-
Säkert någon, men nej det har jag svårt och tro.Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.
-
Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 16:40:12 följande:Jag gjorde en snabb visit på Flashback och fick uppfattningen att budskapet är mer homogent där.
Synpunkter jag noterade var till exempel att män bör få halva skadeståndet när deras kvinnor våldtas, att kvinnor är mindre intelligenta än män och att definitionen på feminism är att männen ska kastreras.
Jag tror nog att jag tackar nej till Flashbacks medlemskampanj här på Familjeliv.Det är rätt snävt och ta enskilda saker, och sen döma ett helt forum.
Det tyder på ignorans.
På Flashback så värderar man diskussionen, här på FL värderar man chatten mer.
På FL kan du sväva ut hur mycket du vill, starta typ 50 trådar om samma sak och frågeställning.
Och sen har man grav åsiktsbegränsning här, tom nått som kan likna censur.
-
Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 22:55:11 följande:Exakt, där värderar man diskussion. Jag är inte medlem där men läser gärna just för att det är högt i tak och riktig yttrandefrihet.
Och sen får man sortera bort dårarna ;)
För de finns alltid, men tar man inte allt som skrivs personligen, så är det lugnt.
Flashback är ju rätt hårda på om man svävar iväg i diskussionen för mycket.
Här svävar man alltid bort, och sällan man pratar om samma sak som tråden startar.
Dock här är man väldigt ointresserad av seriösa diskussioner, speciellt inte i känsliga ämnen som man listat ett par på detta ställe.
Även ger man vissa användare helt fria tyglar, och kan bete sig hur som helst.
Sånt behöver man inte oroa sig på Flashback, de nålas fast direkt om de inbillar sig de kan bete sig ur som helst.
Sen kan man se mellan fingrarna ibland, men inte som en del här, som är horribelt exempel på hur man INTE sköter ett forum.
-
Johnnyorange skrev 2018-02-06 23:25:19 följande:Nu kommer jag få feministmaffian efter mig här, men det kanske beror på att majoriteten av användarna här är kvinnor. Kvinnor är generellt mer känslostyrda än män, vilket gör att folk tar åt sig här mer. Sen finns det vissa kvinnor som är mer hårdhudade, och du verkar vara en av dem eftersom du hänger på Flashback.:)
Det jag märkt är att de är ena jävlar på läsa mellanraderna, fast inget är inskrivet där.
Och sen blir extremt sura när man påpekar det inte finns nätt där.
Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:20:40 följande:Instämmer helt förutom på det första. Även om inte trådstartare tar det personligt om deras tråd blir till en enda soppa av hat och kränkningar riktade mot dom som personer så är det ju helt meningslöst.
Men ja, jag gillar också hur strikt det är på Flashback att inte acceptera trams och off-topic.
Nej, kan inte komma på en seriös diskussion jag sett på familjeliv.Det första var bara om att det finns en del dårar och man får bara sortera bort dom ur huvudet.
Det är svårt och ha en diskussion på detta ställe, den saken är rätt klar.
Speciellt i de svåra ämnena, då viss anser att PK trumfar allt.
Jag vet, jag vet, PK är sådärord, en del kallar dom godhetsmaffian...osv...
Och där får bara åsikter av en viss sort förekomma, och avviker du för den så är dom på dig direkt och bara öser in med rapporter.
När jag är här kallas jag för svin och annat och går aldrig diskutera med sägs det, men problemet som ofta uppstår är att mina åsikter är väl förankrade men ej accepterade av vissa.
Så det blir ofta ett problem.
Sen har man lärt sig den hårda vägen att det inte gör göra tuffa liknelser, för då tas man på orden DIREKT(där existerar det ALDRIG nått mellan raderna och fast man lägger upp det så).
Men svårt och se hur det ska gå utan, då ibland är väldigt överdrivna liknelser det enda för folk att förstå när nått är fel.
Sen är alldeles för många för djupt nedgrävda i svart och vitt argumentation.
