mammalovis skrev 2018-02-06 10:37:47 följande:
Som jag läser det innebär det ju att ts vill leva två vitt skilda liv, ena veckan ägnar hon all tid åt särbon (och "glömmer" barnen) och andra veckan ägnas åt barnen och utesluter särbon helt. Eller ska hon ändå ha halva kakan och ha kontakt med särbon även varannan vecka, då det inkräktar på barnens liv?
I vårt fall hade jag en dotter på heltid, så att skilja på kärlek och familjeliv var inte ens genomförbart. Hon var ett år, så hon fick följa med på promenaddejter. För hennes del var det ju inte konstigare än att jag träffade vissa vänner väldigt sällan. Som tur var träffade jag snabbt på min nuvarande som jag varit tillsammans med i drygt 5 år.
Med hans dotter på 8 ville jag ta det lugnt med innan vi visste att vi var seriösa, men hon blev så nyfiken av att vi pratades vid att hon ville träffa mig och dottern, så på den vägen är det. Första mötet blev i en lekpark för att det skulle vara så odramatiskt som möjligt.
Så det kan ju vara en stor skillnad om man har totalt ointresserade tonåringar som snart lämnar boet eller småbarn som ska bo hemma i 15 år till. I det senare fallet tror jag det blir tufft med särboliv så länge, om man trivs med någon vid sin sida dagligen. I ts fall verkar hon ju vara en ensamvarg, så då kan hon säkert klara av att sätta kärleken på vänt i en vecka om inte blixten slår ner. Är man riktigt kär är det svårt att dölja, barn brukar känna av stämningar. Men vi är ju olika som människor, vilka behov av närhet och intimitet vi har.
Det är inte riktigt så jag menar. Visst är jag lite ensamvarg, stämmer. Jag vill inte bli sambo, ever, och jag vill inte introducera en ev ny partner innan relationen är stabil, alltså ca 1 år sådär. Sen kan jag tänka mig tex utflykter tillsammans. Men jag vill inte utsätta barnen för att behöva bo med en ny man.