• macksan

ruvare jan/feb 2018

I morgon blir jag förhoppningsvis ruvare igen, känns som jag väntat en evighet trots att så inte är fallet :P känner att jag blivit ganska upphakad vid detta och vill egentligen inte ta ut segern i förskott, men det är svårt. Man vill ju tänka positivt trots att man vet att det kanske inte går vägen. Men skulle i alla fall vara kul om det finns några fler där ute som är eller snart blir ruvare, så kan vi hjälpas åt att fördriva varandras tid :)

• Svar på tråden ruvare jan/feb 2018
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-01-30 17:16:03 följande:
    Ja förra gången var ett färskförsök och då hade jag lutinus. Då skulle jag ta det tre gånger om dagen. Var lite jobbigt att behöva hålla på med det på jobbet. Fungerar ju men nog meckigt att behöva hålla på med det hemma tycker jag. Väldigt skönt att slippa kletet den här gången och faktiskt lite skönt att låta kroppen sköta allt själv.
    Hur går det för dig? Vilken ruvardag är du på nu? :) hur känns allt ?
  • Eliana1
    macksan skrev 2018-02-01 23:56:02 följande:

Hur går det för dig? Vilken ruvardag är du på nu? :) hur känns allt ?

Jag är på ruvardag 7. Känner inte så mycket. Haft lite pickande/stickande smärta i magen och mått lite små illa men kan bero på att jag oroar mig. Eller det faktum att det är extremt svårt att inte koncentrera sig på att känna efter om man känner något.

Själv då?
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-02-02 12:12:28 följande:
    Jag är på ruvardag 7. Känner inte så mycket. Haft lite pickande/stickande smärta i magen och mått lite små illa men kan bero på att jag oroar mig. Eller det faktum att det är extremt svårt att inte koncentrera sig på att känna efter om man känner något.

Själv då?
    Jag är bara på ruvardag 5. Tror ibland att jag känner något i livmodern men som du säger vet jag inte om det är önsketänk eller om jag verkligen känner.
  • Eliana1
    macksan skrev 2018-02-03 11:15:14 följande:

Jag är bara på ruvardag 5. Tror ibland att jag känner något i livmodern men som du säger vet jag inte om det är önsketänk eller om jag verkligen känner.

Ja det är så himla svårt att veta vad som bara är önsketänkande och vad som är på riktigt. Ännu svårare med lutinus tänker jag eftersom det kan ge lite symptom också.
  • LovisaM

Jag slänger mig in i er tråd då jag förhoppningsvis blir ruvare imorgon (fjärde fet försöket stimulerad). Dem två senaste slutade med MF i vecka 6-7. Har inte så höga förhoppningar trots en dotter från första ivf.

• Eliana1
    LovisaM skrev 2018-02-05 17:11:25 följande:

Jag slänger mig in i er tråd då jag förhoppningsvis blir ruvare imorgon (fjärde fet försöket stimulerad). Dem två senaste slutade med MF i vecka 6-7. Har inte så höga förhoppningar trots en dotter från första ivf.

Välkommen! Önskar dig lycka till. Hoppas allt går bra imorgon.

För mig misslyckades det tyvärr de här gången. Har testdag på onsdag men mensen kom i söndags så...

Håller tummarna för bättre tur för er.
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-05 17:11:25 följande:

Välkommen :) hur gammal är dotter? Är hon från samma äggplock som de andra? Jag har själv en son som precis fyllt ett år och gjorde min första fet efter honom förra veckan så är på ruvardag 7 nu. Lycka till i morgon och hoppas att du får bli en ruvare :)
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-02-05 20:01:04 följande:
    Välkommen! Önskar dig lycka till. Hoppas allt går bra imorgon.

För mig misslyckades det tyvärr de här gången. Har testdag på onsdag men mensen kom i söndags så...

Håller tummarna för bättre tur för er.
    Vad tråkigt att höra :( ska du försöka direkt igen eller ta en paus? Fick du några till frysen?
  • LovisaM
    macksan skrev 2018-02-05 20:46:49 följande:

Välkommen :) hur gammal är dotter? Är hon från samma äggplock som de andra? Jag har själv en son som precis fyllt ett år och gjorde min första fet efter honom förra veckan så är på ruvardag 7 nu. Lycka till i morgon och hoppas att du får bli en ruvare :)

Dottern är ett år och från samma äggplock, började med syskonförsök när hon var drygt 5 månader tänkte att det kanske kommer ta tid....tyvärr .
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-05 20:59:59 följande:
    Dottern är ett år och från samma äggplock, började med syskonförsök när hon var drygt 5 månader tänkte att det kanske kommer ta tid....tyvärr .
    Oj vad snabbt. Min klinik avrådde mig att starta innan sonen fyllt ett, därav börjar vi nu. Har du många kvar i frysen?
Svar på tråden ruvare jan/feb 2018