Inlägg från: a888ad111 |Visa alla inlägg
  • a888ad111

Jag tror även att Anna Lind var Palmes dotter och att hon mördades av ungefär samma skäl.
    Intressant att du startade just den här tråden idag, jag har nämligen suttit hela morgonen och gått igenom information.
    Vad jag vet med total säkerhet är att Carl-Fredrik Algernon mördades.
    Min mamma jobbade på damsalongen (ja det hette ju så på den tiden) där Algernons fru gick.
    Strax efter Algernon föll framför tunnelbanan träffade min mamma en bekant som darrande berättade att hon såg Algernon knuffas framför tåget. Däri ligger min uppfattning om att vad Algernon visste var av stor vikt i Palmemordet.

www.politiskamord.com/pindex.html

• a888ad111
    Jag menar har ingen kunnat lösa Palmemordet trots att de har spenderat hela sina liv åt fallet, så är det klart att min lösning inte är rätt.

Jag tror att det är flera som sitter med sanningen så om du skulle ha träffat rätt förefaller inte speciellt otrovärdigt.

Intressant är också att Palmes politiske vän Bernt Carlsson dog på Pan Am flight 103 över Lockerbie.

Olof Palme's protégé and political ally, UN Commissioner for Namibia Bernt Carlsson, was targeted by apartheid South Africa when Pan Am Flight 103 was sabotaged over Lockerbie, Scotland on 21 December 1988. Bernt Carlsson was on his way to New York to attend the signing ceremony on 22 December 1988 at United Nations headquarters of an agreement granting independence to Namibia, which had been illegally occupied by apartheid South Africa in defiance of UN Security Council Resolution 435.
  • a888ad111

Anledningen till mordet? Ja det finns ju flera. Palme var inte omtyckt av Israel och USA (hans vänskap med Arafat + senare mördad, samt sina åsikter i Palestinafrågan). Lätt förenklat men du förstår nog vad jag menar.
    Men jag tror han mördades pga Contra Iran vapnen.  Men jag är inte helt säker så inväntar med spänning ditt svar. 

Svar på tråden Palmemordet