Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

vita män börjar tröttna på feminism

Jag vill verkligen inte bo i Kina, som är ett djupt odemokratiskt och ojämlikt land. Jag är fullt medveten om att Sverige är mer jämlikt än Kina.

Men innebär det att jag ska bortse från de problem som trots allt finns i Sverige? "Det gör inget att jag som kvinna får ta majoriteten av hushållsarbetet, för i Kina hade jag fått ta allt hushållsarbete". "Det gör inget att jag som kvinna blir bedömd utifrån mitt utseende och inte min kompetens, för i Saudiarabien hade jag överhuvudtaget inte fått visa min utseende".

Det vore ju absurt.

Tack alla vita män för att ni tillåter oss kvinnor att köra bil, och att arbeta (om än till en lägre lön än ni har), och för att ni åtminstone tar ut en del av föräldraledigheten, och inte gifter bort oss vid tolv års ålder.

• annabellelee
    poppa01 skrev 2018-02-04 19:06:57 följande:

varför hatar du asiater?

Det gör jag inte. Men Kina är odemokratiskt ( kolla deras statsskick) och har mer traditionella könsroller än Sverige.

Ditt problem verkar vara att du inte ser skillnad på person och struktur. Jag är emot ojämlika strukturer både i Sverige och Kina. Jag hatar däremot varken svenskar eller kineser.
Svar på tråden vita män börjar tröttna på feminism