Inlägg från: Anonym (Fattar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattar)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Ganska många av inläggen på fl är fulla av medvetna missförstånd, spekulationer baserade på typ ingenting + otrevliga slutsatser, projektioner, argumentationsfel (sluttande plan, guilt by association mm), en enorm och oförtjänt misstänksamhet, ogrundade antaganden om att ts ljuger och att allt egentligen är tvärtom, osaklighet, du förklarande, spydigheter och sarkasm m.m. Dvs motsatsen till konstruktivt utbyte av åsikter. Att utbyta åsikter är något helt annat.

Ni som skriver att de av ts nämnda "påhoppen" är "åsikter" - ta en funderare tycker jag.

Ett exempel. Ts och hennes ex är vänner, men ts blir plötsligt blockad. Ts undrar hur hon ska hantera det och gemensamma vänner.

Några skriver att de tycker det är ok att göra så och tänker att exet kanske träffat nån ny och att ts borde gilla läget bara =Åsikt

Några skriver att ts och medhållare säkert döljer saker och beter sig som en klängrankor / stalkers eftersom ingen blockar någon utan anledning och att de dom inte fattar se inte kan läsa av det sociala samspelet = bara taskig stil.

Jag anser att ett gott debattklimat gynnar alla. Tror dock inte det gäller kvinnor specifikt, men att det är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera, vilket ju kvinnor ofta är. Och politiker (o.t.men relaterat)... Jag är inte moderat, men tackar nya moderatledaren för att han vill skapa just ett bättre debattklimat i politiken utan kvalificerat trams.

Flashback deltar jag inte i egentligen (förutom när jag vill läsa skvaller), så ingen generell åsikt.

• Anonym (Fattar)
    uuunn skrev 2018-02-07 11:54:08 följande:

Vad är det som är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera?

Sorry, det taskiga debattklimat ts påpekar.
  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Fattar) skrev 2018-02-07 12:08:44 följande:

Sorry, det taskiga debattklimat ts påpekar.

Sedan kan man ju dra det några varv till, och påstå att en del av dem som inte kan argumentera alls slår varandra i huvudet istället för att sitta på Familjeliv.se...

Jag tänker dock framförallt på de här ändlösa hårklyverierna och medvetna missförstånden, som förkläs till åsikter men som handlar om att "nypas" rent verbalt för att visa sina muskler. Vilket FL-debatterna har gemensamt med politiken, där det känns som om det är viktigt att nypa sina motståndare snarare än att övertyga folk i tvsoffan att byta parti.

Sorry för ordmissen, småbarnsföräldrar sover inte alltid så bra!
  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Eh?) skrev 2018-02-07 12:42:17 följande:

Det skvallras också på annat sätt. Jag känner en helsvensk kristen programledare. När det låg ute en nyhet om att en känd TV-profil var skyldig till ett visst brott spekulerades hej vilt. Var inte min kompis ändå jude? Jo visst hade han judiska drag... En vecka senare avslöjade media vem det var. Visst kommer det fram en del eftersom en del läcker information på FB, men procentuellt är det mesta rent gubbskvaller.

Absolut finns loads of crappy gossip på Flashback. Men ibland är det kul att höra vad folk och fä tror om saker som har hänt. Även om i vart fall jag personligen mår illa av sådana ovidkommande och obehagliga saker som du beskriver. Av den anledningen hänger jag inte heller på fb - har inte ens något konto.
  • Anonym (Fattar)
    uuunn skrev 2018-02-07 13:11:18 följande:

Jag tycker tvärtom att taskigt debattklimat snarare är ett resultat av grälsjuka och trytande resonemang än att man är vass på att argumentera. Är man vass på att argumentera är man genomtänkt, saklig, följer ett logiskt resonemang och hoppar inte runt mellan olika resonemang allteftersom. Men det kanske beror på vad man har för mål med debatten, att gräla eller att lösa ett problem. Jag tycker att många på Familjeliv främst är ute efter att gräla och påminner om den klassiska Monty Python sketchen.

Men du har rätt att debattklimatet på Familjeliv påminner tjattret det blir om kassa politiker kommer i luven på varandra utan moderering.

Säga vad man vill om Jimmy Åkessons politik, men han är duktig på att argumenters och han håller inte på sådär.

Veronica Palm däremot är nog det värsta exemplet på politiker som mest kläcker ut sig en massa ologiskt och puckat strunt. Skulle inte förvåna mig om hon skriver här.

Förstår hur du tänker.

Man kan nog se det either way. Jag anser i och för sig att man inte behöver vara en "god" debattör för att vara "slipad". Det jag menar är att om man har en verbal gåva kan man göra mer skada verbalt i en debatt (eftersom man kan analysera det som sägs och göra om det eller vrida till det så att det gör lite lagom ont). Det beror kanske på hur mycket skolgårdsmobbare man har i sig nånstans.

Jag kan, men väljer bort det eftersom det är taskigt. Vi har nog samma syn på den goda debatten.

Sen finns det absolut de som tar till storsläggan för att de inte fattar. Men som jag läser många sårande inlägg finns tyvärr ofta mycket tanke bakom.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback