• Meej

BIM MARS 2018

Jeex skrev 2018-02-18 17:37:48 följande:

Såg att du fick ett starkt test. så roligt :) När har du bim i så fall ?

Ny BIM blir nog 7/3 om ÄL bara sker som utlovat :)
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-20 19:23:16 följande:

Är det någon som fått positivt på ÄL test, och inte det har stämt med mensen? Dvs om man har en lutealfas på 14 dagar, och så har mensen inte dykt upp trots ÄL test. Alltså att man ändå fick ÄL senare, och inte testet stämt...?

Jag har svårt med tilliten till ÄL test. Har ju blivit gravid trots negativa test. Nu blev det ju positivt med digitalt för första gången... jag känner ingenting och verkligen försökt analysera flytningar. De var ju lite vattniga ÄL dagen, om det nu var ÄL.,.

Jag hade som mest ÄL-känningar samma dag som jag fick stegring från nästan noll till fullt från en dag till en annan på LH-testen. Alltså inte något positivt utslag innan jag fick ÄL-känningar, utan samtidigt eller snarare efter. Stämmer med tempen också. Dock var flytningarna väldigt vattniga då också och inte så där äggvitiga.. Så flytningarna verkar ju också kunna variera. Ingenting verkar vara något säkert tecken..! ;P
  • Meej
    Jahajaa skrev 2018-02-21 09:45:39 följande:

Hoppar in här från februaritråden, då det inte tog sig..

(inte fått mens ännu men tempen sjönk idag så den kommer med all säkerhet att komma imorgon) 

Funderar på att testa ägglossningstester denna månaden. Vilka använder ni? Någon som har erfarenhet av testlagrets ÄL stickor? :)

Jag kör med dem och är nöjd! Har dock ingenting att jämföra med :)
  • Meej
    Jahajaa skrev 2018-02-21 13:35:06 följande:

Okej :) Det for nog bli dom isf. Är det lätt att se vilken som är den mest fertila dagen? Och hur långt innan beräknad ägglossning börjar du testa? Ursäkta många frågor men är total newbie på ÄL-test ;)

För mig har det varit stor skillnad på negativa och positiva dagar. Har fått streck på alla jag testat förutom när jag testade direkt efter mens för att se om det var streck även då. Det var helt blankt. Men det har varit tydligt att strecken när det inte varit ÄL har varit för svaga och alltså negativa. När det blivit positivt har det varit starkt. Har haft positivt i två dagar båda månaderna jag har testat.

Jag vet att det finns någon tabell för när man ska börja testa om man har en någorlunda regelbunden cykel. (Googla?) Började testa ca en vecka efter mens båda gångerna. Första månaden hade jag tre negativa och sedan positivt, andra månaden hade jag tio negativa och sen positivt. Ganska stor skillnad alltså. För mig har det inte heller spelat någon roll om jag testat med morgonurin eller på eftermiddagen. Råder lite olika bud om vad som är bäst. Den här cykeln testade jag båda med samma resultat.
  • Meej
    bluegrass skrev 2018-02-22 06:35:21 följande:

Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?

Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?

Jag tycker också att det där är svårt. Jag åt dock både blåmögelost och smakade ett par munnar på ett glad vin igår. Tänker att det ju ändå tar så lång tid innan ett eventuellt foster får ta del av det jag stoppar i mig att det inte spelar någon roll nu. Blir ändå nojig mellan ÄL och BIM och känner mig skyldig när jag gör det..
  • Meej
    carnations skrev 2018-02-24 10:03:09 följande:

Vågar inte ta ut något i förskott. Snälla hjälp! La upp min graf nyss och temperaturen har sjunkit de senaste tre dagarna. Nyss tog jag ett test också. Det är sjuukt tidigt ÄL+10. Bör jag vas orolig?

Gaaaah!!! Jag ser ju strecket! Wow! Så jävla mycket GRATTIS!!! Åh, vad kul!
  • Meej
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:

På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3

Åh, det är du så värd!! Så himla kul!! Fira och njut av solen idag och bara ta in att DU ÄR GRAVID!! :D

Jag hoppas att jag och många andra får göra dig sällskap i en BF november-tråd snart! :)
  • Meej

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai

2/3 Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

28/3 Jahaaja

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3

• Meej
    Iekba skrev 2018-02-27 19:05:50 följande:

Missade jag ägglossningen eller fick jag ingen ägglossning? Förstår inte? Om jag fick ägglossning så när var den isåfall? Tog testen på morgonen alla dagar.

