Inlägg från: Swedman |Visa alla inlägg
  • Swedman

Skämma bort med frukost.

Hej!
    Jag brukar varje skolmorgon väcka dottern 13 år och låta henne ligga kvar i sängen medan jag gör frukost åt henne. Det är kaffe och sen macka eller nudlar eller stekta ägg. Är det o skämma bort henne? 
    Fördelen med att ge frukost är att hon kommer upp ur sängen och är dessutom ganska trevlig och jag vet att hon får i sig nåt att äta.  Sen har jag minnen av min egen mamma som gjorde frukost åt mig och det minns jag med värme. Hon var underbar....så jag kopierar metoden.
    Tycker ni jag gör fel?

• Svar på tråden Skämma bort med frukost.
  • Swedman

Va roligt med positiv feedback. Ja, jag tänder ett ljus och ställer på köksbordet  i detta vintermörker o så sitter vi o käkar frukost. Det är ett litet guldkorn - varje morgon.

• Swedman
    Anonym (!!!!!!!!!) skrev 2018-02-07 02:12:49 följande:
    Ger du ditt barn KAFFE ??????
    Hon har 3 andra äldre syskon som lärde henne kaffedrickandet under den tid hon  bodde största delen hos sin mamma under vår separation.
    Kaffets onyttighet kan också diskuteras. Det finns olika rapporter som säger olika. För hennes del är påverkan positiv för hon är ganska groggy på morgonen och en kaffe får henne pigg. 
  • Swedman
    Anonym (ace) skrev 2018-02-07 02:09:30 följande:

Jag och min mamma hade mycket konflikter när jag gick mellan- hög-stadiet. Kombinerat med mit vansinnigt dåliga morgonhumör sä gick det inte att ha med mig att göra alls under den första timmen eller två om morgonen. Eftersom vi (host, host, jag, host) började bråka vid uppvaknandet så tyckte min mor att för allas välbefinnande så var det bättre att jag fick en bricka med te och en macka på rummet, så kunde resten av familjen starta sin dag utan tredje världskriget varje morgon.

I vår familj var det inte att skämma bort, det var en överlevnadsstrategi.

Ha ha. Din mamma valde sina strider och istället valde ett sätt som fick dig på bättre humör och alla andra en lugn stund på morgonen. Smart. Så gör jag också. Jag väljer mina strider. Jag har lärt mig att hålla tyst ganska mycket under morgonen med dottern. Inte några tillrättavisningar och uppmaningar. Då kan hon bli tvär och blir då svår att kommunicera med. 
Svar på tråden Skämma bort med frukost.