Inlägg från: Rumpelstiltskins |Visa alla inlägg
  • Rumpelstiltskins

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:

Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.

Nej nej nej. Det värsta kvinnohatet kommer från kvinnor. Desto snabbare kvinnor förstår det, desto snabbare kan vi lösa problemet.

Däremot TS. Det är inte kvinnohat att inte hålla med en kvinna, det är inte kvinnohat att säga till en kvinna när denne är svartsjuk eller när denne gör fel.

Här på familjeliv är det väldigt mycket "Min man är så dum medan jag är en ängel". Det spelar ingen roll hur platt man gör en pannkaka, den har alltid två sidor. 

Man varken näthatar eller kvinnohatar för att man inte alltid håller med en kvinna. 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (S) skrev 2018-02-06 10:51:17 följande:
    Nej, men fick ju olika sätt att uttrycka sig på... Man behöver inte attackera folk som redan mår dåligt. Så himla onödigt!
    Klart man inte måste attackera men det ser jag sällan här. Ser däremot kvinnor som enbart vill ha medhåll i sina trådar och därmed känner sig hatade så fort någon inte håller med. 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Fyr) skrev 2018-02-06 13:20:52 följande:

Är någon taskig mot en kvinna här så är det till 99% en man. Kvinnor beter sig inte så. Vi stöttar varandra. Trist att du blivigt lurad av dom kvinnohatande männen i Får kläder.

Men sluta trolla.
  • Rumpelstiltskins
    Queennr1 skrev 2018-02-06 13:41:34 följande:

Man behöver väl inte nödvändigtvis vara ett troll? Kan ju vara helt uppriktiga åsikter man ventilerar?

När man slänger med statistik som dessutom saknar grund då är man ett troll.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (ööö) skrev 2018-02-06 14:02:05 följande:
    Tycker du? Jag tycker vi är många kvinnor som stöttar varann härinne. Visst finns det rötägg som bara är ute efter att vara elaka men dem kan man anmäla. 

Sedan verkar det finnas en klick (män eller kvinnor, lite oklart) som verkar ha olika psykiska åkommor och skriver oerhört märkliga saker, en del verkar då hata kvinnor. 
    Tex en som byter nick hela tiden men något i stil med "misslyckadungman" (och varianter på det) skriver oerhört kvinnohatande saker. 

Flashback är så oerhört rasistiskt så där går det inte att öppna en tråd utan att läsa helt fruktansvärda saker som är precis lika illa som påhopp på kvinnor, men de byter påpassligt ut det mot människor med annan hudfärg. 
    Fast nu kommer du med påståenden som inte alls stämmer. Flashback är inte rasistiskt. Däremot finns där människor som skriver rasistiska saker. Det sker dock inte i alla trådar. Jag hänger både på Familjeliv och Flashback, dock mest på Flashback eftersom att jag följer brottsutredningar och därmed hänger mestadels i den delen. För du vet att Flashback är indelat i olika forum va?

Under relationsforumet och barn- och familjeforumet (för att ge exempel) är det oftast väldigt sakligt. Det händer att människor är invandringskritiska i relationsfoumet men sällan rasistiska. 

Dessutom finns forum som berör resor, mat, kultur livsstil med mera med mera där folk knappast är invandringskritiska eftersom det är fullständigt OT. 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Fyr) skrev 2018-02-06 14:55:53 följande:
    Okej men oftast är det män som utger sig för att vara kvinna. Som i våldstrådar där en anonym kvinna kommenterar att hon "gillar blir slagen" uppenbart en man som vill ställa kvinnor i dålig dager. Ett av tusen exempel. Oftast så stöttar kvinnor varandra för vi vet hur svårt det är, och hur vi behandlas i samhället. Förstår inte hur den åsikten gör mig till troll, men okej.
    Fast det var ju inte så du skrev. Du skrev "Är någon taskig mot en kvinna här så är det till 99% en man. Kvinnor beter sig inte så. Vi stöttar varandra. Trist att du blivigt lurad av dom kvinnohatande männen i Får kläder."

Det är inte 99% män här inne som är "taskiga" (skriver taskiga inom citationstecken eftersom att jag sällan tycker någon är taskig här inne utan snarare säger något som TS inte vill höra).

Tråden du anger var kanske skapad av en man ja. Men det är ofta jag läser trådar från kvinnor, främst då om relationsproblem, och som sedan blir sura och tycker att man är elak för att man inte håller med henne om det hon skrivit. 

Så jag tycker sällan att det skrivs elakheter men när det görs så är det lika mycket från kvinnor, om inte mer. Så det där med 99% vill jag gärna se en tillförlitlig källa på om du inte är ett troll.

Queennr1 skrev 2018-02-06 15:12:33 följande:
    Nu var det väl inte statistik vi pratade om?
    Se ovan!
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-06 15:31:49 följande:
    Jo, speciellt relationsforumet. Det är ett av dom absolut värsta forumsdelarna på Flashback där hatet verkligen inte har någon gräns. Relationsforumet och alla politikforum där är otroligt illa. 

