• Linsi

Någon mer som ruvar?

Vi ligger så lika i tiden och så lika i symtomen, dvs inga. Och vi har haft huvudvärk samma dagar. Börjar bli lite nervös inför testdagen. Samtidigt går man som på nålar nu varje gång man går på toaletten. Man vill verkligen inte se något blod nu.
    Jag har bim idag eller imorgon. Beror lite på, min ägglossning med ovritelle ligger en dag efter min naturliga cykel (om den nu är kvar...)
    15 dagar efter ÄP och ruvardag 12 idag.

Vilken dag ligger er testdag?
    Jag har lör 10/2 dvs rd17.

• Linsi
    pajas77 skrev 2018-02-05 15:06:43 följande:
    jag har testdag på lördag den 10 /2 samma som du :)
    Spännande Skrattande
  • Linsi
    macksan skrev 2018-02-05 17:01:16 följande:
    Grattis till plussetPlus
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-05 20:41:21 följande:

Ja det var väldigt lika då! Hoppas hoppas att vi får var sitt plus! <3 Jag är supernervös, vill ju så gärna ha en liten!

Vår testdag är 8/2 dvs rd 15, men väntar nog nog en dag extra för då är jag ledig om man bryter ihop. Vi gjorde äggplock den 23/1, ni då?

Min första mensdag var 9/1!

Min första mensdag var 8/1 och vi gjorde äggplock 22/1 med återföring 24/1.

Tycker det känns jobbigt när det närmar sig testdag och bim.

Jag leder träningspass och ska hålla pass på lördag. Så jag tänkte inte testa direkt på morgonen - vill inte ha med mig ett negativt besked dit.

Vet inte om vi testar fredagkväll eller lördag lunch.

Hoppas så på ett plus. Men nu är jag supernojjig och tycker hela tiden det känns som om mensen är på gång. Men hittills har den hållt sig borta.

Ingen mensvärk, men kanske lite mer molande känsla. Och tycker att det känns lite inne i brösten, men de är inte ömma eller svullna.

Bara att hålla ut - vi räknar dagarna till test på en hand nu!
  • Linsi

Bim idag och rd 13. Känns som jag börjar få mensvärk - men har ännu inte fått någon blödning. Ingen rolig dag det här - tur att jag inte är på jobbet idag, så jag kan springa på toa och kolla en gång i kvarten... Jag vet också att blödningen inte behöver komma igång förrän man slutar med lutinus. 

Hoppas ju att det inte är mensvärk utan att kroppen fattat att det är något där inne som ska vara kvar.. Man vill ju så gärna lyckas. Men just nu känns det lite hopplöstGråter

• Linsi
    zuces skrev 2018-02-06 09:40:26 följande:
    Kollade på clearblues hemsida.. de räknar BIM som äl+14, 4 dagar innan väntad mens dvs äl+10 får 51% utslag på deras test. 3 dagar innan(äl+11) 82%. 2 dagar innan(äl+12) 90% och på BIM(äl+14) 95%.

Du var väl på äl+11 idag? Betyder att 82% få plus och nästan 20% får inte, du kan ju va bland dessa procenten! :)

Jag är på ÄL+15 idag, men vågar inte testa än... Så rädd för resultatet + att jag tycker mig känna av lite mensvärk. Börjar dock avta nu. Usch för denna ovissa väntan, man blir ju lite lätt galen.

• Linsi
    zuces skrev 2018-02-06 09:55:26 följande:
    Jag förstår. Man kanske hellre vill se blod än minus. Men du är ju över BIM så om du testar får du ändå ett resultat som du kan lita på. Tänk om det är positivt och du inte får njuta av det redan nu??

När har du tänkt testa då? :)
    Sant, min sambo är iväg på resa med jobbet och kommer på fredag. Vi har fått testdag på lördag. Funderar på att vi ska testa på fredagkväll när han kommer hem. Men det beror lite på hur det går idag. Jag tror att han gärna vill vara med, fast man kan ju invänta att läsa av stickan via facetimeGlad får en diskussion med honom ikväll. Är ju som du säger, om det är positivt så vore det ju fantastiskt.

Du har testat eller hur?! Men tidigt? Vilken rd är du på?
  • Linsi

Alltid svårt att lägga upp bilder, man ser sällan bra på skärmen...
    Fick du tillbaka 2-dagars?

• Linsi

tyvärr räcker det ju inte bara att äggen är befruktade när de förs tillbaka. De ska ju fästa och fortsätta att dela sig korrekt. Mycket som ska klaffa... När man tänker på det är det ju ett under att det överhuvudtaget blir några barn Glad

• Linsi

Känns tyvärr som mensen är på gång här. Fick för en timme sedan en rosa flytning, inget rött blod. Sedan kom det inget mer, men det känns mer bara som en tidsfråga, är kring bim.
    Vet inte om jag ska ta ett test innan test dagen (som är på lördag), jag har ju tänkt vänta - men nu känns det bara som jag vill ha svart på vitt. Kanske ska avvakta morgondagen också och se hur det utvecklar sig. Hoppas ni andra slipper denna oron.
    Känns så tråkigt och dessutom är sambon inte hemma - känns lite extra ensamt just nuGråter

Svar på tråden Någon mer som ruvar?