Inlägg från: Mittiprick |Visa alla inlägg
  • Mittiprick

Snälla hjälp!

Blödningen har inget med foglossningen att göra. Det är vanligt, normalt och inget man sjukskrivs för.

Och ja, det är väldigt vanligt att bli nekad sjukpenning av FK bör det gäller åkommor som är normala i graviditet. Sjukskriven blir du garanterat men det är ofta meckigt med just foglossning eftersom det inte är en sjukdom på det sättet. Läkaren måste skriva noggrant varför du inte klarar av att utför ditt jobb.

Det brukar ta ca 30 dagar om allt är korrekt ifyllt. För mig fattades ett par punkter som läkaren missat. Tex adress till dom och sånt trams. Så det tog ännu längre tid men det gick igenom till sist.

Tells it the way it is.
  • Mittiprick

Fk bryr sig inte heller om att du är arbetslös eller rädd för att föda eller dyl. Dom bryr sig om vad läkaren skriver om din foglossning.

Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Tjifas skrev 2018-01-29 21:22:04 följande:

Nej, jag är väl medveten om att blödningarna inte har med foglossningen att göra. Har läst om en del som blivit sjukskrivna pga blödningar och tänkte därför att det kanske var viktigt att berätta för läkaren och FK.

Räknas det som en normal graviditet när man inte kan sova pga smärtan och ofta blir sängliggande efter en dags arbete?

Ja ibland tycker som det räknas till det normala...
    Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Tjifas skrev 2018-01-30 11:27:26 följande:

Vad blev du sjukskriven för förresten?

Det var också foglossning och smärta i rygg.
    Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Tjifas skrev 2018-01-30 13:15:07 följande:

Okej. Om du ids får du hemskt gärna beskriva hur du gick tillväga med allt. Från det att du gick till läkaren, vilka intyg du fick, skrev du ett brev till FK, och till beslutet från fk. Jag känner mig så himla lost att jag knappt vet hur jag ska gå tillväga..

Skrev inget till fk och läkaren skrev inget speciellt mer än att jag inte kunna jobba på mitt fysiskt tunga arbete (ssk på akut) pga min smärta samt att man inte själv kan bestämma när man ska vila. Han skrev var jag hade ont. Så jag hade nog tur som fick det godkänt till sist efter alla kompletteringar.
    Tells it the way it is.
Svar på tråden Snälla hjälp!