• Tow2Mater

Någon mer vv-förälder som vill träffa någon men som absolut inte vill ha in den "nya" i barnens liv?

Lycka till att hitta nån som är ok med att inte ta del av varandras liv fullt ut forrän 'kanske om något år'; det är en kk du vill ha, inte en livskamrat.

• Tow2Mater

Jag gissar de flesta "seriösa särbos" vill ha ett heltidsforhållande med hela hjärtat investerat, men inte bo ihop. Inte ett varannan-vecka-forhållande med hjärtat halvt investerat. Men du kanske har tur och hittar nån likasinnad.

• Tow2Mater
    NELJ skrev 2018-02-01 07:15:09 följande:
    Jag kanske misstolkar men du låter lite föraktfull, både här och i dina tidigare inlägg. Varför är det inte ok att olika människor vill ha olika typer av förhållanden?
    Menar inte att låta föraktfull. Klart det är ok om BADA parter vill ha ett likarat forhållande. Jag påpekar bara att de flesta som vill ha seriosa forhållanden knappast vill dela upp sina känsloliv som TS forespråkar. Därav onskar jag henne helhjärtligt lycka till i sitt sokande, och hoppas ingen av parterna blir sårade i slutändan. Det finns ju de som klarar av att leva dubbelliv med två fruar, och investera känslomassigt i båda familjerna, så hon kan ju ha tur.
  • Tow2Mater

Rent känslomässigt, som partner, hur investerar man hela hjärtat i någon som man vet har små barn i samma stad, men som man inte får träffa, och ens partner inte har förtroende för en att kunna träffa, förran efter något år minst?

• Tow2Mater
    Vinny skrev 2018-02-05 16:29:18 följande:
    Varför skulle det vara svårt?

En särborelation där man ses när man inte har barnen. Eller att särbon också träffar och lär känna barnen men man bor på varsitt håll och lever varsitt liv med sina respektive barn och ses när man har lust. 

Behöver inte handla om bara sex eller kk, utan hela alltet med kärlek, vänskap, sex men utan att bo under samma tak.

Jag ser inget konstigt med det upplägget och vet flera som lever så och det går alldeles utmärkt.
    Eftersom TS säger "Kanske att de kan få träffa honom om relationen är stabil, alltså efter något år då, minst" och att eftersom barn är en stor del av vem man är, anser JAG att det är svårt, om inte omöjligt, att lära kanna och lita på och öppna sitt hjärta helt för någon som totalt vill hålla barnen och allt vad det innebär ifrån en med en osynlig solid mur. Men kanske andra fungerar annorlunda.
  • Tow2Mater

I

Vinny skrev 2018-02-05 17:07:10 följande:
    Handlar väl inte om att hålla barnen och relationen helt åtskilda utan kanske om att bespara barnen att behöva bo med nya människor, att behöva jämka och samsas med mammas nya, pappas nya, nya halvsyskon, styvsyskon och allt vad det innebär. Om relationen är långvarig finns väl ingen anledning att barn och partner aldrig träffas, men inte heller att de nödvändigtvis måste. Om jag umgås med min bästa väninnan har jag ju inte barnen med mig varje gång, vi träffas ju för att umgås med varandra inte för att hon och barnen ska träffas. Likadant kan det ju vara med en ny partner.
    I TS fall handlar det just om att hålla barnen och relationen helt åtskilda under mist ett år, kanske längre.
Svar på tråden Någon mer vv-förälder som vill träffa någon men som absolut inte vill ha in den "nya" i barnens liv?