• macksan

Någon mer som ruvar?

smurf11 skrev 2018-02-05 22:35:34 följande:

Jag förstår din oro, den kommer man nog få ha ett bra tag om man har turen att det tar sig nu! Har du varit gravid förut?

Jag blev spontant gravid för 1 1/2 år sedan, men missfall v 6. Sedan åt jag provera för att få mens igen och blev gravid igen men missfall v 5. Så blir jag lyckligtvis gravid kommer jag vara jätteorolig fram till vecka 12 minst.

Jag har varit gravid 2 gr tidigare, ena gången missfall v 7-8 och andra gången fick jag min son :) jag oroade mig fram tills han var ute kan jag säga. Åkte in till gynakuten flera gånger för jag inte tyckte han rörde sig ordentligt osv. Sista gången jag var inne akut var 3 dagar innan han föddes så det var verkligen oro hela graviditeten igenom. Men allt var bra kanske jag ska tillägga :)

Vad tråkigt med flera missfall :( bra att du kan bli gravid iaf men tråkigt att du inte får behålla :( är det hör första gången du gör ivf?
  • macksan
    EndoS skrev 2018-02-05 22:51:42 följande:

Hoppar in här :)

Ruvar också, men är helt lost på hur jag ska räkna ruvardagarna. Har inte haft mens sedan juli, så jag har ingen koll på min cykel...

Hade ÄP den 29/1, med ET den 1/2 med en 12-cellig tre-dagars. Testdag är den 16/2. Vilken ruvardag är jag då på?

Välkommen :) dagen för insättning räknas som dag 0 så du är då på ruvardag 4 i dag :)
  • macksan
    EndoS skrev 2018-02-06 08:39:47 följande:
    Gäller det oavsett hur gammalt embryot var vid insättning alltså? :)
    Ja precis :)
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-06 13:12:01 följande:

Hur gamla är ni här i tråden? Jag själv är 23 och min mamma har blivit gravid på allra första försöken med alla tre barn!! Vi har ju manlig faktor och mannens spermier har jättebra kvalité bara att det är nedsatt produktion och därför hoppas jag att vi ska bli gravida snabbt.. åtminstone på något utav de första försöken :( helst nu.

På ruvardag 5 fick jag en klarröd blödning som bara kom en gång, jag berättade detta för mamma och hon har tydligen fått detta på varenda graviditet och hon har då vetat ?nu blev jag gravid?. Så hon är ju helt övertygad om att det lyckats för oss men jag är ju mindre övertygad.. önskar så att det bara ska funka :(

Jag är 27 och allt är tydligen jätte bra med oss, mannen har jätte många och jätte bra spermier och jag har jätte bra värden. Så varför vi inte blir gravida på naturlig väg är ett frågetecken.
    Det låter ju som att du borde ha väldigt goda chanser :) men man får tänka också att det är annat som ska stämma med. Men av dom 3 försöken man får så föder ju 75% ett barn :) fick du något till frysen?
    Hoppas din mamma har rätt :D
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-06 15:01:11 följande:
    Skumt med er, men ivf lyckas ju iallafall för du är ju gravid nu :D

Jaa jag har två blastos i frysen! Skönt att få lite extra försök med IVF1.

Hoppas verkligen hon har rätt! Men vet inte om det är en försvarsmekanism eller inte, men jag tror inte jag är gravid. Symptomen är mycket mindre nu! Den va som mest från ruvardag 3-7 typ.. säkert ovitrelle sprutan som gav mig graviditetssymptom med mensvärk och allt vad det innebär.
    Ja ivf verkar vara våra grej, 3 graviditeter på 3 försök, dock sluta ett i missfall.
    Skönt att du fick till frysen och slippa börja om men sprutorna direkt om det inte tar sig.

Det är så skumt det där, man vill så gärna tro att man är gravid men man vågar ändå inte tro det. Man blir ju så fruktansvärt besviken varje gång man får ett minus :/
    jag har inga symptom alls heller så det behöver inte betyda nåt dåligt :)
    Jag hade också lite molvärk och känningar första gången men tror det berodde på äggplocket, några dagar efter plocket så börjar ju blåsorna fyllas med vätska igen och det gjorde ont på mig iaf.
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-07 13:56:35 följande:

Jag gråter ihjäl mig, kan inte tro att detta är sant!!! Dagen då det är min tur!!

