Inlägg från: Anonym (Drautmigihåret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drautmigihåret)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Jag har förklaringen ni väntat på:

Går vi tillbaka till grottstadiet så hade vi mer nytta av en försvarare än en krambjörn. Därför hamnar en del stackars kvinnor än idag hos psykopatiska "krigare" som har sin plats vid frontlinjen i ett krig (känslokalla, lynniga, grandiosa, muskelknuttar med sadistiskt sinne).

I begynnelsen letade vi efter den "största lejonmanen", de onödiga egenskaperna som följer med detta attribut, kan man idag på sin höjd ha nytta av i sängkammaren, i ett grannslagsmål eller vid rivningen av ett kök. 

Idag har evolutionen sorterat ut många natural-born-killers, så mysmännen får ta plats, men fortfarande finns vår instinkt kvar och vid obevakade ögonblick sneglas det på lejonmanar, adrenalin och fradga...;)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-12 21:52:57 följande:
    Mycket spännande fakta. Tänk att detta har gått mig förbi. Jag skulle så gärna vilja se statistik som visar att kvinnor generellt vill ha kriminella män. 

Och alla dessa miljoner män som är lyckligt gifta och har barn med kvinnor runt om i landet.... Alla dessa radhuspappor som jobbar heltid, hämtar på dagis och skjutsar till hockeyn.

Är de verkligen kriminella, en stor del av dem? Eftersom de har blivit utvalda att föröka sig med kvinnorna, menar jag. Vilken konstig och hatisk manssyn. 
    Nej, jag hänvisar till mitt svar innan "mysmännen får ta plats", du ser alltså flest mysmän i villorna (en o annan narcissistisk knäppgök kameljontar runt där också och låtsas vara lyckad myspappa, de finns där du minst anar det).

Men - många kvinnor styrs ändå instinktivt mot adrenalin-pulserande ådror, galen blick, kass impulskontroll och stor snase (människans motsvarighet till "största lejonmanen" bland djuren)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 19:03:52 följande:
    Jaha, du menar enligt samma princip som gör att män okontrollerat dras till spännande våpiga dramaqueens gång på gång, trots att de vet att det kommer bli katastrof?

Jo, det har man ju sett mer än en gång. Lyckligtvis är det långt ifrån alla män. Och de som gör det efter att ha passerat tonåren, intresserar inte mig. 
    Ja, typ så.

För män är det sånt som i grottstadiet var bra för fortlevnad som var eftertraktat, vi snackar så generöst som möjligt, bröst, huvudhår, läppar, och rumpa. Detta kan man idag även se i bimbos på stan och de män som har dessa instikter aktiva kastar en extra blick. Det behöver dock inte bli katastrof bara för att man har en fru med snygg hylla och breda hips. Det är mer riskabelt att vara kvinna och följa grottinstinkter, tror jag.

Jag har lämnat en grottman och hittat den snälla villakillen. Så jag vet vad jag snackar om.
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-02-13 19:41:41 följande:

För mig är det tvärtom. Intelligenta introverta män, sk ?nördar? med akademisk bakgrund med tillhörande sen eller icke existerande sexdebut är min typ.

De är de i den snälla gruppen;)
    Tecum skrev 2018-02-13 20:33:56 följande:
    Bra inlägg, det visar precis det som de flesta män i tråden noterat! Kvinnor vill ha lagom våldsamma män som kan slåss när det behövs. Att diskutera sig fram till lösningar är omanligt. Skulle de råka hamna i fängelse är det bara häftigt och ett bevis på manlighet.
    Problemet med den typ av män är att de har svårt att hålla lagomnivån. Som kvinna med en sån man gäller det att ligga lågt annars kan manligheten och viljan att ta till våld som problemlösning drabba dem själva...
    Absolut ...
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 19:57:25 följande:
    Och då bör kanske männen i den här tråden hitta de där kvinnorna som faktiskt vill ha den snälla villakillen, istället för att snöa in på dem som vill ha en grottman..?

Vill de prompt ha kvinnorna med stenålders-preferenser, är det naturligtvis bara att gilla läget och börja odla grottegenskaperna.

Själv har jag enbart haft propra, lite lätt nördiga killar sedan jag var 20. Men jag är ju en sån där som inte räknas. Jag är väl för skötsam och odramatisk själv. Skrattande
    Jag sitter och undrar om alla kvinnor har det latent inom sig - att söka den farliga mannen?

Hos vissa kvinnor kommer den kanske aldrig upp till ytan liksom, kanske p g a uppfostran, miljö, uppväxt och gener?
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-13 21:46:21 följande:
    Inte då,man väljer män som kan kontrollera sig, som vet hur mycket volym som behövs så att säga, inte bara en av eller på-knapp.

Men om mitt barn är i fara och det enda som kan rädda barnet är att pappa bryter lagen då gör han det och den tryggheten slår allt annat i världen för mig.

Sen vad ni har för fördomar om konfrontationer eller kriminalitet är inte mitt intresse tack och Hej.
    Ja, helst vill man ha de som kan kontrollera sig ....
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 22:38:24 följande:
    Nä. Jag föraktar så kallade "farliga" män.

Det finns absolut ingenting som vill komma upp till ytan, mer än avsky som jag försöker låta bli att visa alltför tydligt.

Nu är det ju delvis en definitionsfråga, eftersom vissa tycks dra likhetstecken mellan "farlig" och att vilja beskydda sina barn. Jag skulle inte tveka att beskydda mina barn. I yttersta nödfall med våld. Gör det mig till en farlig kvinna? Nä, det gör mig helt normal. 

Men om min man skulle hota läraren fysiskt istället för att resonera, skulle jag skämmas ögonen ur mig. Så funkar jag. 

Med farliga män menar jag alltså killar som har en farlig utstrålning i största allmänhet, och som har lätt att ta till hot och våld. Inte svenssonkillar som blir provocerade när någon hotar dem. Det skulle ju leda till att större delen av världens befolkning, både kvinnor och män, plötsligt måste klassas som farliga.

Men de som gör en grej av att vara "farliga" har jag enbart usla erfarenheter av. Det är de som mobbar i skolan och de är de som beter sig som motbjudande skitstövlar resten av livet. Översittare, gaphalsar, självgoda besserwissrar...  Inte sällan kvinnomisshandlare och kriminella. Dessutom är de ofta betydligt mer korkade än genomsnittet. Även om de naturligtvis ser sig själva som smarta. 

Jag känner igen dem direkt och jag tål dem inte. Det brukar vara ömsesidigt, faktiskt. 
    Aha, ok ja du verkar känna dig själv. Bra.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?