Inlägg från: Anonym (I feel you) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I feel you)

Missfall första graviditeten

Jag känner igen mig! Jag fick missfall i v.7 i Augusti -17 efter att ha försökt sen januari -17.

Vi har försökt sen oktober efter missfallet men utan att lyckas. Jag känner också en oro för att det inte ska ta sig igen men samtidigt så tror jag att man förväntar sig att det ska gå fortare bara för att man har varit gravid en gång. Men nu börjar jag mer tänka att det kan ju faktiskt ta lång tid igen.. Utan att det är något fel! Min kropp har dessutom betett sig lite annorlunda, med extremt mycket mensvärk denna gång och ganska otydliga ÄL-symtom. Innan missfallet kunde jag känns min ÄL supertydligt. Denna månad fick jag mens fem dagar för tidigt så jag hade en cykel på bara 22 dagar.. :/ Jag har beställt ÄL-test för första gången som jag tänkte testa nu i februari.

Hur aom helst, de första försöken efter mf blev jag knäckt. Mådde skit och tyckte livet var orättvist osv. Men ju längre tiden går desto mer känner jag att det kommer att komma en ny bebis när the time is right. Både jag och sambon försöker leva på som vanligt, vi letar ny lägenhet och satsar på våra karriärer. Dessutom pratar vi inte så mycket om barn utan vi har försökt neutralisera hela situationen hemma. Det har funkat för oss gällande att få bort pressen rent mentalt! Så försöker vi ha sex så ofta vi kan och kanske någon extra gång kring ÄL (sambon jobbar natt).

Lycka till! Kram

Svar på tråden Missfall första graviditeten