Inlägg från: neaaaak |Visa alla inlägg
  • neaaaak

Vad gör jag om Försäkringskassan inte beviljar ersättning?

Varför skulle du inte kunna jobba om du har kontorsarbete och spyr 2-3 ggr i veckan ?

Jag var själv sjukskriven från v.6-14 för spyandet men jag spydde också 20-25 ggr per dag och fick ligga inne rätt ofta med dropp. Resten av graviditeten jobbade jag. jag mådde piss och spydde iaf fortfarande 5-10ggr per dag. Men det är bara att bita ihop. Kan ju också tillägga att Jag jobbar i hemtjänsten.

• neaaaak
    SofieJ skrev 2018-01-30 17:23:20 följande:

Men gud! Försökte du inte bli sjukskriven resten av tiden?

Fast varför egentligen illamåendet och spyorna hör ju faktiskt till graviditeten. Visst det är inte kul men det går över till slut :) De finns dom som har det betydligt värre och inte får igenom sjukpenning.
  • neaaaak
    Jemp skrev 2018-01-30 18:13:10 följande:

Varför ska man jobba och kräkas bara för att man är gravid?

Varför ska man leva på bidrag när man valt att bli gravid ? O nu finns det dom fallen man inte alls kan jobba i det säger jag inget om MEN man kan faktiskt jobba när man spyr några gånger per dag ts säger ju själv att om hon skulle vara aktiv så kanske hon skulle slå 5ggr/ dag . Så jag förstår absolut fk resonemang . Vore ju otroligt lätt för alla att gå till läkaren och säga att man mår illa och spyr några gånger om dagen och bli sjukskriven hela graviditeteten . Ja tror nog att det är väldigt många som skulle missbruka det
Svar på tråden Vad gör jag om Försäkringskassan inte beviljar ersättning?