Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...

Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 15:54:35 följande:
    Ja gud vad konstruktivt du skriver. Det här hade jag lätt kunnat anmäla men jag väljer att låta det stå kvar så att alla kan se hur fint du uttrycker dig med grova förolämpningar och personangrepp.
    Fast det var ju du som började med att kalla de som hade bättre koll på lagen än du själv för idioter och en massa annat trams. Och sedan kommer du och gnäller när du får svar i samma ton.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 08:32:50 följande:

Går också mot strömmen.

Först och främst: Ställ inte relationsfrågor på familjeliv.

Du ser själv varför här i tråden.

Du får inga vettiga svar utan bara giftiga svar från förbittrade, genomruttna personer som suttit här dygnet runt i över 10 år och lever för att ta ut sitt hat på alla som ens har en relation.

Till din fråga:

Att ljuga om kontakt med andra är ALDRIG ok. Att ljuga för att man är konflikträdd är aldrig ok. Det är lugnt att du snokat, din magkänsla sa att han inte var ärlig och du hade rätt.

Med personer som ljuger måste man snoka. Annars går det som för dom som efter 20-30 år får reda på att dom levt i en lögn hela tiden. Man måste ta eget ansvar och kolla upp en dålig magkänsla. Är den befogad kommer partnern inte säga något ändå.

Du dömer alltså ut alla som inte har fel om vad lagen säger som genomruttna och kommer sedan och bölar över att du får svar på tal. Moget?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 15:55:59 följande:
    Ännu ett exempel på din ton i tråden.
    Fortfarande ett svar på att du kallar alla som inte har lika fel som du själv för genomruttna och idioter. Sopa framför din egen dörr och läs på lite. Det är olagligt att läsa andras post, såväl elektroniskt som på papper.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 15:55:59 följande:
    Ännu ett exempel på din ton i tråden.
    Och det är en medvetet korkad (eftersom andra redan har talat om för dig vad det står i lagen) tramsförolämpning. En spade är en spade även om du kallar den för en kratta.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 15:59:44 följande:
    Nomanisanisland skrev 2018-02-06 12:59:32 följande:

För det första så säger ditt nedlåtande trams om alla som inte är lika efterblivna som dig själv mer om dig än om de som svarat i tråden. För det andra är det inte bara oförsvarligt utan också olagligt att mobilsnoka. Plus innebär att man väljer att vara fullständigt respektlös inte bara mot sambon utan mot alla som han kommunicerar med.

Du ska nog läsa igenom dina inlägg till ts innan du hävdar att andra förolämpar dig. Ditt bidrag i tråden är lägst hittills av vad jag sett på forumet. Det är bara för andra att trycka på ?visa endast?.

Jag har rätt bra koll på juridik genom mitt jobb och kan lugna ts med att hon inte begått ett brott.
    Mina inlägg till TS är sakliga, om än inte gulliga. Du började själv med att kalla folk för genomruttna och idioter, så blanda inte bort korten. Du har uppenbarligen ingen juridisk koll på just det där området.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 08:32:50 följande:

Du får inga vettiga svar utan bara giftiga svar från förbittrade, genomruttna personer som suttit här dygnet runt i över 10 år och lever för att ta ut sitt hat på alla som ens har en relation.

Med personer som ljuger måste man snoka. Annars går det som för dom som efter 20-30 år får reda på att dom levt i en lögn hela tiden. Man måste ta eget ansvar och kolla upp en dålig magkänsla. Är den befogad kommer partnern inte säga något ändå.

Anonym (Herregud) skrev 2018-02-06 08:40:24 följande:
    Nej det är inte dataintrång att läsa en partners sms. Lyssna inte på arbetsbefriade idioter..

Som sagt, se ovan hur du själv uttrycker dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:18:48 följande:

Jag vet inte varför han väljer det men jag vet att jag aldrig hade accepterat en partner som ljuger för mig. Säger inte det för att du ska göra slut dock, vet ju inte hur du känner inför allt detta. Känner med dig, jag hade känt mig väldigt chockad och ledsen av att upptäcka liknande.

