• Nemi76

Någon mer som ruvar?

Har smugit här lite så det kanske är dags att presentera sig

Är 41 år och har en dotter som snart blir 6. Har försökt så syskon i snart 3 år och till slut blev det IVF. Ruvar nu på två st tvådagars, är på rd 6 och har testdag den 16 februari. Tror dock att jag väntar till den 17 feb eftersom jag inte pallar att gå till jobbet och låtsas som om allt är som vanligt om det blir negativt.

Har inte känt någonting, men för er som är oroliga över att inte känna något så kände jag absolut ingenting när jag var gravid med dottern. Fick missfall för ca två år sedan och i början av den graviditeten kände jag inget heller. Vissa är nog sådana att de inte får några symptom.

Jag kände inget av nedregleringen heller. Lite humörsvängningar kanske. Rejäla om man frågar sambon men inga klimakteriebesvär. Så jag misstänker att jag är ganska hormontålig.

• Nemi76

Vänta lite, jag är ju på dag 6 från äggplock. Det borde väl bli ruvardag 4 då? Jag skulle testa 18 dagar efter äggplock så testdagens blir samma.

• Nemi76

Vad tiden går långsamt! Fick rejäla hugg i livmodern nyss så det känns sådär just nu. Har ytterst svårt att tänka mig att detta ska gå vägen. En vecka kvar till test...

• Nemi76
    Tiinuli skrev 2018-02-11 07:22:39 följande:

Ja vist går den! Jag är på rd11 men redan plussat dag 7 och 9 svagt. Har inga känningar än så lite rädd att mensen kommer när som.

Hugg i livmoder tyder väll på bra saker, att det händer nått :) när har du TD? Hur länge var embryot odlat? håller tummarna

Hade insättning den 31 jan av två st tvådagars. Så det är för sent för att vara fästning, det borde skett för flera dagar sedan isf. Och jag har inte känt ngt hugg av att ägget fäster tidigare gånger. Men det är bara att härda ut. Testdag på lördag
  • Nemi76

Testdag imorgon och jag är SÅ jäkla nervös. Det är högst osannolikt att det ska ha blivit något, så försöker jag tänka. Men det är klart att man hoppas. Börjar få mensmage så det känns ju lite hopplöst dock. Om det ändå kunde bli morgon nu...

• Nemi76
    Azerp skrev 2018-02-16 19:14:58 följande:

Jag har oxå testdag imorgon men jag kunde inte hålla mig så jag har tjuvtestat positivt:) Använder du lutinus? Jag har haft mensvärk nästan hela ruvartiden men tror mycket beror på lutinus oxå, håller tummarna för dig!:)

Grattis!

Jo, jag använder Lutinus, men det är inte mensvärken jag tänker på den har jag iofs känt av hela tiden och blev jätteglad tills jag läste om biverkningarna av Lutinus

Nästan så jag inte vågar testa. Så länge jag inte testar är jag ju gravid med tvillingar. Men jag vill ju veta och det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen imorgon...
  • Nemi76

Hoppar ut här nu, men kommer förhoppningsvis tillbaka till sommaren. Lycka till alla ni som ruvar!

Svar på tråden Någon mer som ruvar?