• smurf11

Någon mer som ruvar?

Nej jag ?tror? iallafall inte, att jag ska testa tidigare. Min testdag är torsdag 8/2. Jag är rädd för att bli besviken. Det känns bättre att tecken på misslyckande smyger sig på, än ett stort minus. Men jag har riktig huvudvärk sedan igår rd 10. Det kan ju både vara ett bra och ett dåligt tecken. Men jag brukar inte ha huvudvärk i början av graviditet. Migrän har jag ofta, när jag inte är gravid. Det är enda gångerna jag inte har migrän är under graviditeter.

• smurf11

Välkommen Nemi76!

Spännande att du också ruvar, lycka till!

Men är det ingen som haft den här huvudvärken under ruvning?

Jag brukar kunna få det, en två dagar innan mens. Så kan det vara så olyckligt att det är på gång med mens nu tro!

• smurf11
    Tiinuli skrev 2018-02-04 10:58:07 följande:

Jag har haft huvudvärk i en två dagar men har inte tänkt mer på det kan ju va vadsom typ sovit dåligt eller så och den är inte så intensiv heller. Och är bara på Rd 4.

Jag brukar inte ha huvudvärk , inte vid mens eller annars heller om jag inte är sjuk eller som sagt sovit konstigt :)

Vi hoppas det inte betyder mens för dig utan en graviditet :)

Tack, ja vi får hoppas på att det är graviditet huvudvärken beror på! Den är ganska intensiv, skulle helst vilja sova! Men det går ju inte!
  • smurf11
    Linsi skrev 2018-02-04 11:01:24 följande:

Jag hade lite molvärk och huvudvärk igår, även huvudvärk i förgår. 

Idag är allt som bortblåst igen... Känner absolut inget i brösten, vilket jag gjorde i samband med ovritelle-sprutan.

Tänker att man inte ska känna efter för mycket - hade man blivit gravid spontant så hade man ju inte haft minsta aning än, då börjar man kanske fundera lite kring dagarna före mens - för att man då hoppas att den inte ska komma.

Testdag lör 10/2 här, kommer inte att testa innan då sambon är iväg på jobbresa och kommer hem fredagkväll.

Viss borde man kunna testa närsom under testdagen eller måste det vara morgonurin?

Jag ska iväg och hålla i träning på lördagmorgon och vill inte ha ett ev negativt besked med mig dit...

Det börjar nu kännas lite nervöst inför testdagen.

Hur går era tankar?

Ha en fin söndag!

Min huvudvärk är intensiv och väldigt jobbig. Men känner inget i övrigt. Så jag kan inte låta bli att känna av huvudvärken. Jag har testdag den 8/2 två dagar innan dig då. Min man är borta då och veckan efter. Så jag måste väl testa själv, man ska ju ringa om resultat till kliniken också. Kanske att jag väntar en dag extra till fredag innan test, för då är jag ledig. Ifall att man bryter ihop.

Ha en bra söndag!
  • smurf11
    Linsi skrev 2018-02-04 11:47:22 följande:

Usch ja, man vill nog inte ha något annat inplanerat på testdagen.

Är detta ditt första försök?

Första gången blev avbrutet för äggen hade redan släppt. Andra blev det bara ett ägg ock de befruktades men delade sig inte.

Så det är första gången jag ruvar.
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-04 12:04:03 följande:

Asså jag är ju så dum. Jag testade igår ruvardag 7 och idag ruvardag 8. Ruvar på en tvådagars så det är ju fööör tidigt men ändå känner jag att det inte funkat nu..

Nu ska jag inte testa något mer förrän slutet på nästa vecka. Detta är bara dumt mot en själv. TJUVTESTA inte gott folk!

Syndes det inget nu när du testat? Det kan väl finnas kvar hcg av ägglossningssprutan i upp till en vecka 10 dagar!

Jag brukar testa mycket och tidigt både med graviditetstest och ältest, men inte denna gången.

Men får du plus nu, så vet du iallafall att det inte beror på ägglossningssprutan.
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-04 13:00:54 följande:

Exakt samma idag*

Jag men det finns god chans för dig till ett plus fortfarande. Det du såg var kanske från Ägglossningssprutan. Sedan tycker inte jag att strecket brukar bli starkt så fort, inte på mig iaf. Vi hoppas på att vi alla lyckas, fast man är ju så klart lite negativ redan. Nej, vi måste tro på det, hur ska det annars lyckas!
  • smurf11
    smurf11 skrev 2018-02-03 10:34:30 följande:

Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

Vill inte bli besviken denna gång.

De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

Känner ni något?

Ja just jah har nog räknar fel på min ruvdag. Et är väl dag 0 och ruvardag 1 är väl dagen efter insättningen?! Då blir det ruvardag 10 idag söndag och testdag på ruvardag 14 alltså torsdag 8/2!
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-04 14:41:23 följande:

Du satte in tvådagars va? Då borde du kunna se snart! Ska du testa något? :D

Ja det var ett tvådagars. Men jag jobbar på torsdag, så jag tror att jag testar fredag när jag är ledig ifall jag bryter ihop.
  • smurf11

Nej det har jag inte varit med om. Vi får hoppas att det inte är något att oroa sig för! <3

Svar på tråden Någon mer som ruvar?