Och jag hade nog övervägt att göra slut med någon som dels telefonsnokade och dels dolde snokandet för mig; det vill säga som krävde betydligt mer ärlighet och öppenhet än hon var beredd att ge.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:20:12 följande:
    Vad den här tråden är urspårad, varför snackas det om brott och kriminalitet?
    Därför det är kriminellt att läsa andras post/e-post/sms, bland annat för att man inte bara kränker den vars post man läser, utan också alla som skriver till henne eller honom.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:22:46 följande:
    Jaha? Jag vet inte vem du är och är inte intresserad av dig, förstår bara att det känns hemskt att finna att ens man ljuger för en.
    Jaha själv.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:23:21 följande:
    Ok, jag diskuterar gärna med ts men inte med dig :)
    Då föreslår jag att du skriver enskilt till TS. Du ställde en öppen fråga i ett diskussionsforum och fick svar på varför ett brott omtalades som den kriminella handling det är.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:22:46 följande:
    Jaha? Jag vet inte vem du är och är inte intresserad av dig, förstår bara att det känns hemskt att finna att ens man ljuger för en.
    Och för att besvara vänligheten är inte heller du mitt stora livsintresse.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-06 16:36:12 följande:
    Ok. Jag får helt enkelt prata med honom om saken.

Tack!
    Ja, tycker jag med, men då får du också vara ärlig om ditt eget (lagstridiga) snokande.
  • Nomanisanisland
    Canadasvensk skrev 2018-02-07 18:23:25 följande:
    Har hon läst en SMS från en mobil!? Var hemskt!!! Stoppa pressarna!!!

Jag ger mig fan på att TS är en sån kriminel idiot som ibland kör för fort, går mot röd gubbe, klipper sig hos en kompis och betalar svart eller hemska tanke, tar med sig eget godis på bio!

Allvarligt talat, OM hon nu skulle bli påkommen av sambon vad tror du händer? Ska han polis anmälla henne? Jo men där rök det förhållandet. Och OM han gör det hur ska han bevisa det?

Men polisen har säker absolut INGET viktigare att göra än att det blir en riktig utredning...  hahahaha  SkålTungan ute
    Du kan ju tramsa bäst du vill, men faktum kvarstår: det är olagligt att läsa sin partners post/e-post/sms, framför allt för att det kränker inte bara partnerns integritet, utan också integriteten hos den/de som partnern kommunicerar med.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 03:21:43 följande:

Jösses vad tråden verkar urartat och ingen har svarat på kärnfrågan på ett tag.

Jag tänkte hur som helst uppdatera mig på hur det har gått om det nu finns någon som vill veta.

Jag ville sluta med mitt destruktiva beteende men visste först inte hur. Sen tog jag kontakt med ett medium. Hon visade på saker som gjorde det mycket lättare för mig att lägga ner snoket. Hon sa bl a att han har starka känslor för mig och vill bygga på en framtid som kan bli riktigt bra.Däremot var min särbo exets stora kärlek men hon kommer aldrig göra något aktivt för att komma emellan honom och mig. Känns bra att veta. Så nu går jag vidare med den informationen och har släppt tankarna på hans ex.

Tack för visat intresse för tråden!

Herre gud, prata med den det berör istället.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 14:15:08 följande:

Man löser saker på olika sätt.

Jag har löst det på mitt sätt och är jättenöjd.

Har helt slutat snoka nu och det är huvudsaken för mig!

Så nu kan ni skuta spy galla över mig och fokusera på andra trådar!

Som sagt var ärlig mot din partner istället för att ägna dig åt medialt trams.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 17:32:38 följande:
    Och du har svårt med läsförståelsen lilla du. Så tråkigt för dig. Lycka till med livet!
     På vilket sätt har jag svårt med läsförståelsen? Det är ju du som går bakom ryggen på din partner och ägnar dig åt medialt trams.
Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...