• joannaq

BIM MARS 2018

Lindsey77 skrev 2018-02-15 16:45:01 följande:

Var tvungen att dubbelkolla. Men har det med blinkade gubbe...

ÄL testet kan ju inte stämma fullt ut. Jag menar, har jag ÄL inom de närmaste 48 timmarna så skulle ett korrekt ÄL test gett blinkande gubbe igår? Dock var det första gången denna cykel jag testade, så då kan det ju inte avläsa någon stegring. Blev väl en snabb stegring inatt.

Nä det kan ju bli fel så är det ju med allt :) Lycka till nu :) <3
  • joannaq
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-15 20:29:55 följande:

A okej, va tvungen å kolla å jag har inte den med blinkande gubbe (tyvärr). Men får kolla imornbitti igen och hoppas jag inte missar bara. Jag vill minnas sen tidigare att jag har snabb stegring :\.

Va precis inne på feb tråden och det är helt otroligt många som plussar nu. Måtte mars bli vår tur!! :)

Okey då får du bara en fast gubbe strax innan äl <3

Lycka till <3
  • joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-15 21:07:47 följande:

Tack! Lycka till själv.

Nu har jag läst på lite mer om ÄL tester. Det står i info att man inte kan få positivt första dagen man testar eftersom testet först ska läsa av basnivån. Sen kan man få en fast gubbe dagen efter om testet finner en LH topp direkt.

Jaha där ser man :)

Härligt nu satsar vi på ett plus!!!!
  • joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-16 11:52:49 följande:

Vad roligt!!

Du är två dagar efter mig då!! Kul att vara nästan lika. :)

Ja känns toppen då vet man att man funkar typ :)

Ja jätte kul! Mitt bim blev ändrat till 3/3 :)
  • joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-16 12:35:03 följande:

Enligt Flo har jag också BIM 3/3, ha ha. Har lite oregelbunden cykel, så den gissar väl. Själv tror jag väl den 1:a eller 2:a.

Okey coolt! Jag har haft lite olika men nu räknar den på 27 dagar och 5 dagar mens :) Då väntar vi tillsammans verkligen nu då <3
  • joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-16 21:31:34 följande:

Jag skrev fel. Blandade ihop dagarna. :) Fick ju positivt på ÄL testet igår, så det skiljer ju bara 24 timmar, ha ha

Får hålla koll på när du gravtestar dig. Får du positivt, borde jag också ha chans. :)

Okey haha så spännande :D Jag vågar nog inte testa innan bim :P Har väldigt äl "smärta" idag/nu och fick till det men mannen i morse och ska snart försöka igen haha va knäpp man känner sig <3
  • joannaq
    Theresu skrev 2018-02-17 08:54:41 följande:

Jag hakar på, BIM 4/3?? Håller på med dessa CB nu och är inne på 4 dagen med blinkande gubbe (hög fertilitet), hoppas hoppas på fast gubbe imorgon (maximal fertilitet)!!

Jag gick fast gubbe på 4 dagen men iofs så testade jag inte den dagen innan jag fick min första blinkande gubbe. Men min kompis fick en fast gubbe på 5e dagen :)
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 08:26:42 följande:

Jag trodde jag skulle ha ÄL imorn, men tog ÄL test precis och ingen gubbe. Borde det inte komma upp dagen innan iaf? Hade molvärk och känning igårkväll så trodde den va på G så tog test igårkväll också (alltså 2 test igår, känns som jag slösar dom nu, hehe så dyra). Men till min fråga kan man ha ÄL utan att det visar på testen?

Är du säker på att du har ett sådant digitalt som visar blinkande gubbe? Det finns ju två varianter :) det andra ger enbart en fast gubbe vi äl och inga blinkande innan.
  • joannaq
    Theresu skrev 2018-02-17 10:47:32 följande:

Spännande, återstår att se. Man blir ju nästan knäpp av att planera en graviditet. Önskar nästan att det bara "råkade" hända. Trodde det var lätt att bli gravid haha.

Ja med mitt första barn han jag knappt sluta med p piller, och det andra kom efter 9 mån efter att jag hoppade över en p spruta. Men olika pappor då, jag tror att spermierna spelar störst roll. För min förstas pappa behöver bara titta på en tjej så blir hon gravid.. Nu är det 11 årsen jag blev gravid sist och jag är 35.. Men denna gången är vi inne på försök 7 efter hormonspiral :( Trodde det skulle ha tagit sig för längesen!
  • joannaq
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 11:25:31 följande:

Näe jag har bara en rund ring el gubbe och ingen som blinkar. Så då kommer kanske gubben 48 timmar innan el?

Då ser du ju tyvärr ingen stegring på testet. Då kommer du få en fast gubbe på den morgonen när äl sker inom ett dygn :)
Svar på tråden BIM MARS 2018