GRATTIS :D förstår lyckan du känner :) verkar bli en väldigt bra tråd det här med många plus :)
  • macksan
    smurf11 skrev 2018-02-08 19:51:55 följande:

Hur ledsen kan man bli? Så klart blev det ett minus! Jag vet inte hur och vad man ska göra. Jag vägrar acceptera att vi inte ska få lyckas. :?-(

Grattis och lycka till, till er som är gravida!

Så ledsen för din skull! Vet hur det känns. Hoppas du har bättre lycka nästa försök!
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-07 17:25:36 följande:

Tack så mycket för gratulationerna! Känns sjukt, är så lycklig. Hoppas verkligen att alla här lyckas! Kanske är en tur-tråd trots allt :D

Hur känns det i dag? :) har du några symptom?
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-08 20:37:08 följande:
    Beklagar verkligen <3 vet hur tuft det är när det inte gått vägen :(

Hade ni något till frysen?

Jag har kontaktat kliniken ifall att om FET hur det går till och så , så är förberett om det inte funkar nu. Har fått MA förra våren så vet att inget är en självklarhet. Dessutom har inga som helst känningar just nu som skrämmer livet ur mig.
    Hur har det gått för dig? Har du gjort något mer test? :)
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-09 05:36:00 följande:
    Nojjar mig att det inte går som det ska så har tagit en till test i morse för att se om strecket blivit starkare men vet inte om blev klokare...
    Jag tycker det ser klart positivt ut :D när har du testdag?
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-09 08:32:07 följande:
    Tack för du frågar! Kändes underbart igår, våra familjer och mina närmsta vänner som präglar min vardag vet nu och alla håller tummarna för att de första veckorna ska passera med goda nyheter!

Jag har haft huvudvärk varje dag sen ruvardag 9, idag på ruvardag 13 har jag fortfarande huvudvärk. Även haft diffus illamående som verkar bli lite värre och värre för varje dag som går, men alla symptom är välkomna sålänge den lilla har det bra hos mig. Helt overkligt att jag äntligen är gravid! Aldrig någonsin plussat på en enda sticka.

Har du några symptom? Vet att du inte hade innan! Hur var det i din tidigare graviditet?
    Härligt :) visst är det en speciell känsla att få berätta för folk, man känner sig så speciell på något sätt :D
    Ibland är det nästan skönare att må lite illa så man iaf känner att man är gravid haha. Jag hade inga symptom alls förra gången och var därför nojjig typ hela tiden. Men nu sen några dagar tillbaka har mina bröst blivit väldigt fylliga och tunga och dom ömmar en del.
    Nu vill jag bara att tiden ska gå fort fram till vul.
  • macksan
    Linsi skrev 2018-02-09 09:24:25 följande:

En sista uppdatering. Har ju haft blödningar sedan i onsdags och tog ett test imorse. Negativt såklart. Kändes nästan skönt att blödningen kom innan så man fick en lite föraning. Hade känts värre för mig att testa negativt och sedan fått vänta på blödningen.

Har mailat kliniken och bett dem återkomma med en plan för att gå vidare efter. Vi har ju, som några andra i den här tråden, åldern mot oss. Men vi har ju bara genomgått ett försök. Och med tanke på att vi fick ut ägg, de blev befruktade och delade sig de skulle (iaf utanför kroppen) så de kunde återförs - då finns det iaf hopp.

Jag var helt nojig under ruvningen, kan bara tänka mig hur jag hade varit om jag fått plus... Särskilt med tanke på att jag för något år sedan fick missfall i v.8. Då blev jag visserligen gravid utan hjälp (med en annan man). Så det låg ju också i bakhuvudet.... Men samtidigt så vet jag ju att jag kan bli gravid. Vi har manlig faktor så vi måste ju köra ICSI

Men nu är det nya tag som gäller.

Kram på er alla och lycka till!
    (oavsett om det är i jakten på plus eller att få behålla de små som fäst)

Tråkigt att höra att det inte gått vägen :( men dom säger ju att inom ivf så är det upprepning som är nyckeln till framgång, så jag hoppas det går bättre för dig vid nästa försök :)
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-09 10:22:33 följande:
    Inte förens 13.2
    Då är det inte så konstigt att det är lite svagt. Köp ett digitalt så kanske du kan slappna av lite sen :)
Svar på tråden Någon mer som ruvar?