Inlägg från: jackiep |Visa alla inlägg
  • jackiep

Palmemordet

Hej! Jag har under hela mitt liv varit väldigt intresserad av Palmemordet. Jag läser kriminologi sista året på gymnasiet just nu. Första året på gymnasiet skämtade min lärare om att "om jag skulle lyckas lösa Palmemordet så skulle jag få gå ut med enbart A:n". Jag såg det som en omöjlig, men ändå kul utmaning. Nu skriver jag ett sista arbete i skolan om just det här mordet och det jag har lärt mig under min livstid, men främst de senaste två och ett halvt åren. 

Jag har teorier, jag har även förklaringar med bevis till en viss nivå. Jag arbetar inte som polis så jag har inte tillgång till all bevisning så jag kommer aldrig ha tillräckligt mycket. Och jag vet att även om det jag lade fram till polisen skulle visa sig vara sant så skulle ingen ge cred till en 18 åring. Troligtvis är det inte alls sant utan jag är säkert väldigt mycket ute och cyklar. Jag menar har ingen kunnat lösa Palmemordet trots att de har spenderat hela sina liv åt fallet, så är det klart att min lösning inte är rätt.

Min fråga till dig är i alla fall vem du tror dödade Olof Palme. Skriv gärna även varför du tror det. Har du intervjuat vittnen, tittat på dokumentärer, läst i tidningar eller varför har du dessa åsikter? Jag tänker lämna mina tankar hemliga en stund, i fall att. MEN jag har byggt upp det utifrån intervjuer med vittnen och bekanta till Palme, genom att  läsa böcker, på internet och tittat på hundratals dokumentärer/videos om det hela. Alla säger ju självklart olika och det gäller att vara kritisk till allt, men jag har i alla fall kommit någonstans med det. Även om det säkert är helt fel...

Jag behöver i alla fall höra vad det svenska folket tror till min text så lite hjälp skulle uppskattas. Tack!

Svar på tråden Palmemordet