socsek som inte bryr sig?
Att bli berövad sin familj är att stänga av livet, att sätta det på paus.Jag skulle tro att minst 75% av alla stackars LVU-ade unga är felbedömda.
Att bli berövad sin familj är att stänga av livet, att sätta det på paus.Jag skulle tro att minst 75% av alla stackars LVU-ade unga är felbedömda.
Ts är en 14-åring som hatar sitt familjehem. Så självklart säger hon att det är ett straff.
Hon har ju redan bytt TILL den här familjen... Något ligger på hennes eget ansvar också, 14 år eller ej.
Vet du det eller tror du det?
I så fall, vad anser du vara "mycket"?
Är du soc.sekreterare?
Tack, men den där utläggningen kunde du besparat dig att skriva.
Det är inte jag som ifrågasatt placeringen av ts.
Men när du då ändå skriver det till mig så kan jag ju kommentera det.
Jag känner inte någon vuxen som varit placerad så hur det är med den saken vet jag inte något om.
Jag har en bekant vars son bodde i familjehem ett par år. Anledningen var att ungdomen umgicks i totalt destruktiva kretsar, han var i övre tonåren.
Mamman säger att placeringen räddade deras familj och idag är denna kille en skötsam ung man vilket inte alls hade varit fallet utan placeringen.
Med detta vill jag berätta att det inte alltid är föräldrarna som brister i förmåga som majoriteten här på FL verkar tro. Fast det beror nog mest på att de flesta här på sajten har småbarn.
Att alla som sitter i fängelse skulle vara oskyldiga, var har du fått den idén ifrån?
Kontakta chefen till socialsekreterare. Familjehem bestämmer INTE över umgänge med familj.
En 14-åring bör veta att handlingar blir konsekvenser. Oavsett om man bor hemma eller i familjehem.