Inlägg från: Anonym (typiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (typiskt)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:

Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.

Men så typiskt feministiskt, allt är alltid männens fel. Om kvinnor beter sig som as mot varandra ja då är det självklart männens. Inte undra på att feminismen blivit en lekstuga för bittra manshatare som ingen längre tar på allvar.
  • Anonym (typiskt)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 10:58:02 följande:
    Klart man inte måste attackera men det ser jag sällan här. Ser däremot kvinnor som enbart vill ha medhåll i sina trådar och därmed känner sig hatade så fort någon inte håller med. 
    Håller med, det är omöjligt att föra en saklig diskussion med människor som drar på dig offerkoftan och känner sig hatade spå fort de blir motsagda. Inte så sällan delar de mer än gärna ut kängor åt alla håll och kanter men känner sig kränkta när det får mothugg.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-06 10:36:34 följande:

Håller med dig. Jag har startat några trådar. Och fick sjukt mycket skit på mig. Ifrågasätter mig. Istället för att hjälpa mig.

Det beror på vad du sökte hjälp för. OM du söker hjälp för något som är känsligt eller moraliskt tveksamt så är det ganska självklart att folk kommer ifrågasätta dig. Om du inte tål att bli ifrågasatt så är det förmodligen inte hjälp du söker utan medhåll.
  • Anonym (typiskt)
    uuunn skrev 2018-02-07 13:11:18 följande:
    Jag tycker tvärtom att taskigt debattklimat snarare är ett resultat av grälsjuka och trytande resonemang än att man är vass på att argumentera. Är man vass på att argumentera är man genomtänkt, saklig, följer ett logiskt resonemang och hoppar inte runt mellan olika resonemang allteftersom. Men det kanske beror på vad man har för mål med debatten, att gräla eller att lösa ett problem. Jag tycker att många på Familjeliv främst är ute efter att gräla och påminner om den klassiska Monty Python sketchen.

Men du har rätt att debattklimatet på Familjeliv påminner tjattret det blir om kassa politiker kommer i luven på varandra utan moderering.
    Säga vad man vill om Jimmy Åkessons politik, men han är duktig på att argumenters och han håller inte på sådär.
    Veronica Palm däremot är nog det värsta exemplet på politiker som mest kläcker ut sig en massa ologiskt och puckat strunt. Skulle inte förvåna mig om hon skriver här.
    Mmm, fast många gillar inte att deras argument smulas sönder av genomtänkt, saklig och logiskt resonemang och tar därför till personangrepp, påhopp och anmälningar när argumenten tryter. Inte nog med det, samma personer brukar vara extremt långsinta och kommer hata dig och allt du säger i all evighet.

Så riktigt så enkelt är det inte, det går att argumentera sakligt med människor som gör likadant, men inte med människor som beter sig som jag beskrev ovan.
  • Anonym (typiskt)
    GubbsIem skrev 2018-02-07 12:41:34 följande:

Kvinnor är överlag fyllda av hat. Det är ett direkt resultat på att de är mindre framgångsrika, då börjar de hata istället.

Fyllda av hat vet jag inte om de är, men jag kan hålla med om att de verkar vara ganska duktiga på att trycka ner varandra. Det verkar vara betydligt fler konflikter på kvinnodominerade arbetsplatser.
  • Anonym (typiskt)
    Thereisthat skrev 2018-02-08 23:15:21 följande:
    Det intygar jag på! Jag har hängt på Flashback i många år och jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så bitter och så mycket som en loser som när jag hängde på Flashback. Man dras med i deras bitterhet och deras kvinnohat där alla som inte vill ha en är just "sliddjur" och "dryga, pretentiösa horor som egentligen vill ligga med mig fast hon inte vågar erkänna det för sig själv"... Men den attityden och inställningen blev man exakt den losern man aldrig trodde man skulle vara! Det var hemskt och idag skäms jag som fan över min kvinnosyn jag hade då.

Nej, jag avråder bestämt från att hänga på Flashbacks relationsforum. Gör hellre Familjeliv till en bättre plats genom att föregå med ett gott exempel!
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-09 08:38:19 följande:
    Det borde vara en vettig inställning.
    Har aldrig hängt på flashback så jag kan inte uttala mig om kvinnohat där, dock kan jag absolut intyga en uppenbar nedlåtande manssyn hos vissa kvinnor på FL. Och att föregå med "gott exempel" kan bli svårt när det kryllar av nedlåtande uttalanden om män. Det kommer alltid leda till hätska diskussioner.

Att bara söka på meningar eller ord utan att ta hänsyn till i vilket sammanhang de skrevs väldigt missvisande för de kan lika väl ha sagts som ett svar på ett annat inlägg.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-09 08:42:19 följande:
    Är det verkligen så illa att man inte förstår skillnaden mellan ett ord som beskriver hur vissa äldre män brukar kunna uppträda och ett ord som omfattar samtiga kvinnor.

Du menar alltså att bitterheten över att inte räcka till också påverkar förståndet.
    I båda fallen generaliserar man och uttalar sig nedlåtande om en grupp människor. Eller menar du att det är ok att uttala sig nedlåtande om gubbar men inte kvinnor?
  • Anonym (typiskt)
    klyban skrev 2018-02-08 17:51:17 följande:
    Som sagt vad, vi som har lite mer kol vet att debatt är inte FL rätt ställe vara på om man vill ha en mer seriös sådan  och inte bli åsiktsbegränsad.
    Och kör du på ändå, så kommer väggen och försöka ändra på dig.
    Jo vissa verkar ha svårt för att få sina åsikter ifrågasatta och tycker därför att det är bättre att diskutera med andra som tycker likadant för då får man alltid medhåll 
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback