• smurf11

Någon mer som ruvar?

Vad skönt att det bara var det lilla blodet igår. För visst kan slemhinnor bli sköra av Lutinus? Jag börjar bli orolig för att det närmar sig testdag nu och jag känner inget i bröst, mage elller något annat. Jag hade huvudvärk ledad och söndag alltså rd 9 och rd 10.

Känner ni andra något?

• smurf11
    Linsi skrev 2018-02-05 14:20:13 följande:

Vi ligger så lika i tiden och så lika i symtomen, dvs inga. Och vi har haft huvudvärk samma dagar. Börjar bli lite nervös inför testdagen. Samtidigt går man som på nålar nu varje gång man går på toaletten. Man vill verkligen inte se något blod nu.

Jag har bim idag eller imorgon. Beror lite på, min ägglossning med ovritelle ligger en dag efter min naturliga cykel (om den nu är kvar...)

15 dagar efter ÄP och ruvardag 12 idag.

Vilken dag ligger er testdag?

Jag har lör 10/2 dvs rd17.

Ja det var väldigt lika då! Hoppas hoppas att vi får var sitt plus! <3 Jag är supernervös, vill ju så gärna ha en liten!

Vår testdag är 8/2 dvs rd 15, men väntar nog nog en dag extra för då är jag ledig om man bryter ihop. Vi gjorde äggplock den 23/1, ni då?

Min första mensdag var 9/1!
  • smurf11
    macksan skrev 2018-02-05 17:01:41 följande:

Syns min bild?

Grattis vad kul, hoppas vi andra hänger med!

Känner du något symtom!

Grattis igen!
  • smurf11

Jag förstår din oro, den kommer man nog få ha ett bra tag om man har turen att det tar sig nu! Har du varit gravid förut?

Jag blev spontant gravid för 1 1/2 år sedan, men missfall v 6. Sedan åt jag provera för att få mens igen och blev gravid igen men missfall v 5. Så blir jag lyckligtvis gravid kommer jag vara jätteorolig fram till vecka 12 minst.

• smurf11
    macksan skrev 2018-02-05 22:46:49 följande:

Jag har varit gravid 2 gr tidigare, ena gången missfall v 7-8 och andra gången fick jag min son :) jag oroade mig fram tills han var ute kan jag säga. Åkte in till gynakuten flera gånger för jag inte tyckte han rörde sig ordentligt osv. Sista gången jag var inne akut var 3 dagar innan han föddes så det var verkligen oro hela graviditeten igenom. Men allt var bra kanske jag ska tillägga :)

Vad tråkigt med flera missfall :( bra att du kan bli gravid iaf men tråkigt att du inte får behålla :( är det hör första gången du gör ivf?

Jag har gjort ett som blev avbrutet för äggen redan släppt sedan det anda så blev det ett ägg som befruktads men inte delade sig. Men det är vårt första ET. Sedan har jag några underbara barn sedan tidigare med en annan man. Jag har blivit gravid lätt men då var man ca 10 år yngre. Så när man är 40+ så minskar väl chanserna!
  • smurf11

Använder ni Lutinus? Kan det vara så att mensen väntar pga dem? En gyn sa att de verkar bara lokalt så om man tar progesteronprov så ska det ner synas i blodet, vad tror ni?

Går temp upp av Lutinus?

• smurf11

Jag är också sugen på att testa ikväll, fast jag sagt att jag skulle vänta till fredag en dag extra t.o.m. För att om man då slutar med Lutinus så kommer väl mensen och man får snabbare ny chans med ny ägglossning. Men jag vet inte om jag vågar!

• smurf11

[quote=78441280][quote-nick]Linsi skrev 2018-02-06 19:02:53 följande:[/quote-nick]

Känner exakt samma - man vill veta men ändå inte... Så mycket ångest inför detta. Här verkar det ha lugnat ner sig ingen, men det kan väl komma snabbt. Har som sagt testdag på lördag, men då det blir till att testa efter träningen om vi ska testa på lördag. Vill inte ha ett ev negativt resultat och sedan ställa sig och hålla träningspass för 50 pers - pigg och glad. Ska hem till vänner på fredagkväll, så det vore kanske bra att testa fredagmorgon. Är det negativt så kan man ju tom ta ett litet glas vin och är det positivt så blir det inget.

Jag lugnar mig nu och tar ev på torsdagkväll sedan på fredag morgon för att vara säker. Men så jobbigt att vänta och är så rädd att testa!

• smurf11
    zuces skrev 2018-02-06 20:27:57 följande:

Kunde inte hålla mig.. mådde så dåligt så jag ville veta. Testade på eftermiddagen. Negativt, nu ger ja upp och accepterar att jag inte är gravid. Usch, kommer hålla mig borta härifrån ett tag! Får se när det blir ett FET. Lycka till ni andra!

Nej vad tråkigt!<3 Men ni har kvar i frysen alltså!