Om det var mina tester skulle jag tolka det som att jag haft äl på kvällen den 24e.
  • Meej
    joannaq skrev 2018-02-27 22:01:11 följande:

Spännande då är vi tre på samma :))

Japp får prova till morgonen <3

Vad är det för fabrikat på stickorna? Har bara sett sådana som mäter från 10 som är i plasthölje, eller vad man nu ska kalla det. Har ni sådana enkla stickor?
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-28 09:35:19 följande:

Ni som testat med Testlagret! Om ni håller upp ert test under en lampa, har ni kunnat se torkstreck?

Jag har aldrig fått det. Har testat med deras test både föregående gångerna jag blev gravid och även den här gången när jag ännu inte fått något plus.
    Jag antar att alla kvinnors hormoner fungerar på olika sätt och att en del test fungerar bättre på vissa än andra och vice versa. För mig har testlagret alltid fungerat bra. Fick ett vitt streck när jag testade i förrgår som var vad jag förstod ett fabrikationsfel, men det försvann sen. Aldrig torkstreck i lampan. Desperat som jag blir tittar jag alltid i alla vinklar och ljus, men nej.. ;P
  • Meej
    joannaq skrev 2018-02-27 22:47:15 följande:
    LA till en bild på det här om det funkar :))
    Tack! Ska kolla runt och se vad jag hittar!
  • Meej
    joannac skrev 2018-02-27 22:14:34 följande:
    jag har ett från predictor early hemma nu i plast. men på billiga-tester.se finns det 10 stickor från babyplan :) rätt billiga också 
    Tack! Jag har också ett sådant från Kronans som jag tänkte använda på lördag, BIM -2 eller -3.
    Har aldrig beställt något därifrån, men det kan ju vara värt att kolla på. Onödigt att lägga pengar/tillverkning på plastfodral som inte gör någon skillnad för testkvalitén..! :) Kör gärna på stickor om jag inte använder de digitala testen som jag ju förstår faktiskt behöver sitt plasthölje.
  • Meej
    bastamamman1 skrev 2018-03-02 13:21:22 följande:
    Ok :). Men om man säger såhär då: kan man ha tempdipp på dag 6 även om det inte sker nån infästning? 
    Ja, det kan man tyvärr.. Hittade följande på fertility friends hemsida när jag googlade (fick också en ordentlig dipp den här månaden..!)

What causes an "implantation dip?"

The term implantation dip is often used to refer to a luteal phase dip that occurs around the time of expected implantation (7-10 days past ovulation). While this pattern does not always result in pregnancy, the term is often used because of the timing of the dip and because this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts than non-pregnancy charts. There are a couple of factors that may help to explain why this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts.

The corpus luteum (which produces the heat inducing hormone, progesterone) normally peaks in its production of progesterone and then begins to recede around the middle of the luteal phase. In conception cycles, it is "rescued" when the embryo implants and then continues to produce progesterone until the placenta can take over hormone production.

Estrogen, in opposition to progesterone, has a lowering effect on temperatures. A secondary estrogen surge in the middle of the luteal phase may cause a temperature dip at this time. Indeed this may explain why this pattern also occurs on non-pregnant charts. Mid-luteal phase estrogen levels, however, have been found to be higher in conception cycles than non-conception cycles and this may also contribute to the greater frequency with which we see this pattern on pregnancy charts.

When you see a mid-luteal phase dip on your chart, however, it does not necessarily mean that you are pregnant. Likewise, you do not have to see this pattern to be pregnant. As long as you have intercourse in your fertile time, you have a chance to be pregnant with any ovulation pattern.
  • Meej
    Entriss skrev 2018-03-01 08:02:46 följande:

Tjejer!!! Jag har PLUSSAT!!! Kan knappt tro det. BIM-1 enl NC och jag har aldrig förr fått två streck på ett testa tidigt men idag fanns dem där.

Svagt visserligen, men vågar lita på det pga aldrig fått spökstreck i hela mitt liv.

Det nedre testet är från idag, den från i förrgår helt blankt!

Åååh, så chockad nu!!

Åh, det här ger mig ändå hopp..! Jag har BIM på måndag, eller möjligen tisdag. Testade med Predictor early igår och fick negativt och var så besviken och har verkligen känt att det är kört nu. Då var det ju BIM-4 eller möjligen -5. Hoppas hoppas! Och GRATTIS!!
  • Meej
    bastamamman1 skrev 2018-03-02 17:19:08 följande:

Åh vad informativt och bra, tack! :). Men lite hoppfullt ändå eftersom det oftare händer vid graviditet än annars :)

Precis så tänkte jag också! :)
Svar på tråden BIM MARS 2018