Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Snälla hjälp!

Jag vet inte nånting om allt de där och hur du ska göra, men ang. Anställningen tycker jag du ska ta upp med facket. Det är ju tydligt att din tjänst behövts efter anställningen gick ut eftersom du fortsatt på samma fram till nu, och att skälet till att de inte skriver nya papper är bara för att du är gravid, och så får det inte gå till.

Kontakta facket genast hade jag gjort om jag var du.

Vad ska du förresten sjukskrivas ifrån?

Du har inga anställningspapper, alltså är du inte anställd. Arbetslös =a-kassa

• Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2018-01-29 21:00:43 följande:

Jag vet inte nånting om allt de där och hur du ska göra, men ang. Anställningen tycker jag du ska ta upp med facket. Det är ju tydligt att din tjänst behövts efter anställningen gick ut eftersom du fortsatt på samma fram till nu, och att skälet till att de inte skriver nya papper är bara för att du är gravid, och så får det inte gå till.

Kontakta facket genast hade jag gjort om jag var du.

Vad ska du förresten sjukskrivas ifrån?

Du har inga anställningspapper, alltså är du inte anställd. Arbetslös =a-kassa

Oj jag missade, jag tror man kan vara sjukskriven som arbetslös och få sjukersättning istället för a-kassa
  • Anonym (....)
    Tjifas skrev 2018-01-29 21:32:25 följande:

Jag får kontakta facket imorgon. Som jag har fattat det så kan man bli sjukskriven trots att man är arbetslös, men det kanske inte alls stämmer?

Ja det var en miss av mig, som jag skrev till i inlägget under mitt första, jag tror man kan bli sjukskriven från a-kassan.

Men bästa hade ju varit om det blir så att du får ha kvar jobbet, även efter graviditeten.
Svar på tråden Snälla hjälp!