Inlägg från: mjölkallergiker |Visa alla inlägg
  • mjölkallergiker

Rossana Dinamarca lämnar politiken

Rossana Dinamarca (V) berättade idag att hon inte ställer upp för omval. Innan tillkännagivandet beklagar hon sig i SvD över att ha blivit motarbetad i partiet. Hon menar på att det beror på att hon är kvinna.

Jag är själv vänster och är glad över att hon lämnar sin plats. Hon har varit en oseriös och närmast löjlig politiker som mer fokuserat på att sprida hat mot andra partier och politiker än att föra fram sin egna politik. Hennes besatthet av SD, rasifiering och ultra-feminism tilltalar inte mig öht.

• Svar på tråden Rossana Dinamarca lämnar politiken
  • mjölkallergiker
    Dr Nail skrev 2018-02-05 05:54:39 följande:

Politiken? Hennes enda uppgift var att vara en kränkt snöflinga med ett offermentalitet, och kåt på afghanska pojkar. Det lär hon att förbli, så egentligen går hon ingenstans :D

Du kan väll åtminstone försöka framstå som en vuxen människa och hålla diskussionerna på en saklig nivå?
  • mjölkallergiker
    Dr Nail skrev 2018-02-05 10:12:32 följande:
    Bah. Ha lite humor, allt behöver inte vara blodigt allvar.
    Visst har jag humor. Och visst får du la skoja med/om politiker. Men särskilt humoristiskt är det inte att kasta paj på en politiker och hävda att hon är kåt på afghanska pojkar bara sådär random. Nån måtta får det väl ändå vara.
  • mjölkallergiker
    Anonym (Äntligen!) skrev 2018-02-12 10:28:58 följande:

Vad härligt att äntligen få läsa lite RELEVANT , substansfull kritik mot henne istället för den vanliga rasistiska misogyna smörjan på andra ställen.

Jag är också mycket glad över att hon lämnar.

Det är positivt för alla rödgröna partier inför valet.

Droppen för min del var när hon anklagade kvinnor som berättade om hedersrelaterat förtryck och trakasserier på Järvafältet för att sprida rykten och splittra, istället för att stödja dem.

Men jag har länge stört mig på hennes pubertala och barnsliga framtoning, som för övrigt påminner en hel del om Lars Ohlys.

Att hon genom åren gång på gång märkt ut sig negativt genom höga flygkostnader på skattebetalarnas bekostnad och vägran att betala partiskatten alla vänsterpartistiska riksdagsledamöter betalar till sitt parti gör verkligen inte saken bättre.

Instämmer också till 100% :)
Svar på tråden Rossana Dinamarca lämnar politiken