Frågor ang. umgänge
Finns det ett fastställt umgängeschema? I så fall - varför stämmer han?
Vad vill du ha för schema?
Om han nu stämmer kommer tingsrätten skicka er till familjerätten. Där får ni möjlighet att komma överrens om ett schema.
Finns det ett fastställt umgängeschema? I så fall - varför stämmer han?
Vad vill du ha för schema?
Om han nu stämmer kommer tingsrätten skicka er till familjerätten. Där får ni möjlighet att komma överrens om ett schema.
Hej!
Eftersom det i princip är omöjligt att uttala sig om vinstchanser utan att ha ingående kunskap om sakomständigheterna så avstår jag från att spekulera kring det.
Apropå din fundering om kostnadsfri advokat kan jag dock erbjuda dig juridisk konsultation till ett fast pris. Jag driver en liten juristbyrå med affärsidén att aldrig ta betalt per timme, vilket brukar passa bra i den här typen av situationer. Skicka gärna ett privat meddelande om du vill ha mer information, annars önskar jag dig varmt lycka till med den fortsatta processen.
Vänligen,
Marcus Bäckström
P.S. Det kan vara värt att notera att det i teknisk mening inte finns något som heter "familjerätten". Det är tingsrätten som handlägger alla familjemål, så något alternativ till den instansen finns inte.
Detta har tidigare gått igenom familjerätten och jag har även pratat med tingsrätten nu som har godkänt att familjerätten fattar beslut utanför tingsrätten, om båda parter går med på det.