socsek som inte bryr sig?
Handlar troligen om att de inte vill betala för resan. Antagligen tar socialsekreteraren upp det när ni träffas. Lite svårt att ta det lite snabbt över telefonen i en upprörd situationen.
Handlar troligen om att de inte vill betala för resan. Antagligen tar socialsekreteraren upp det när ni träffas. Lite svårt att ta det lite snabbt över telefonen i en upprörd situationen.
Ja, livet som placerad pågår dygnet runt och den placerade ska ha någon på socialtjänsten att kontakta dygnet runt. Nej. Familjehemmet bestämmer inte över umgänge.
Inte säkert. Jag har ofta min jobbtelefon påslagen på helgen utan att ha någon sk jour.
Det var ju det soc.sekr gjorde. Hon sa att de ska prata om det nästa gång de möttes. Dvs hon hade knappast jour.
Och ja, jag vet att det också kan finnas manliga soc.sekr.
Ts fick väl svaret är de skulle ta det nästa gång de ses.
Ja?
Ja. Varför upprepa?
Om man läst några av TS tidigare trådar så inser man snabbt att så inte är fallet. TS är 14 år gammal och anser sig har rätten att vara ute sent och sova borta utan familjehemmets tillåtelse. TS har dessutom ett ganska tveksamt umgänge, vilket var en faktor när hon placerades. TS mamma kunde inte hantera henne.
Handlade får konsekvenser.
Absolut. Men vi vet inte varför det blev inställt. Förmodligen så passade denna helgen inte för antingen ts familjehem eller systerns.