Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
Snäll, blyg och försiktig och ingen har någonsin fallit för mig i alla fall.
Snäll, blyg och försiktig och ingen har någonsin fallit för mig i alla fall.
För mig är det tvärtom. Intelligenta introverta män, sk ?nördar? med akademisk bakgrund med tillhörande sen eller icke existerande sexdebut är min typ.
Bland annat:
* Brist på ögonkontakt
* Talar tyst och utan rejäla betoningar.
* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.
Trevlig och snäll fångar många men om snällhet innebär tystlåten , tillbakadragen och med bristande ögonkontakt och inte inbjudande kroppsspråk så är det helt rätt då fångar man inte intresse hos någon.
Jo det är större sannolikhet att den som uppfattas som trevlig och öppen får kontakt med kvinnor än den som är tyst och blyg. De som inte klarar ögonkontakt och föra ett samtal är inte vad som betecknas som öppen och trevlig utan udda och i många fall lite lätt obehagliga eftersom de inte visar hur de är
Det kan nog vara både och. Det finns män som uppfattas som blyga och gulliga, och andra som uuppfattas som blyga och obehagliga. Sen kan samme man uppfattas olika av olika personer. Jag minns en sådan , jag tyckte han verkade lömsk, medan min mamma tyckte han verkade så go, försynt osv.
Du kan säkert verka på alla möjliga sätt, det beror på vemcsom ska uppfatta dig. Men du är modig som vågar närma dig. Jag är också väldigt blyg och jag är mer eller mindre rädd för andra. Skulle aldrig våga ta kontakt med en man som inte närmat sig mig först.
Kvinnor kan tycka att du är obehaglig om du inte har känsla för vad som är lämpligt beteende. Exempelvis du har för lite ögonkontakt, eller t.o.m. för mycket. Du är inte avslappnad i kropp och ansikte. Du berättar inget om dig själv och visar inte hur du mår.
Jag förstår precis vilka män Mella pratar om.
Ska du tänka om för att du läst det här? Det är ju inte säkert att du passar in helt i det som menas. Och tjejerna du konraktar kanske inte uppfattar dig så. Och om det är så, då är det upp till dom att avvisa dig.
Du skulle nog ha glädje av att träna dina sociala färdigheter i en trygg miljö. Det kanske låter dumt, men körsång är en sån arena. Och det är tusentals människor som har träffats i en kör. Det finns ju också andra föreningar med både kvinnor och män.
Vad menar du med avvisar är de att de inte vill träffas för en dejt så är det för att de inte är intresserade av dig avvisar de ens att byta några ord om du pratar med dem i sammanhang där andra kallpratar med varandra utan några tankar på mer än att umgås just där och då så kan det tänkas att du inte upplevs som trevlig eftersom de flesta faktiskt klarar av att kallprata med även de som upplevs som ointressanta
Om du är rädd för att upplevas som obehaglig kommer du aldrig att lyckas med kvinnor. Rädsla är den sämsta känslan att känna av dem alla, i detta sammanhang.
Det du ska göra är att vara driftig och på. Om sedan kvinnan visar att hon inte är intresserad, då backar du.
Det är nog svprt att undvika, det är alltid någon som kommer uppfatta dig som obehaglig. Men då är det deras val att avvisa dig. Men du måste ha rätt att få söka kärlek, sålänge du accepterar ett nej.
Om de inte ger gensvar när du talar med någon på tillställning så är det något som gör att de inte av ren artighet anstränger sig lite mer än att lyssna och gå vidare.
Att du accepterar nej tialar för art du inte upplevs obehaglig.
Jag vet en man som hade sett mig några gånger och blev hemligt förälskad och tog upp i terapi hur han så gärna ville våga gå fram till mig med självförtroende och bara våga lära känna mig, jag visste han bara som "någon blyg kille i bakgrunden" och kom inte ihåg honom förrän han nämnde vissa situationer då vi till och med suttit bredvid varandra, sant har jag hälsat på han i förbifarten utan att veta vem han var. Han fick mig. Hur gjorde han? Han hade tur att vi hamnade i en gemensam grupp med någon gemensam länk av en kompis och att jag blev nyfiken vem han var så jag skrev till honom, han berättade att han satt och hade panik "det är hon!! Vad ska jag svara??!!" Han svarade, och jag tog initiativet, hade inte jag gjort det och vi inte hamnat i gemensam situation hade han aldrig existerat för mig. Hade inte kommit ihåg att han fanns. Hela vår relation gick ut på att jag skulle hjälpa han bli mer trygg i sig själv, tillslut gick det så långt att jag var mer en mamma / terapeut än hans flickvän.
Min nuvarande sambo gjorde likadant, han fick en chock att jag skrev till honom och funderade vad han skulle göra , här är det viktigt att ni män SVARAR
Allt du svarar är bättre än inget svar för inget svar = inget intresse.
I verklig situation om en tjej kommer fram, eller du går fram till en tjej, föreställ dig att du är Ironman och får vilka tjejer du vill, du måste gå in i att du är bäst, så du sänder ut till tjejen "Hej här är jag och du vill lära känna mig!" Inte "Jag är så osäker och ingen vill ha mig så undvik mig " - signaler.
Fake it till you create it
Hur är en självsäker version av dig? Öva i spegeln och öva på hur du gör pratar rör dig klär dig hållning attityd, och skapa den personen i dig.
Detta fick jag göra med mig, från början var jag en osäker blyg "mobbad" tjej som trodde jag var värdelös, men har jobbat upp mig och tränat bort den bilden av mig själv, framkallat en ny bild att jag är Fucking Queen och nu blir jag behandlad som en så fort jag träffat någon
Du är inte vem du är - Du är det du tror att du är
Så du är som en lera, forma dig till det du vill.
Finns hur många videor på Youtube som helst om detta. Dock är grunden att lyssna på män och inte på kvinnor. Du tycks inte förstå det.
Du pissade på dig när du bad om en dejt? För att du var rädd?
Jeesus, du har allvarliga problem. Och ja, jag kan inte annat än lida med dig.
Jag tror dock att de snälla männen behöver få bättre insikt i vad kvinnor eftersöker och omforma sig efter detta. Många säger att raggnings-guru-videor på youtube är ytliga och fördomsfulla, men jag tror att de kan vara bra för dessa män. De behöver inte ändra sin personlighet så mycket utan snarare lära sig att förändra sitt förhållningssätt i mötet med andra kvinnor. Det är inte särskilt mycket svårare än att lära sig köra bil. Dock är det väldigt svårt att lära sig att köra bil, om man aldrig tränar, eller ens testar att köra en bil.
Haha! Där fick du poäng!
Av din beskrivning så tycker jag det verkar som om du har gjort riktigt modiga saker! Du har verkligen vågat försöka på många sätt ta kontakt med kvinnor. Jag tycker det är beundransvärt och imponerande på flera sätt. Det säger mig att du har kommit ganska långt.
Det jag undrar över är hur långt du har kommit på den verbala biten. Är du en jonglör bland orden, kan du prata om vad som helst och när som helst. Kan du känna dig i full kontroll när du pratar med en kvinna och känna att du behärskar situationen. Kan du överraska henne, förskräcka henne, chocka henne och göra henne osäker?
Du tycks fokusera lite för mycket på vem du är och vad du inte kan istället för på vad du kan säga och göra för att maximera dina chanser.