Dags att föda- sambo somnar om
Hej,
Jag vill ventilera en fråga då jag inte ännu kommit över en sak.
2015 födde jag en son. Hans pappa och jag hade väl redan då en ansträngd relation av en mängd anledningar. Det som hände i samband med förlossning var bara ett exempel på ett beteende från min sambo som sårade mig på djupet. Än i dag mår jag dåligt när jag tänker på detta
Jag skulle vilja be om er ändras åsikter. Överreagerar jag? Kan tillägga att liknande beteende återfinnes i andra situationer (som påminner om detta).
Jag skall föda andra barnet. 1a tog 27h. Visste att det kunde gå snabbare med andra. Vattnet går sö morgon 0730. De säger åt mig att stanna hemma. Åker in 23 på kvällen då jag inte känner rörelse. Kommer in och lämnar efter midnatt då allt är som det skall. Runt 02 kommer svaga värkar. Jag tänker att min 6årin skall hinna lämnas på dagis 08. Håller ut men kort däreftrr stegrar smärtan och det är olidligt. Min sambo sover i gästrum då han snarkar o jag pga graviditet behöver sova. Vid 04 kryper jag ner för trappen i olidlig smärta, väcker honom och därefter upp igen och pustar ut och väcker dottern. Sedan; väntar på avförd
Ropar förtvivlat på sambo som inte svarar. Kravlar mig ner i fruktansvärd smärta igen
Hittar sambo som somnat om. Den enda jag fick höra efter var "vi kom ju fram till bb snabbt ändå". Inget förlåt. Ngn som kan förstå hur kränkt jag kände mig?