Åh... hoppas ni blir gravid snart! Kramar!
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-07 08:39:25 följande:

Precis när jag gett upp så fick jag upp hoppet igen.. jobbigt detta här, förstår nu varför man inte ska testa tidigt. Men om man nu blir gravid och får tidigt missfall kanske det är bra att veta det också? Så man åtminstone vet att det KAN funka.

Fick detta imorse, ser ni det extra svaga strecket? Aldrig fått så förut, syns lite tydligare i verkligheten

Hoppas det är ett streck! Vad spännande!<3
  • smurf11
    Tiinuli skrev 2018-02-07 08:49:12 följande:

Jag är själv mycket förvirrad just nu.

Tog ett känsligt test igår, digitalt 25 IU och fick negativt.

Tog ett nytt i morse med cb , sticka den som ger resultat på en minut och fick vad jag tror svagt positivt?

Vad är det jag ska tro nu???

Det där måste vara ett plus eller hur? Åh vad härligt!<3
  • smurf11

Ja snart är det vår tur och jag börjar bli väldigt orolig. Zuces och Tiinuli är väl två tre dagar efter mig i ruvar dagar! Ändå känner jag inget just, ev lite fylligare bröst men det är säkert inbillning. Vilken rd dag är du på nu Linsi?

• smurf11
    Linsi skrev 2018-02-07 10:00:27 följande:

Jag är på rd 14 idag (med 2-dagars) och du?

Det blir väl rd 13 idag, satte in ett två dagars torsdag den 25/2. Och min testdag är imorgon 8/2. Men ni andra här, är väl yngre än mig så ni har väl större chans att lyckas!
  • smurf11
    Linsi skrev 2018-02-07 10:00:27 följande:

Jag är på rd 14 idag (med 2-dagars) och du?

Det blir väl rd 13 idag, satte in ett två dagars torsdag den 25/2. Och min testdag är imorgon 8/2. Men ni andra här, är väl yngre än mig så ni har väl större chans att lyckas!
  • smurf11
    Linsi skrev 2018-02-07 11:23:37 följande:

Jag tror att vi ligger i samma ålder. Iaf med tanke på att du lagt ditt inlägg under kategorin 40+. Jag satte in mina den 24:e och fick testdag 10/2. Så då borde det ge en bra indikation på fredag. Hoppas, hoppas att det funkar för oss båda. Börjar få lite smått ångest... Både vill veta och inte (är ganska skönt att gå i sin lilla bubbla till ingen mens eller negativt test dykt upp)

Tiinuli skrev 2018-02-07 11:48:24 följande:

Jag är också äldre, 36 år men hoppas att det kan gå ändå.

Oj oj ja snart är det våran tur att testa. Jag vill inte ha ett negativt test, men samtidigt im det är så, så är det bra att veta om det. Så man kan försöka ta nya tag. Linsi är du äldre än 44 år?

Tiinuli du har nog god chans att lyckas i din ålder! Hoppas vi alla får pluss ny!
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-07 13:56:35 följande:

Jag gråter ihjäl mig, kan inte tro att detta är sant!!! Dagen då det är min tur!!

Grattis vad härligt det måste kännas!
  • smurf11
    Linsi skrev 2018-02-07 12:50:43 följande:

Nä, får hoppas på det bästa. De är åt det lite rosa/bruna håller - inte blodröd. Men hoppas att det kommer att avta - eller iaf inte öka i styrka. Tycker att jag känner av lite värk, men ingen stark mensvärk. 

Känner nästan att jag vill hem och testa efter jobbet idag, men jag ska iaf vänta  till på fredag - tror jag. Jag har ju passerat BIM.

Rosa brukar det väl kunna vara om man är gravid!

Jag tror att jag testar imorgonkväll!
  • smurf11

Hur ledsen kan man bli? Så klart blev det ett minus! Jag vet inte hur och vad man ska göra. Jag vägrar acceptera att vi inte ska få lyckas. :?-(

Grattis och lycka till, till er som är gravida!

• smurf11
    Tiinuli skrev 2018-02-08 20:37:08 följande:

Beklagar verkligen <3 vet hur tuft det är när det inte gått vägen :(

Hade ni något till frysen?

Jag har kontaktat kliniken ifall att om FET hur det går till och så , så är förberett om det inte funkar nu. Har fått MA förra våren så vet att inget är en självklarhet. Dessutom har inga som helst känningar just nu som skrämmer livet ur mig.

Tack för förståelsen! Vi har inget i frysen! Så jag vet inte hur vi ska göra nu! Får panik av att man bara blir äldre! Jag förstår inte varför det inte går?! De säger alltid att det ser så fint ut!

Men fsh är högt och AMH lågt der är ju inte bra.

Jag är helt förkrossad, hur ska man ha råd .m.m.?!

Vad skönt att ha i frysen också! Lycka till!
Svar på tråden Någon mer som ruvar?