person till en sakfråga. Högst relevant i den diskussionen du förde.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:20:03 följande:

Osaklig, irrelevant, samtidigt som du gör dig lustig på min bekostnad i samma inlägg....   Hmmm... jag tror att du behöver göra ett besök hos en själaverkstad.

Men ditt inlägg är däremot osakligt, eftersom min person inte var föremål i sakfrågan.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:37:48 följande:

På vilket sätt menar du att mitt exempel inte belyser det som frågeställaren eftersökte - d.v.s. exempel på elaka saker som män kan göra för att locka till sig kvinnor? 

Jag tror inte på att vara elak mot kvinnor av moraliska orsaker. Jag tycker det är förkastligt. Däremot tror jag på att inte vara snäll (och med snäll menar jag då tillbakadragen, blyg, integåpåig, etc.) utan istället gärna lite fräck, lite mindre hänsynsfull och orädd och dominant. Använda kroppen, utstråla ledaregenskaper och lugn, gärna prata om sex, visa muskler och styrka, att kunna föra en ledig och obesvärad konversation, etc, etc.

Det jag kan säga säkert baserat på min egen erfarenhet är att ett sådant beteende tveklöst ökar chanserna till att attraktion uppstår jämfört med det snälla (definition, se samma som ovan) beteendet.

Gärna prata om sex? Har du missat att dagens kvinnor inte vill höra någonting som antyder något sexuellt, då är det metoo nästa. Hade inte du en fru/sambo sedan många år?
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:46:31 följande:

Det är inte relevant vad du ev. tror om mig, och ej heller relevant om tjejerna var intresserad av mig eller inte.

Det är osakligt för det tillförde ingenting till debatten och jag ser det väl mer som att du försökte vara vitsig utan att vara det.

Min person var inblandad i exemplet, men mitt exempel handlade om en person utan moraliska skrupler som får fördelar hos kvinnor p.g.a av sitt skrupellösa beteende. Att det var just jag som var inblandad är ointressant för poängen, det skulle vara lika intressant om det vore vilken annan man som helst.

Är det inte relevant om tjejerna var intresserade av dig? Vart ville du då komma med ditt exempel?

Om det hade varit en intressant man som din vän gjorde ner, och tjejerna trots den intressante mannens suveränitet och atttaktionskraft blev mer intresserad av den elake mannen istället, ja då hade du haft en poäng.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:58:41 följande:

Jag brukar ibland formulera det såhär. Du (som man) behöver visa att du är en sexuell varelse. Det kan man göra på flera olika sätt. Att t.ex. skämta om sex i rätt läge, tror jag är fruktsamt ur den aspekten.

Jag har en fru, men det betyder inte att jag inte kan få ha en åsikt i frågan.

Jag tror inte att raggningsteknik är något som åldras. Trots ny teknik, så tror jag att raggningsteknikens fundament, när vi pratar öga mot öga, är relativt orubbliga.

Ja då undrar jag när i tiden som du var så framgångsrik i att ragga kvinnor. Eller ni kanske haft ett öppet äktenskap i alla år?

Det är dock bra att du förtydligar att det är just åsikter som du kommer med.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 23:03:19 följande:

Hade jag inte varit en konkurrent, hade nog inte min vän ansträngt sig så mycket för att röja mig ur vägen.

Men oavsett om jag var intressant eller inte intressant, så kvarstår faktum att det var ett exempel på en ganska ojuste metod för att förskaffa sig en fördel med kvinnor.

Och låt oss nu antaga att jag nu var väldigt ointressant för dessa kvinnor. Då kan vi bara använda vår fantasi och sätta dit en annan väldigt intressant man i mitt ställe, för då har vi ett annat konstruerat exempel som också belyser det jag ville få fram - dock ej taget från verkligheten. 

Att han ser dig som konkurrent eller om du verkligen är en konkurrent är två skilda saker. Fäkta mot väderkvarnar du vet.

Exakt som du skriver i sista stycket där hade varit intressant att se.
  • Anonym (.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:55:15 följande:

Jracoon har rätt och kom med ett bra konkret exempel. Men vissa vill inte lyssna.

Hans exempel var helt bisarrt om det ens är sant. Samtliga karaktärer, kvinnorna, vännen och han själv i den där sammankomsten. En normal människa hade rest sig och lämnat det skruvade sällskapet.

Kvinnor dras till badboys men nog finns det bättre sätt att argumentera för det än de tafatta försök som gjorts i den här tråden.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 23:51:43 följande:

Min poäng var inte att det var intressant att se hur det hade gått om en annan intressant man hade varit i mitt ställe - utan att exemplet kvarstår lika solitt oavsett om det är verklighetsbaserat eller inte.

Ett exempel i detta sammanhang behöver inte vara ett exempel hämtat från verkligheten, det duger lika bra med ett konstruerat exempel. Poängen är alltså inte alls vilka personer som var inblandade eller vad som hände sen, utan just att det kunde ha hänt på ett sådant sätt som beskrivits.

Att hitta på ett fiktivt exempel och hänvisa till det som starkt stöd till ens argumentation, faller på sin egen rimlighet, om det är verkliga företeelser som man diskuterar.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?