Noll nyanser finns där, bara deras sanning är den enda accepterade.
-
Less is more skrev 2018-02-07 00:28:02 följande:För mig är Flashback en enda stor skvallertrådsröra där folk tror, antar, sriver skit om andra och fabulerar. Forumet fär folk inte pratar om sig själva utan om tredje person.
Och männen på Flashback verkar vara mentalt funtade som Behring Breivik - men de skrider möjligen inte till verket. Men vad vet jag, liksinnade får tillsammans luft under vingarna. Forumet för bittra och hatiska män.
På familjeliv upplever jag att folk i stället ställer frågor kring sina egna problem och söker efter andras reflektioner och åsikter. Det är inte alltid man stryks medhårs - men det kan man ju inte heller alltid förvänta sig. Det är mer " riktiga relationer och vardagsliv här".Inser du har noll erfarenhet av Flashback, alternativt extrembegränsat din tillvaro där till väldigt få ämnen.
Då inte mycket blev rätt där.
-
Rätt roande hur du där berättar att det finns exakt det jag pratar om.Less is more skrev 2018-02-07 00:55:29 följande:Eller så är det du som är extrembegränsad. Om du läser trådar om aktier, motorcyklar eller surfplattor är det klart att du inte märker av hur trådar om andra människor, sex, relationer, samhälle, politik eller händelser spårar ur fullstämdigt. Nada faktagranskning och källkritik.Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-07 01:06:54 följande:Ja det var ju en massa irrelevant dravel, svar till saker jag inte sa och nästan ingenting som har med tråden att göra. Åh nej kommer du anklaga mig för kvinnohat nu?
Kritik, personpåhopp eller arga inlägg är inte kvinnohat oavsett hur jobbigt du har haft det med kvinnor i ditt privatliv. Kvinnohat är när fientligheten/hatet/fördomarna har direkt med könet att göra. Inte att man är hård mot någon som råkar vara en kvinna.
Undrar helt ärligt om några flashbackare bestämt sig för att trolla familjeliv för jag vägrar tro att ni har en såhär konstig verklighetsuppfattning. Det känns som att båda kollar på färgen blå och ni skriker "röööööd!!!!".Vadå trolla?
Är det för att jag berättar skillnaderna mellan FB och FL?
Och hur kan det någonsin bli trolla?
Självfallet finns det ställen där diskussion inte existerar på FB och är havererat.
Men det är så små delar av FB.
Och hur kan du prata om verklighetsuppfattning och sen inte ha en själv?
Sen hedrar man diskussionen och debatten i på FB, här hedrar man chatten och låter folk starta samma tråd säkert upp mot 5 ggr ibland och samma person(finns säkert värre exempel).
Och ingen av forumen är ens nära att vara perfekta.
-
Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 06:43:49 följande:Kvinnoharare är mycket vanligare på Flashback, än Familjeliv. Även om det inte är särskilt utbrett på Flashback heller.
Däremot så är kvinnor väldigt intoleranta och Familjeliv består av flest kvinnor och Flashback av flest män. Därav är det naturligt att det blir bättre stämning på Flashback eftersom männen där klarar av att människor är annorlunda än dem själva.
På familjeliv ska alla kvinnor rätta in alla i ledet hela tiden. Det är dock inte kvinnohat utan helt enkelt upprätthållande av kvinnors strikta sociala normer.Jo, det kan nog vara en lite förklaring.
Även modereringen är så in i helvete mycket bättre där än här.
Själv testat den fram och tillbaka här, och insett att en del här har en särställning här som är galen
Vissa användare har flera lager av skydd, där andra inte har det allra minsta.
Och allt som räcker för en allvarlig moderering, verkar vara en motivering där man säger man är väldigt kränk, och violá så blir det modererat.
Detta har jag testat rätt bra, med diverse kopiering och egna saker.
Just för jag insåg att det är nått allvarligt fel med modereringen här.
