• Bambi91

BIM MARS 2018

Grattis till alla som fått plus, så himla kul:D

• Bambi91

Alltså, har haft ganska mycket magknip i 2 dagar nu, typ som när man inte varit på toa på jättelänge(fast jag har det). Har aldrig haft så tidigare. Kan det va ett symptom? BIM på måndag eller tisdag, har inte kunnat låta bli så har tagit "vanliga" grav-test sedan typ en vecka tillbaka, alltså omöjligt att det ska visa potisivt. Vill köpa ett early men kanske ska vänta med det tills lördag ändå? Haha, orkar ej vänta.. kul att så många redan fått plus, grattis till alla igen :D

• Bambi91

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi 

2/3 Lindsey77, SweetDelight, 

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac 

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy 

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost 

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A 

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina 

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92 

9/3 Josiesh 

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1 

12/3 Lillefiddelin 

13/3- maria1992, Iekba 

14/3 - H0nd3ndär 

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90 

17/3 - YaseminL, Anonym1891 

18/3 Elsaida 

20/3 LifeofBullshit 

21/3 Litenoliv92, Vier 

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote 

27/3 Längtande95 

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018 

1/4 Nicciz 

Vi som har plussat : 

24/2 carnations (BIM 1/3) 

26/2 Joozzaan (BIM 3/3) 

27/2 MissElin93 (BIM 3/3) 

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3) 

28/2 PowerL (BIM 3/3) 

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Bambi91
    Neptun skrev 2018-03-02 13:12:00 följande:

Översta från igår och nedersta från idag

Bim-3 Äl+11 ser ni något????vill så gärna tro att det är ett riktigt streck där ! Försök nr 15

Ser med streck på nedersta! Wey vad kul!! :D
  • Bambi91
    bastamamman1 skrev 2018-03-02 12:40:36 följande:

Problemet med detta är om man går ett år eller liknande utan att bli gravid, och äter folsyra och upptrissade vitaminer under tiden. Listan på biverkningar av folsyra är både gedigen och skrämmande, och jag tyckte jag började må konstigt, så jag valde att avbryta. Blir jag gravid kan jag tänka mig börja med dem igen.

Är det så? Jag har hört/läst att egentligen alla kvinnor i fertil ålder ska äta folsyra vare sig man vill bli gravid eller inte, eftersom risken ändå Finns? Missat helt att det kan finnas massa biverkningar, måste jag läsa mer om :D
  • Bambi91

Alltså!!!!!! Kan ej fatta!? Blev jättetydligt på typ 30 sek :D visst kan detta ej vara annat är +? Sov inte hemma idag, ska bli sååå kul att komma hem o visa pojkvännen, om jag kan hålla mig tills dess!!!! :D

• Bambi91

Tack för alla Grattis:D<3 kan fortfarande inte förstå.. nu håller jag tummarna för alla er andra istället :D <33

• Bambi91

BIM-lista 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi 

2/3 Lindsey77, SweetDelight, 

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac 

4/3 Sofiaaaaaa, Bluegrass, fluffershy 

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun 

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A 

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina, Emiliass

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz 

9/3 Josiesh 

10/3 Långväntanefterdig, 

11/3 Iekba 

12/3 Lillefiddelin 

13/3- maria1992 

14/3 - H0nd3ndär , Stragge

15/3 Hepphopp 

16/3-Liiiinda90 

17/3 - YaseminL, Anonym1891 

18/3 Elsaida 

20/3 LifeofBullshit 

21/3 Litenoliv92, Vier 

22/3 Lyckligast80, sycamore

26/3 Tredjebarnsladdis 

27/3 Längtande95, FruBjörk 

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex 

31/3 Sooli, Thersu 

1/4 Nicciz 

Vi som har plussat : 

24/2 carnations (BIM 1/3) 

26/2 Joozzaan (BIM 3/3) 

27/2 MissElin93 (BIM 3/3) 

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3) 

28/2 PowerL (BIM 3/3) 

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

4/3 Bambi91 (BIM 5/3)

• Bambi91
    TrasselsuddX skrev 2018-03-07 18:04:34 följande:

Hej hörrni :) 

Någon mer som utvecklat någon typ av fobi för graviditetstest? Tog massor när vi började försöka i september men senaste månaderna klarar jag det verkligen inte. Det går inte!Jag tror det är för att jag "vet "att det kommer vara negativt, och att jag samtidigt inte kommer sluta hoppas helt förrän mensen kommer? 

