• Hjärta03

Halvt pluss??

Jag vet att många nu kommer säga att varför gör ja ens ett test såhär tidigt och att jag ska avvakta och testa igen. Jag förstår det! Men som många andra vill jag och tycker om att dela spekulationer och så :)

Jag har haft svårt att bli gravid i sex års tid. Förra våren efter att ha varit singel ett år så dejtade jag en kille och blev gravid. Jag ville behålla barnet men självklart blev det abort då vi bara dejtade och det va en stor sorg för mig.

Nu har jag träffat mannen i mitt liv och vi ska gifta oss nästa vinter och vi har försökt bli gravida i fyra månader. Jag har BIM på fredag. Testade men clearblue 1 minuts test imorse och det blev såklart negativt men efter ett tag så kom det ett blått streck på halva testet och på Halva är det inget. Nej man ska inte läsa av dom senare än 10 minuter men jag gör det ändå för de är spännande. Aldrig fått nåt på testet senare heller så blev lite glad nu :( visar bild!

Ska testa hela veckan men dock ska jag köpa clearblue 6 dagars. Vill testa hela veckan för orkar inte vänta. Har lite symptom också men den största är nog känslan av att jag bara vet typ.

Hoppas det finns några som vill disskutera detta med mig ??

• Svar på tråden Halvt pluss??
  • Hjärta03

Jag förstår din sorg och frustration. Jag har hållt på så länge tidigare så jagcvet och då hade jag som dig att mensen blev sen och man hoppades och man blev galen till slut så jag släppte de till slut helt. Sen då när jag inte alls tänkte på det och va singel o säker på att jag kan inte bli gravid så blev jag det ;) så de är bättre att försöka att inte tänka på det. Jag är betydligt mer avslappnad med det nu pga att jag typ tror inte jag kan bli gravid längre. Men jag kan ändå inte låta bli att testa ????

Jag ska lägga in en till bild. Man ser inte på den första

• Hjärta03

Vet inte varför bilderna hamnar på fel håll men man ser tydligare på denna bild

• Hjärta03

Ja nej vågar inte hoppas såklart. Ställer in mig på mens igen men nånstans mår man ändå bra av att ha liiiite hopp så därav jag vill ventilera ????

Ja kroppen är konstig! Om jag v du så skulle jag vänta någr dagar och test igen och visar det inget och din mens inte kommer så boka in ett vul

Va inte rädd för cancer ???? Jg kan säga att jag fick svar två ggr under mina 6 år vd de va för fel på mig just då och det va en polyp i livmodern som blockerar så som en spiral gör för att kunna bli gravid

Så du kan ju h nåt sånt

De är rätt vanligt tydligen

Ena gången hade jag en på över 5 cm

Är jag inte gravid nu så har jag gyntid den 5 februari för ty kolla om jag har en polyp igen som blockerar

Btw

Testet har nu ett streck över hela och den smal har blivit tjock och den övre är vääääldigt svag men nu Hr de gått så lång tid så de är väl bara färgrester så ska testa imorgon igen ???? och varje dag tills mensen

Sen struntar jag i detta och får se va gyn säger o så får man se sen

• Hjärta03

För övrigt har jag även testat ägglossning ett tag och denna månad även i en vecka nu innnan mens

Efter ÄL va det inget streck alls och sen ökade den bara och nu I tre dagar he jag haft en blinkande gubbe plus att jag har snorliknande flytningar och väldigt ömma svullna bröst

Antingen har jag äl igen

Mens på g

Eller gravid

Snart får jag veta ????

• Hjärta03

Anonym

Jag har försökt i över 6 år och dom har full koll på mig

Så nu är set dags igen

Smam- vi få ha is i magen och avvakta ????

• Hjärta03

Det räknas självklart ändå ????????

Om man har svårt att bli gravid så tydligen ligger det hos mig och det är ännu tydligare om jag även bytt partner

• Hjärta03

Tog ett clearblue early idag och såg direkt nåt streck! Men tänkte äh de är säkert kontroll strecket!

Men de kändes som de syntes lite väl tydligt

De fastnade t.om på bild

Sen efter ett tag så syntes de tydligare så jag tog en bättre bild

Vet inte va jag ska tro för om jag ska ha min mens i helgen borde de väl synas nu med early som ska visa 6 dagar innan ?

• Hjärta03

Ändrade kontrasten på bilden och då ser de ut såhär ????????

Kan de ens visa så om de är ett spökstreck?

Svar på tråden Halvt pluss??