Inlägg från: macksan |Visa alla inlägg
  • macksan

ruvare jan/feb 2018

I morgon blir jag förhoppningsvis ruvare igen, känns som jag väntat en evighet trots att så inte är fallet :P känner att jag blivit ganska upphakad vid detta och vill egentligen inte ta ut segern i förskott, men det är svårt. Man vill ju tänka positivt trots att man vet att det kanske inte går vägen. Men skulle i alla fall vara kul om det finns några fler där ute som är eller snart blir ruvare, så kan vi hjälpas åt att fördriva varandras tid :)

• Svar på tråden ruvare jan/feb 2018
  • macksan
    Eliana skrev 2018-01-29 16:59:28 följande:

En annan ruvare här. Inne på ruvardag tre med en blastocyst. Väntan är verkligen outhärdligt. Svårt att koncentrera sig på något annat.

Kul med en till :) då har du ju iaf kommit några dagar på vägen :P jag fick tillbaka en blastocyt i dag så det är väl dag 0 i dag då? Jag gjorde ostimulerad fet. Har du gjort et eller fet? Jag har td 11/2, känns som så himla mycket väntan hela tiden. Förstår vad du menar med att man inte kan tänka på annat, försöker vara sysselsatt men ändå räknar man ner dagarna och timmarna typ :P
  • macksan
    Eliana skrev 2018-01-29 19:03:03 följande:
    Ja dagen för återföring räknas som dag 0. Jag har också gjort ostimulerad fet och har testdag 7/2. Är ju egentligen inte såå länge till testdag men det känns som en evighet. Har du gjort många försök tidigare? Vi är inne på vårt första försök. Har gjort ett et som inte tog sig och nu ruvar jag på den enda som vi fick till frysen.
    Nej hade det vart något annat man väntat på så hade ju säkert tiden sprungit iväg, men nu går det så långsamt. Jag har gjort ett ET som blev missfall i v 7 och sen ett fet som blev min son och så nu ett till fet. Hade turen att få 5st till frysen vilket jag är väldigt glad för. Hoppas det tar sig den här gången :) vart går ni någon stans?
  • macksan
    Eliana skrev 2018-01-29 19:37:42 följande:
    Vad jobbigt med missfall men grattis till sonen! Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Vad härligt med så pass många till frysen. Vi går på Huddinge, du då?
    Tack :) vi går på ivf-kliniken Sthlm. Ja hoppas vi får plussa nästa vecka :D tar du också lutinus? Jag har redan tröttnat rejält på det kletet haha
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-01-29 22:05:04 följande:
    Ok jag hade visst råkat stava fel i min e-postadress när jag reggade mig. Extremt förvirrad just nu men skyllar på att det är mycket att tänka på. Blev tvungen att registrera ett nytt konto.

I Huddinge använder de lutinus i ostimulerad cykel som del av ett forskningsprojekt så ingen lutinus för mig. Känner mig lite tvehågsen. Man vill så klart öka chanserna så mycket som möjligt samtidigt är det skönt att slipa kletet och symptomen från lutinus. Jag håller tummarna för att kroppen gör det som den ska.
    Typiskt, lätt hänt när man har mycket annat att tänka på. Verkligen skönt för dig att slippa kletet, är verkligen inte mysigt. Hade du lutinus förra gången? Ja kroppen ska ju klara av detta utan hormoner så det gör den nog :) jag kommer ihåg att förra gången vågade jag knappt sluta med tabletterna för jag var så rädd att dom var det ända som höll kvar graviditeten så mådde ganska dåligt över det och fortsatte ta dom ganska länge efter det man skulle sluta. Så på så sätt är det ju skönt att slippa dom från början för då behöver man ju inte noja över det :)
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-01-30 17:16:03 följande:
    Ja förra gången var ett färskförsök och då hade jag lutinus. Då skulle jag ta det tre gånger om dagen. Var lite jobbigt att behöva hålla på med det på jobbet. Fungerar ju men nog meckigt att behöva hålla på med det hemma tycker jag. Väldigt skönt att slippa kletet den här gången och faktiskt lite skönt att låta kroppen sköta allt själv.
    Hur går det för dig? Vilken ruvardag är du på nu? :) hur känns allt ?
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-02-02 12:12:28 följande:
    Jag är på ruvardag 7. Känner inte så mycket. Haft lite pickande/stickande smärta i magen och mått lite små illa men kan bero på att jag oroar mig. Eller det faktum att det är extremt svårt att inte koncentrera sig på att känna efter om man känner något.

Själv då?
    Jag är bara på ruvardag 5. Tror ibland att jag känner något i livmodern men som du säger vet jag inte om det är önsketänk eller om jag verkligen känner.
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-05 17:11:25 följande:

Jag slänger mig in i er tråd då jag förhoppningsvis blir ruvare imorgon (fjärde fet försöket stimulerad). Dem två senaste slutade med MF i vecka 6-7. Har inte så höga förhoppningar trots en dotter från första ivf.

Välkommen :) hur gammal är dotter? Är hon från samma äggplock som de andra? Jag har själv en son som precis fyllt ett år och gjorde min första fet efter honom förra veckan så är på ruvardag 7 nu. Lycka till i morgon och hoppas att du får bli en ruvare :)
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-02-05 20:01:04 följande:
    Välkommen! Önskar dig lycka till. Hoppas allt går bra imorgon.

För mig misslyckades det tyvärr de här gången. Har testdag på onsdag men mensen kom i söndags så...

Håller tummarna för bättre tur för er.
    Vad tråkigt att höra :( ska du försöka direkt igen eller ta en paus? Fick du några till frysen?
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-05 20:59:59 följande:
    Dottern är ett år och från samma äggplock, började med syskonförsök när hon var drygt 5 månader tänkte att det kanske kommer ta tid....tyvärr .
    Oj vad snabbt. Min klinik avrådde mig att starta innan sonen fyllt ett, därav börjar vi nu. Har du många kvar i frysen?
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-06 17:56:47 följande:

Ruvar nu, har tre blasto kvar i frysen. Så än finns det lite hopp

Grattis till ruvningen :) när har du testdag? skönt med så många i frysen.
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-06 20:19:23 följande:
    Testdag 23/2 men jag har vid mina missfall fått plus på ruvdag 5, så jag börjar testa på söndag.
    Okej. Hoppas det går vägen den här gången :)
  • macksan
    Eliana1 skrev 2018-02-07 10:34:34 följande:
    Tyvärr inga fler i frysen. De kommer att skicka hem instruktioner om hur vi ska gå vidare och så ska jag höra av mig vid nästa mens. Det vill också att jag för säkerhets skull tar ett nytt test om tre dagar då jag bara blödde lite grann i två dagar.

Hoppas det går bra för dig den här gången!
    Lycka till med nästa försök!
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-11 10:01:09 följande:

Minus idag rd 5 så tror inte det har tagit sig denna gång tyvärr. Ska givetvis testa igen om några dagar.

Tråkigt att höra, men det är fortfarande långt kvar till testdagen så det är ju inte kört än :) lycka till!
  • macksan
    LovisaM skrev 2018-02-12 10:08:21 följande:
    Idag fick jag gravid 1-2
    Grattis :)
  • macksan
    mamma till L skrev 2018-02-12 08:30:22 följande:

Hej ! 
    Detta var en tråd som passar mig, är på ruvardag 2 idag. Känns som dagarna är extremt långa under ruvarperioden. Ruvar för tredje gången så hoppas att det kommer gå vägen denna gången <3

Är det färskförsök eller från frysen? När han du testdag? :)
Svar på tråden ruvare jan/feb 2018