• mjölkallergiker

Rossana Dinamarca lämnar politiken

Rossana Dinamarca (V) berättade idag att hon inte ställer upp för omval. Innan tillkännagivandet beklagar hon sig i SvD över att ha blivit motarbetad i partiet. Hon menar på att det beror på att hon är kvinna.

Jag är själv vänster och är glad över att hon lämnar sin plats. Hon har varit en oseriös och närmast löjlig politiker som mer fokuserat på att sprida hat mot andra partier och politiker än att föra fram sin egna politik. Hennes besatthet av SD, rasifiering och ultra-feminism tilltalar inte mig öht.

• Svar på tråden Rossana Dinamarca lämnar politiken
  • Anonym (960)

Äntligen!
    Inte en dag för tidigt!

• Dr Nail

Politiken? Hennes enda uppgift var att vara en kränkt snöflinga med ett offermentalitet, och kåt på afghanska pojkar. Det lär hon att förbli, så egentligen går hon ingenstans :D

• Anonym (Pelle)

Har träffat henne en gång. Hon var faktiskt väldigt trevlig.

Däremot ogillar jag hennes fokusering på identitetspolitik. Det finns något intressant att den nu vänds emot Vänsterpartiet som ju på många sätt varit dess bärare i modern svensk samhällsdebatt (tillsammans med MP och FI) inte minst genom RD. För mig säger det nåt om att den vägen bara leder till en stark uppdelning av ett vi och ett dem. Vilka som är vi och vilka som är dem kan skifta i olika sammanhang. Alla är i alla fall konstant kränkta. Det gemensamma är också att fokusering på identitet till sist splittrar organisationer och samhälle.

• mjölkallergiker
    Dr Nail skrev 2018-02-05 05:54:39 följande:

Politiken? Hennes enda uppgift var att vara en kränkt snöflinga med ett offermentalitet, och kåt på afghanska pojkar. Det lär hon att förbli, så egentligen går hon ingenstans :D

Du kan väll åtminstone försöka framstå som en vuxen människa och hålla diskussionerna på en saklig nivå?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Pelle) skrev 2018-02-05 08:09:34 följande:

Har träffat henne en gång. Hon var faktiskt väldigt trevlig.

Däremot ogillar jag hennes fokusering på identitetspolitik. Det finns något intressant att den nu vänds emot Vänsterpartiet som ju på många sätt varit dess bärare i modern svensk samhällsdebatt (tillsammans med MP och FI) inte minst genom RD. För mig säger det nåt om att den vägen bara leder till en stark uppdelning av ett vi och ett dem. Vilka som är vi och vilka som är dem kan skifta i olika sammanhang. Alla är i alla fall konstant kränkta. Det gemensamma är också att fokusering på identitet till sist splittrar organisationer och samhälle.

Samma här. Kan vi bara begrava den förbannade identitetspolitiken nu som sopat banan för Trump, SD och skiten i Europa?! Inte konstigt att människor överger vänsterblocken!

Vita måste få uttala sig fritt om integration och rasism, män måste ha samma rätt till att uttala sig som kvinnor (Hej Lady Dahmer), smala/normalviktiga måste få prata om hälsa och kost utan att LD igen hetsar mot dom.

Identitet har inte ett skit att göra med vettig politik.

Politiken ska handla om att alla ska ha en röst och få använda den. Inget förbannat tolkningsföreträde och inte mer förbannad separatism, det är inte förrän vi och dom blir VI som vi kommer komma någon vart!!
  • Dr Nail
    mjölkallergiker skrev 2018-02-05 09:15:38 följande:

Du kan väll åtminstone försöka framstå som en vuxen människa och hålla diskussionerna på en saklig nivå?

Bah. Ha lite humor, allt behöver inte vara blodigt allvar.
  • Carambolan

Jag har inga åsikter alls om henne men jag tycker nog att mer än tre mandatperioder i riksdagen är för länge för vem som helst. Alla borde byta arbetsplats oftare än var 15:e år för att få lite nya perspektiv på tillvaron.

