Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...

Hej!

Jag går kanske lite mot strömmen och skriver att det inte är okej han mörkar hur mkt kontakt dom har. Skulle det vara okej du mörkade kontakt med ditt ex? (Oavsett om det finns gemensamma barn eller inte)

Det är fel snoka i telefonen men det är också fel av honom inte vara ärlig med hur mkt kontakt dom har. Kan det vara så att han är rädd göra dig svartsjuk? Är hon kanske kontrollerande ocj behöver kontakten och din man inte ser det? Eller så vet han om det och tillgodoser hennes behov men vet du kanske inte blivit så glad så därför säger han inget. Att undvika säga som det är för att undvika konflikt med dig anser jag vara fel.

• Anonym (Bonusmamma)

[quote=78439087][quote-nick]NELJ skrev 2018-02-06 08:31:39 följande:[/quote-nick]Du antar här att han medvetet mörkar. Om hon ställer frågan - hur ofta pratar du med ditt ex - kanske han inte alls skulle ljuga. Att han glömmer eller inte tycker det är värt att nämna att han exempelsvis ringt exet och pratat en minut för att påminna om barnens utvecklingssamtal eller liknande är ju knappast att mörklägga

Men.. varför litar man inte på varandra och inte påminner? Ditt exempel låter som min sambos ex. Hon skulle påminna hit och dit hela tiden. Kontrollfreak är det. Lita på varandra och ge utrymme!

Inte ok ljuga om hur mkt kontakt som finns oavsett orsak

• Anonym (Bonusmamma)
    NELJ skrev 2018-02-06 10:32:56 följande:

Där är man ju olika. Mina barns pappa är en toppenpappa och jag litar på honom i väldigt många avseenden men han är också glömsk och disträ. Vi har en gemensam kalender men jag påminner honom om de viktigaste sakerna ändå för annars är risken stor att han missar det. Han åker till kontoret och försvinner in i sin jobbubbla...

I början, efter skilsmässan, blev jag frustrerad och tyckte att han inte tog ansvar men har sen insett att det är bäst för barnen, för mitt blodtryck och för pappans välmående om jag messar eller ringer innan. Han har sagt uttryckligen att han uppskattar att jag gör det. Vad hans nuvarande flickvän tycker om det vet jag inte men hon har också barn och jag hoppas hon förstår att det här handlar om barnen.

Då gör ju ni det för ni har kommit överens om det. Min sambo blir bata frustrerad. Dom hade också gemensam kalender men när hon började lägga sig i mer och mer tog han bort den. Ex så påminde hon vilka kläder dom borde ha på sig vid dåligt väder,utflykter osv. Hon har slutat nu och vet du vad? Han klarar sig själv. Hon lägger sig tyvärr fortfarande i tex som Hon anmäler till matcher på vår vecka utan stämma av. Kan fortsätta i oändlighet. Bestämmer vilka skor barnen ska ha på sig här, hur läxor ska göras. Och hon "gör det för barnen" när jag kom in i bilden tröttnade sambon på allt tjat, han ville lägga sin tid på mig och barnen. Inte tillfredsställa hennes kontrollbehov
Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...