Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
Ganska många av inläggen på fl är fulla av medvetna missförstånd, spekulationer baserade på typ ingenting + otrevliga slutsatser, projektioner, argumentationsfel (sluttande plan, guilt by association mm), en enorm och oförtjänt misstänksamhet, ogrundade antaganden om att ts ljuger och att allt egentligen är tvärtom, osaklighet, du förklarande, spydigheter och sarkasm m.m. Dvs motsatsen till konstruktivt utbyte av åsikter. Att utbyta åsikter är något helt annat.
Ni som skriver att de av ts nämnda "påhoppen" är "åsikter" - ta en funderare tycker jag.
Ett exempel. Ts och hennes ex är vänner, men ts blir plötsligt blockad. Ts undrar hur hon ska hantera det och gemensamma vänner.
Några skriver att de tycker det är ok att göra så och tänker att exet kanske träffat nån ny och att ts borde gilla läget bara =Åsikt
Några skriver att ts och medhållare säkert döljer saker och beter sig som en klängrankor / stalkers eftersom ingen blockar någon utan anledning och att de dom inte fattar se inte kan läsa av det sociala samspelet = bara taskig stil.
Jag anser att ett gott debattklimat gynnar alla. Tror dock inte det gäller kvinnor specifikt, men att det är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera, vilket ju kvinnor ofta är. Och politiker (o.t.men relaterat)... Jag är inte moderat, men tackar nya moderatledaren för att han vill skapa just ett bättre debattklimat i politiken utan kvalificerat trams.
Flashback deltar jag inte i egentligen (förutom när jag vill läsa skvaller), så ingen generell åsikt.