Det är alltid att man får trippa på tårna, speciellt som en annan som inte har problem och gå ur gängse "normer" hur man ska diskutera(det betyder då att man säger nått so inte passar in i deras världsbild).
Dock det värsta är hur man idoliserar vissa användare, och låter dom bete sig hur som helst.
Samtidigt man kör en annan standard på de som diskuterar med användaren/användarna.
-
Där ditt intresse finns G I V E T V I S ! ! !Anonym (mor) skrev 2018-02-07 08:04:10 följande:Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?
-
Men skvaller är en extremt liten del av FB, varför lyfter man det som det enda man gör?Anonym (Eh?) skrev 2018-02-07 12:42:17 följande:Det skvallras också på annat sätt. Jag känner en helsvensk kristen programledare. När det låg ute en nyhet om att en känd TV-profil var skyldig till ett visst brott spekulerades hej vilt. Var inte min kompis ändå jude? Jo visst hade han judiska drag... En vecka senare avslöjade media vem det var. Visst kommer det fram en del eftersom en del läcker information på FB, men procentuellt är det mesta rent gubbskvaller.
-
Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 17:09:34 följande:Antagligen för att det är dessa sidor kvinnorna besöker när de är där.
Så för dom är ensidiga, så dissar dom ett forum som är så stort.
Det är makalöst faktiskt.
EnAnonumius skrev 2018-02-07 19:20:50 följande:Hehe, den som inte kan hitta nått och diskutera på FB den har inga intressen alls
Sen betyder ju inte det att man måste diskutera ändå, men man kan ju liksom inte klaga på ett så stort och mångsidigt forum.
Sen för mig är det inte antingen eller, utan det går utmärkt vara på bägge.
-
Thereisthat skrev 2018-02-07 22:11:32 följande:Nej, där hatas alla! Inklusive kvinnor...
Btw, hatet mot kommunister delar jag fullständigt! Att de skulle vara offer för något är ett hån mot alla miljoner människor runtom i världen som utsatts för deras bisarra förtryck och äckliga beteenden! Och även om många vänsterfanatiker än idag gör sitt bästa för att tysta ner detta, b.l.a. genom att systematiskt hävda att kommunismen är rumsren för att det "aldrig funnits några kommunistiska länder", så har "tyvärr" världens människor blivit mer upplysta om deras fasor vilket gör att en kommunistisk renässans är i det närmaste omöjligt.... Tack och lov!Idag är alla kommunister och vänsterpack som itne står och hejar på Trump på Flashback :p
Men jag bara roas av det ;)
-
KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 04:15:30 följande:Är de som inte står och hejar på Trump på Flashback?
Du?
Förstår inte ditt citat och svar.
Och sen gäller inte detta alla områden, men väl det där detta kommer upp.
Det är fult att inte vara Trumpnisse verkar en rätt stor aggressiv grupp tycka.
-
Som sagt vad, vi som har lite mer kol vet att debatt är inte FL rätt ställe vara på om man vill ha en mer seriös sådan och inte bli åsiktsbegränsad.Anonym (Done) skrev 2018-02-08 07:54:48 följande:Tråden blev perfekt för att belysa vad jag menade. Medvetna missförstånd, förminskande; speciellt mot dig av nåt jävla troll som så snällt ställer upp och visar vilket värdelöst debattklimat som råder här.
Och kör du på ändå, så kommer väggen och försöka ändra på dig. -
KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 19:45:08 följande:
Det var inget svar, det var inget citat, det var en fråga.
Såklart det är ett svar.
Bara du vägrar förstå hur det går till.
-
Men hur intressant är den frågan för de som inte har en aning vad om det?KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 22:41:46 följande:Det är du som vägrar förstå att jag förklarade att jag ställde en fråga, ser du frågetecknet i slutet av meningen? Den frågan var inget citat och den var inget svar.
"Bara du vägrar förstå hur det går till."
Du verkar ha svårt att förstå vad frågetecken är till för.