• Alijoh

BF oktober 2018

Hej! Har skapat en tråd för oss som är beräknade att föda barn i oktober, 2018.

Jag + den 21/1, är i v. 5 nu. Jag är 26 år och detta är första barnet. Hoppas på diskussioner, tips och råd.

Så.. vad hade ni för graviditetssymtomer? :D

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Minioni

Hoppar in i den här tråden då jag plussade igår :) Första barnet, första försöker, ja första allt typ. Slutade med p-piller 1 januari och hade därefter min pillermens. Visste inte riktigt när ägglossning skulle vara då jag inte har haft koll på ÄL innan pga p-piller förståss :) Så vi körde på hela den veckan som det beräknades vara ÄL. Och tjing sa det så plussade jag en vecka senare :) Gick så mycket fortare än jag någonsin hade kunnat tro. Så det kom lite som en chock. Enligt egen uträkning borde jag vara i vecka 4 nu (3v +0), så allt kan ju hända men jag håller alla tummar och tår på att inget går snett nu, men det känns verkligen läskigt Förvånad

• Minioni

Och för att svara på din fråga, så... inga än sålänge fniss. Väldigt tidigt ännu för det. Men jag har en otroligt stark kräkfobi så jag är såå rädd att jag kommer vara en av de som mår jättedåligt.... min syster har haft mycket problem med båda sina graviditeter så jag hoppas inte det går i generna... kommer bunkra upp med allt jag kan komma på från åksjukearmband, tabletter mat som är bra osv för att minska risken. 

• jsorre
    Alijoh skrev 2018-01-28 19:29:46 följande:

Hej! Har skapat en tråd för oss som är beräknade att föda barn i oktober, 2018.

Jag + den 21/1, är i v. 5 nu. Jag är 26 år och detta är första barnet. Hoppas på diskussioner, tips och råd.

Så.. vad hade ni för graviditetssymtomer? :D

Jag plussade 26/1, är i vecka 4+1 tror jag, iaf enligt appen. Hade väldigt uppblåst mage dagarna innan jag plussade, och har börjat må sölige småilla på kvällarna och tidiga morgonar men inte alls särskilt mycket som tur är :) Lite lite molvärk då och då men hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag nog inte tänkt på det särskilt mycket.
  • MJasseF

Hej, tänkte bara meddela att fet finns en tråd redan för oss med bf Oktober 2018. Där har vi även startat en hemlig Facebook grupp. Som vi gärna vill att fler ska vara med i.

Tråden hittar ni här.

www.familjeliv.se/forum/thread/78399336-bf-oktober-2018

Och om ni vill vara med i Facebook gruppen så går det bra att skicka ett meddelande till mig med den mejl ni har kopplad till Facebook, så kan jag bjuda in er :)

• Alijoh

Jaha! Jag letade ändå, men hittade ingen.. då smiter vi över sär ni då:)

• Andrabarnetioktober

Hej!

Jag plussade starkt igår, har testat svaga plus sedan 25/1! Jag har haft på känn att jag är gravid. Har haft molvärk från livmodern på kvällarna, lätt huvudvärk, trötthet och förändrande smaklökar i ungefär 1 veckas tid :) Har bf 2/10-2018 och detta blir vårt andra barn! :)

• MandiJanis

Hej!

Har BF den 1 oktober och skulle gärna vara med i någon Fb-grupp om de finns en sån att bli inbjuden till? :D

Bifogar en bild på mig och magen här för skoj skull ;)

• Minioni
    MandiJanis skrev 2018-06-18 12:44:33 följande:

Hej!

Har BF den 1 oktober och skulle gärna vara med i någon Fb-grupp om de finns en sån att bli inbjuden till? :D

Bifogar en bild på mig och magen här för skoj skull ;)

Finns en som heter Oktoberbebisar 2018 ????
Svar på tråden BF oktober 2018