• EndoS

Någon mer som ruvar?

Hoppar in här :)

Ruvar också, men är helt lost på hur jag ska räkna ruvardagarna. Har inte haft mens sedan juli, så jag har ingen koll på min cykel...

Hade ÄP den 29/1, med ET den 1/2 med en 12-cellig tre-dagars. Testdag är den 16/2. Vilken ruvardag är jag då på?

• EndoS
    macksan skrev 2018-02-05 23:02:44 följande:
    Välkommen :) dagen för insättning räknas som dag 0 så du är då på ruvardag 4 i dag :)
    Gäller det oavsett hur gammalt embryot var vid insättning alltså? :)
  • EndoS
    macksan skrev 2018-02-06 14:28:33 följande:
    Ja precis :)
    Okej, tack :)
    Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • EndoS

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

• EndoS

Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

• EndoS
    Nemi76 skrev 2018-02-17 07:46:39 följande:

Det var ett tydligt negativt resultat

Tråkigt! :(
Svar på tråden Någon mer som ruvar?