• mjölkallergiker
    Dr Nail skrev 2018-02-05 10:12:32 följande:
    Bah. Ha lite humor, allt behöver inte vara blodigt allvar.
    Visst har jag humor. Och visst får du la skoja med/om politiker. Men särskilt humoristiskt är det inte att kasta paj på en politiker och hävda att hon är kåt på afghanska pojkar bara sådär random. Nån måtta får det väl ändå vara.
  • Anonym (One hundred billion nerve cells)

Har haft väldigt svårt för många av hennes ståndpunkter, men jag gillar henne som politiker. Det är väl när det skaver lite som politik blir intressant. Om alla tyckte precis som en själv vore det ju hemskt. Tråkigt att hon slutar, alltså, men ganska väntat om hon själv känner att hon tappat suget att vara politiker på riksdagsnivå. 

Men, som sagt, jag har egentligen inget till övers för hennes politiska uppfattningar. 

• Anonym (Äntligen!)
    mjölkallergiker skrev 2018-02-05 01:19:22 följande:

Rossana Dinamarca (V) berättade idag att hon inte ställer upp för omval. Innan tillkännagivandet beklagar hon sig i SvD över att ha blivit motarbetad i partiet. Hon menar på att det beror på att hon är kvinna.

Jag är själv vänster och är glad över att hon lämnar sin plats. Hon har varit en oseriös och närmast löjlig politiker som mer fokuserat på att sprida hat mot andra partier och politiker än att föra fram sin egna politik. Hennes besatthet av SD, rasifiering och ultra-feminism tilltalar inte mig öht.

Vad härligt att äntligen få läsa lite RELEVANT , substansfull kritik mot henne istället för den vanliga rasistiska misogyna smörjan på andra ställen.

Jag är också mycket glad över att hon lämnar.

Det är positivt för alla rödgröna partier inför valet.

Droppen för min del var när hon anklagade kvinnor som berättade om hedersrelaterat förtryck och trakasserier på Järvafältet för att sprida rykten och splittra, istället för att stödja dem.

Men jag har länge stört mig på hennes pubertala och barnsliga framtoning, som för övrigt påminner en hel del om Lars Ohlys.

Att hon genom åren gång på gång märkt ut sig negativt genom höga flygkostnader på skattebetalarnas bekostnad och vägran att betala partiskatten alla vänsterpartistiska riksdagsledamöter betalar till sitt parti gör verkligen inte saken bättre.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Äntligen!) skrev 2018-02-12 10:28:58 följande:

Vad härligt att äntligen få läsa lite RELEVANT , substansfull kritik mot henne istället för den vanliga rasistiska misogyna smörjan på andra ställen.

Droppen för min del var när hon anklagade kvinnor som berättade om hedersrelaterat förtryck och trakasserier på Järvafältet för att sprida rykten och splittra, istället för att stödja dem.

Men jag har länge stört mig på hennes pubertala och barnsliga framtoning, som för övrigt påminner en hel del om Lars Ohlys.

Att hon genom åren gång på gång märkt ut sig negativt genom höga flygkostnader på skattebetalarnas bekostnad och vägran att betala partiskatten alla vänsterpartistiska riksdagsledamöter betalar till sitt parti gör verkligen inte saken bättre.

Håller med till 100%.
  • mjölkallergiker
    Anonym (Äntligen!) skrev 2018-02-12 10:28:58 följande:

Instämmer också till 100% :)
  • Anonym (Elak)

Vad bra, då kan hon leva på sin riksdagspension, och ägna dagarna åt att ragga "14-åriga" hazar- och tadjikpojkar, och hoppas klara sig undan brottsbalken kap 6 paragraf 4, tantslemmet.

Svar på tråden Rossana Dinamarca lämnar politiken