• Jennie91tl2018

Molande mensvärk!!!

Hur vanligt är de med molande mensvärk i v 5+5? Pratade med mvc i går och hon sa att de inte är vanligt att ha denna känslan förens i v 12. Har googlat lite men hittar nästan inget om detta så tänkte att jag kollar här. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Molande mensvärk!!!
  • Sjuttiosjuan

Jag hade det väldigt mkt i början typ v 5-10. Är ju inte så konstigt när livmodern växer. Tror inte du behöver oroa dig:)

• Anonym (Hmm)

Den BM måste ju sakna kunskap. Är jättevanligt med molande a la växtvärk i livmodern.

• Sessan01

Jag är i v 12+2 idag och jag känner fortfarande molvärk ibland, mindre nuförtiden dock. Inget farligt i mitt fall iaf, den lilla sprattlade runt på kub-ul förra veckan :) du behöver nog inte oroa dig, sålänge du inte blöder mycket färskt blod och får väldigt ont så kan du vara lugn. Lycka till!

• Jennie91tl2018
    Anonym (Hmm) skrev 2018-01-29 13:31:26 följande:

Den BM måste ju sakna kunskap. Är jättevanligt med molande a la växtvärk i livmodern.

Eller hur de jag känner med. Har två barn sen tidigare med senaste är 5 med en jag var gravid med så jag minns inte hur se kändes då. Men tyckte de var otroligt korkat av henne att säga att de inte är vanligt och typ skrämma upp mig.
  • Jennie91tl2018
    Jennie91tl2018 skrev 2018-01-29 14:25:12 följande:

Eller hur de jag känner med. Har två barn sen tidigare med senaste är 5 med en jag var gravid med så jag minns inte hur se kändes då. Men tyckte de var otroligt korkat av henne att säga att de inte är vanligt och typ skrämma upp mig.

Från en skala 1-10 så 2-3 Kanske de är mest en irriterande känsla typ man känner att de värker lite helat tiden ryp
  • Jennie91tl2018

Johop nu lyckades jag svara mig själv med ????. Men tack för er svar ???????????? känner mig mycket lungare

• Unity

Haft sån värk som varit allt från molande till att göra ganska ont då och då i tre veckor nu. Är i v 8. Så ensam är du inte! ;)

• Brazillove

Hade molande mensvärk från dagen jag skulle ha mens tills jag var i v 8 eller så.

Är nu i v 35 (34+3 )

Så nä det är inge konstigt alls. Min Bm sa att det var på grund av att min livmoder växte snabbt i början.

• Charlieellerså

Jag har har haft molande mensvärk under merparten av mina graviditeter. Det är ju jättevanligt. Lustig barnmorska.

• Aamon

Fruktansvärt ont hela tiden som mensvärk från v2-7, därefter kommer det ibland men är mer hanterbart

• Teoliny

Jag hade molande mensvärk från vecka 4 till vecka 6. Kunde vakna mitt i natten av att jag hade så ont. Kunde inte gå till jobbet vissa dagar. Sen försvann det efter vecka 6. Är snart 8 veckor nu.

Svar på tråden Molande mensvärk!!!