• Emhy89

BIM MARS 2018

BIM -12. Krävdes allt i min makt för att INTE testa i morse. Minus tolv. Hade ju ändå inte visat någonting och så blir man besviken, kanske i onödan, ändå har man gjort det så många gånger. Jaja. Bara att vänta nu antar jag.

Har någon av er haft några känslor som avslöjat att ni varit gravida? Typ lyckokänslor som sköljt över er från ingenstans och sådant? Jag har haft det vid tre tillfällen de senaste 5 dagarna. Låter kanske jättelarvigt, men vad vet jag. 

• Emhy89
    Regnkappa skrev 2018-02-22 08:59:29 följande:
    Jag är lika dan, på BIM -9 nu plus att jag har tagit hormoner som ger falskt plus. Vill ändå testa! Har kompisar som bara "mensen får ju vara några dagar sen innan man testar" och jag bara VA? Så avundsjuk på folk som typ glömmer bort hela grejen och typ "oj, mensen är 3 dagar sen".

Känner inte igen det där med lyckokänslor men jag har känt på mig att jag var gravid när jag har testat positivt tidigare. Inte blivit förvånad, samma med negativa test. Låter härligt med lyckorus som sköljer över, vissa drömmer ju också om plus som visar sig vara sant.

Heja oss, testa inte! Ska försöka hålla mig tills BIM-4.
    Ja nog är det härligt med lyckorus alltid, oavsett vad de beror på :)
    Tiden går ju så otroooligt sakta alltså.. 

När har du BIM -4? Jag ska åka iväg på sportlovet nästa vecka och kommer tillbaka kvällen den 2/3, så jag tänkte testa på morgonen den 3:e, då är jag på BIM -3.
  • Emhy89
    Hansson88 skrev 2018-02-22 21:08:05 följande:

Hej hej!

Jag hoppar gärna in i detta tråden och håller tummarna med alla er

Jag hade ägglossning någon dag mellan den 16/2 - 21/3. Det inmebär att min BIM är den 6/3.

Vi har inte använt oss av äl-stickor denna månaden utan kollat på sekreret och livmoderhalstappen istället. Jag tror att vi lyckades pricka in ganska bra. Det återstår att se.

Hyr länge har ni försökt?

Välkommen! Jag har också BIM 6/3. Vi lyckades på första försöket i vintras men slutade i utomkvedes och en äggledare fick opereras bort. Så nu är vi på andra försöket efter operationen. Använder inte heller ÄL-stickor, men blir nog digitala om det inte tar sig den här månaden. Hur länge har ni försökt?
  • Emhy89
    PowerL skrev 2018-02-23 21:56:42 följande:

Har varit en självplågare idag :( Fick hem 4 st testa tidigt idag. KUNDE INTE hålla mig. Det står att dom kan upptäcka graviditet från äl+7. Jag är på äl+6 idag. Det var helt tokblankt. Jättenegativt. Känns som hoppet dog :( Varför gör man så här? Vet ju innerst inne att det är för tidigt :(

Alltså =( Förstår precis. Jag testade på BIM -11 med eftermiddagsurin med ett vanligt gravtest igår. Liksom inte en chans att det skulle kunna synas något men blir ändå  tokbesviken. 

Idag ska jag ut i solen med barnen och rasta dom ordentligt. Försöka skingra tankarna och tanka lite D-vitamin, och försöööka att låta bli att testa till den 3/3.
  • Emhy89
    Joset skrev 2018-02-23 22:36:05 följande:

Hej tjejer,

Jag misstänker eventuell graviditet, blir i så fall vårt tredje barn.

Har ingen koll på bim eller äl, men borde vara snart 3-4 veckor efter senast jag hade mens.

Varför jag misstänker att jag är gravid är för att jag började få sjukt ömma bröst och bröstvårtor, vilket jag aldrig annars har (förutom när jag varit gravid). Så detta är väldigt oplanerat om det skulle visa sig vara rätt.

Om det är så många veckor sedan mens borde du kunna testa med ett tidigt-test i alla fall =D Testa!
  • Emhy89
    carnations skrev 2018-02-24 10:03:09 följande:

Vågar inte ta ut något i förskott. Snälla hjälp! La upp min graf nyss och temperaturen har sjunkit de senaste tre dagarna. Nyss tog jag ett test också. Det är sjuukt tidigt ÄL+10. Bör jag vas orolig?

Jag ser något! =D
  • Emhy89
    carnations skrev 2018-02-24 10:15:15 följande:
    Tack! Det var en dålig bild på testet men man kan se strecket utan att anstränga sig. Vågar inte tro på det då vi försökt aktivt i åtta månader.
    Åh, då hoppas jag verkligen att det är er tur nu! <3
  • Emhy89
    joannac skrev 2018-02-24 11:27:00 följande:
    Nu börjar det närma sig mars tjejer!! Hoppas vi är många som plussar! :D
    Verkligen, kollar med spänning varje dag! Vi är ju ändå ganska många i tråden och snart borde väl ändå ganska många kunna plussa med "testa tidigt"?
  • Emhy89

BIM -10. Illamående och hjärtklappning. För tidigt för att vara symptom..?

• Emhy89
    PowerL skrev 2018-02-24 17:04:57 följande:

Äl+7.

Idag känner jag en del...

Ont i bröst och bröstvårtor, och ett pms humör utav helvete, samt mensvärk och finnar

Negativt på early test imorse. Tror jag får mens inom en vecka :( :( :(

Fy, jobbigt med den där besvikelsen.
    Jag vet ju inte riktigt om min cykel är 32 eller 28 dagar, så imorgon skulle kunna vara BIM -9 eller BIM -5. Funderar på att ta ett early-test imorgon bitti men är ju så rädd för besvikelsen..Obestämd
Svar på tråden BIM MARS 2018