Min mens är lite slumpmässigt och har hoppat fram och tillbaka mellan 27 - 43 dagar senaste året. Är på dag 41 denna cykel. Har haft menssymptom i 10 dagar utan att det händer något. Man tänker ju ändå på det oavbrutet från typ dag 25, så det blir väldigt lång tid för att hoppas för att sen ändå alltid bli besviken. 

Nu hoppas jag en massa trots alla messymptom (hade till och med magknip i natt, det har väl knappast gravida om jag ska vara ärlig med mig själv?), meeen 40 + dagar innebär ändå så mycket hopp som går rätt ner i soptunnan :( 

Jag hade faktiskt magknip i nästan 2 dagar strax innan jag plussa, så inte omöjligt :D håller tummarna för dig iaf :D
  • Bambi91
    joannac skrev 2018-03-08 09:55:54 följande:

Börjar tro att NC har satt ut min äl fel.. har haft 2 tempoökningar. är på bim+5 idag annars om det stämmer.

Visade väldigt svagt på cb early igår och inget på ett annat tidigt idag.. rädd att det kanske va ett spök :( men strecket syns tydligt idag fortfarande.. har mensen inte dykt upp på lör/sön testar jag igen.

Hoppas på att min bim egentligen skulle vart senare och att hcg nivån fortfarande är för låg (först beräknade NC bim 12/3 men bytte till 3/3)

Lite högre exponering på bilden för att min mobilkamera är usel. Vad tror ni?!

Åh syns ju absolut ett streck iaf!! Känns inte som ett spök väl? Syns tydligt iaf :D Hoppas hoppas hoppas :D
  • Bambi91
    TrasselsuddX skrev 2018-03-08 20:12:00 följande:

Såhär ser det ut, är det positivt eller är strecket för svagt? Inte vågat ta några andra  än.....

Ja jätteposiivt! Grattis :D
  • Bambi91
    Leei skrev 2018-03-22 18:46:24 följande:

Wow vad jag är inspirerad av alla er som är med i dessa trådar. Jag som sökt efter en ny bim-tråd varje månad. Aldrig vågat kommentera eller något utan bara varit med, hoppats för att sedan varje månad bli besviken och ledsen. Jag och min man har hört av oss till sjukvården för att starta en utredning varför det inte gått på över två år för oss. Vi har nu fått en tid i April. 

Varje månad är jag skengravid. Mina bröst ömmar, kan tom må illa, svullen och molande värk, men alltid två dagar innan bim så kommer det alltid mörka flygningar som sedan går över till blödning. Lika ledsen varje gång. 

Denna månaden var jag så nöjd för att min kropp inte inbillat sig att den är gravid och jag har sluppit mina ''gravid'' sytom. Skönt. Jag känner att jag helt lutat mig tillbaka på läkarbesöket, det har ju inte gått på två år så varför hålla på att leta efter tecken? Så kände jag. 

Igår fick jag gå hem från jobbet lite tidigare, kände hur jag började blir sjuk. De senaste dagarna skulle jag kunnat somna stående och varit hungrig som en varg. Jag som annars äter 1500 kalorier om dagen har inte klarat mig på det. Min kropp har SKRIKIGT efter mat. Jag trodde såklart att det var för att min kropp behövde energin pga att jag höll på att bli sjuk. 

Fick feber igår, och kastade i mig flera olika middagar igårkväll så min man frågar mig om mensen kommit igång ännu... Då går det upp för mig att jag ska ha mens imorgon Fredag, och mina bruna flytningar inte startat ännu.  

Jag beställer genast ett test från apotea som kommer till mina Ica butik idag, torsdag. 

Springer hem och tar testet, filmar tom testet när det slår över till ''Gravid'' och sedan 1-2 veckor. 

Jag?? Jag som blivit så jävla ledsen varje månad i två år, är GRAVID? 

Snälla, alla rara söta, starka och underbara kvinnor. Jag önskar er ALL lycka i hela världen och jag håller mina tummar så hårt för er och att ni får precis så många bebisar som ni önskar. 

Jag ber till högre makter att min graviditet går som planerat. Orkar du som läser detta hålla en tumme för mig så är jag dig evigt tacksam. 

Om allt går som planerat, så blir vi föräldrar den 2 December <3 

Åh vad roligt! Fick glädjetårar när jag läste! Så himla glad för er skull, håller alla tummar jag har för er!! :D
Svar på tråden BIM MARS 2018