Finns gott om hat här också men inte på nivån som finns på flashback. Där blir man fan mörkrädd. Här är hatet typ "du är svag som inte lämnar din sviniga pojkvän" medan det på flashback snarare handlar om "kvinnor är smutsiga horor som förtjänar att våldtas och inte borde tillåtas rösta". Går inte ens att jämföra.
    Hur ofta är du inne på Flashback? Det du säger är inte sant. Jag läser det du skriver ibland, i vissa trådar, men det förekommer absolut inte i den utsträckning som du påstår.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 16:40:12 följande:

Jag gjorde en snabb visit på Flashback och fick uppfattningen att budskapet är mer homogent där.

Synpunkter jag noterade var till exempel att män bör få halva skadeståndet när deras kvinnor våldtas, att kvinnor är mindre intelligenta än män och att definitionen på feminism är att männen ska kastreras.

Jag tror nog att jag tackar nej till Flashbacks medlemskampanj här på Familjeliv.

Kan du vara så vänlig att länka till de trådar/inlägg du just nu citerar? 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 18:29:21 följande:
    www.flashback.org/f508

Förstår att det var jobbigt för dig att vara mer specifik så i stället länkade du till en hel forumsdel som består av 15 sidor med drygt 40 olika trådar på varje sida.

Den första tråden du refererar till är denna:

"Bör mannen få halva skadeståndet när en kvinna blivit våldtagen och en gärningsman dömts, dvs att skadeståndet automatiskt även tilldelas hennes man, sambo eller pojkvän?
    Eftersom män till våldtagna kvinnor drabbas så hårt, borde det då inte vara berättigat och jämställt att även dom fick del av skadeståndet, kanske en tredjedel eller vad tycker ni?"

Det TS menar är att partnern till den drabbade kvinnan också drabbas av en våldtäkt. Vilket trådstartaren såklart har rätt i. Alla brott drabbar ju långt fler människor en enbart offret. När du skriver som du gör så tolkar man det dock helt annorlunda, varför jag förstår att du valde att inte länka till tråden. Frågeställningen i sig är ju ganska intressant faktist även om det i praktiken aldrig skulle fungera.

Resterande åsikter du säger dig ha läst får du vänligt länka till annars är det ju svårt att ta dig på allvar. 

Men för att besvara dig. Du är ju inne i en av de delarna där klimatet är hårt. Om du inte vill diskutera det så finns det ju andra delar av forumet som passar dig bättre.

Den här till exempel:

www.flashback.org/t2040103

• Rumpelstiltskins
    Anonym (mor) skrev 2018-02-07 08:04:10 följande:
    Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?
    Jag har aldrig haft så intressanta diskussioner som på Flashback. Var de finns? Ja, leta upp en forumsdel som intresserar dig och diskutera helt enkelt.

En serie du tycker om, ett brott som inträffat nyligen eller för 60 år sedan, en försvunnen person, en godissort du saknar, en hudkräm du gillar, en resa du gjort, bilen vars motorlampa ständigt tänds, en musikgenre... Jag kan hålla på i en oändlighet. 

Flashback innehåller ett forum som passar för alla. 

Det är löjligt att avfärda Flashback som rasistiskt och kvinnohatande. Jag är kvinna och jag har faktiskt lärt mig en hel del genom det forumet. Folk är i allmänhet hårdare med att hänvisa till källor och man är dessutom snabb med att konstatera vad som enbart är "trådsanningar". Dessutom accepteras inget OT eller trams. 
  • Rumpelstiltskins
    NELJ skrev 2018-02-07 08:11:51 följande:
    På flashback finns massor av kvinnohat, mest kopplat till de invandringskritiska inläggen där vissa i mycket grova ordalag skyller kvinnor/feminister (det är tydligen samma sak) för allt som är fel i världen.

Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.
    Stopp nu. Det är ju inte kvinnohat i sig att beskylla invandringsproblem på kvinnor, det ligger ju något i det. Och ja, jag är kvinna. Sedan håller jag med om att man många gånger beskyller kvinnor lite väl ofta för lite väl mycket men det går inte att avfärda en åsikt för att vara kvinnohat.

Det är lätt att läsa något och avfärda personen som en idiot med idiotiska åsikter men ibland får man helt enkelt stanna upp och fundera över vad personen skriver, varför denne skriver detta och om det faktiskt kan ligga något i det.

Sedan finns det trådar där män, singelmän, öppet diskuterar om svenska slampor och att vi är både det ena och det andra. Sådana trådar ger jag inte mycket för, jag tycker bara synd om dem.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Eh?) skrev 2018-02-07 12:42:17 följande:
    Det skvallras också på annat sätt. Jag känner en helsvensk kristen programledare. När det låg ute en nyhet om att en känd TV-profil var skyldig till ett visst brott spekulerades hej vilt. Var inte min kompis ändå jude? Jo visst hade han judiska drag... En vecka senare avslöjade media vem det var. Visst kommer det fram en del eftersom en del läcker information på FB, men procentuellt är det mesta rent gubbskvaller.
    Vad har du för fakta som stödjer ditt påstående om att det procentuellt är mest gubbskvaller?
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback