Anonym (Fia) skrev 2018-02-08 01:12:00 följande:
Man är rätt inskränkt om man tror att alla inom ett visst kön gillar samma saker, det varierar vad "kvinnor" gillar precis som det gör gällande vad "män" gillar. Dessutom är man ganska fel ute om man tror man kan göra om sig till något/någon som "alla" gillar. Det finns alltid det som gillar det exakt motsatta som någon annan uppskattar.
Däremot så verkar många missuppfatta vad "snäll" är och använda det för att beskriva (ofta sig själva) helt andra saker. Oerhört många av de som hävdar sig snälla är inte det för 5 öre.
Snäll på "riktigt" såsom omtänksam och känslomässigt generös och avsaknad av själviskt och elakt beteende har jag alltid funnit enormt attraktivt. Försiktighet är heller inget jag har problem med.
Däremot är det inte snällhet om man inte tar konflikter för att man inte vågar (mesighet är inte attraktivt alls, man behöver inte skapa konflikter i onödan, men gäller det viktiga saker tar man itu med dem på ett konstruktivt sätt och inte genom att gömma sig bakom någon annan så att de tar "striden" åt en - det finner jag även oattraktivt gällande vänner), inte heller om man beter sig ytligt snällt för man tror det ska ge fördelar. Ibland kan det ta ett litet tag innan det märks om någon är snäll "på riktigt", men skillnaden märks alltid förr eller senare. Vi är alla olika men för mig är det ett grundkrav att de jag väljer att ha omkring mig är snälla generösa människor, annars är jag hellre utan deras sällskap. Har inga problem alls att vara ensam istället för med sällskap jag inte uppskattar.
Sen är det nog så att de allra flesta vill ha en partner som är lite mer social och extrovert, men själv är jag introvert och trivs generellt bättre med andra mer introverta personer.
Förutom "grundkravet" på en snäll, vänlig och generös personlighet finner jag intelligens extremt attraktivt, gärna på den nivå det slår över i nördig besatthet. För att jag ska tända i avsaknad av det så behövs det en extremt genuint snäll personlighet. Nu är inte människor perfekta, men har alltid blivit avtänd av all form av aggressivt eller själviskt beteende.
Kul att höra att det är någon som tänder på nördig besatthet. Ibland är man ju som man lite försiktig med att berätta för tjejer om sina nördigheter då jag fått uppfattningen att många tjejer, och killar, ser ner på det.
Sen tror jag att introverta i regel vill ha introverta partners, eller i alla fall åt det introverta hållet. Om jag som extremt introvert skulle bli ihop med någon som inte var det, hade det dränerat både henne och mig på energi och vi hade inte funkat ihop så bra. Men det kan nog vara bra att den ene är lite åt det introverta och den andre lite åt det extroverta så man kompleterar varann lite grann.