NELJ skrev 2018-02-07 08:11:51 följande:
På flashback finns massor av kvinnohat, mest kopplat till de invandringskritiska inläggen där vissa i mycket grova ordalag skyller kvinnor/feminister (det är tydligen samma sak) för allt som är fel i världen.
Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.
Stopp nu. Det är ju inte kvinnohat i sig att beskylla invandringsproblem på kvinnor, det ligger ju något i det. Och ja, jag är kvinna. Sedan håller jag med om att man många gånger beskyller kvinnor lite väl ofta för lite väl mycket men det går inte att avfärda en åsikt för att vara kvinnohat.
Det är lätt att läsa något och avfärda personen som en idiot med idiotiska åsikter men ibland får man helt enkelt stanna upp och fundera över vad personen skriver, varför denne skriver detta och om det faktiskt kan ligga något i det.
Sedan finns det trådar där män, singelmän, öppet diskuterar om svenska slampor och att vi är både det ena och det andra. Sådana trådar ger jag inte mycket för, jag tycker bara synd om dem.