uuunn skrev 2018-02-07 13:11:18 följande:
Jag tycker tvärtom att taskigt debattklimat snarare är ett resultat av grälsjuka och trytande resonemang än att man är vass på att argumentera. Är man vass på att argumentera är man genomtänkt, saklig, följer ett logiskt resonemang och hoppar inte runt mellan olika resonemang allteftersom. Men det kanske beror på vad man har för mål med debatten, att gräla eller att lösa ett problem. Jag tycker att många på Familjeliv främst är ute efter att gräla och påminner om den klassiska Monty Python sketchen.
Men du har rätt att debattklimatet på Familjeliv påminner tjattret det blir om kassa politiker kommer i luven på varandra utan moderering.
Säga vad man vill om Jimmy Åkessons politik, men han är duktig på att argumenters och han håller inte på sådär.
Veronica Palm däremot är nog det värsta exemplet på politiker som mest kläcker ut sig en massa ologiskt och puckat strunt. Skulle inte förvåna mig om hon skriver här.
Mmm, fast många gillar inte att deras argument smulas sönder av genomtänkt, saklig och logiskt resonemang och tar därför till personangrepp, påhopp och anmälningar när argumenten tryter. Inte nog med det, samma personer brukar vara extremt långsinta och kommer hata dig och allt du säger i all evighet.
Så riktigt så enkelt är det inte, det går att argumentera sakligt med människor som gör likadant, men inte med människor som beter sig som jag beskrev ovan.