• Jeex

BIM MARS 2018

Meej skrev 2018-02-18 18:05:30 följande:
    Skönt om cykeln börjar återvända till hur den var! Det är ju verkligen inte konstigt att det tar tid för kroppen att ställa om efter en sådan grej. Hoppas hoppas att det är sista månaden du behöver fundera på cykellängd nu!!

Jag var tvungen att testa igen nu eftersom både tester och temp varit så konstiga, men det var två starka streck på det här testet också! Nästan lika glad över det som om jag hade plussat! Överreagerar helt klart..! ;P
    Ja, hade varit en sådan lycka om det hade tagit sig denna gången :)

Men det tycker jag att du gör helt rätt i att bli glad. Jag blir likadan över ett positivt äl-test. Men jag tror man blir extra glad när man har några skumma cykler, och lättnaden man känner när det funkar. Jag säger tummen upp för att bli överdrivet glad :) 

Men då ligger vi inte allt för långt ifrån varandra när det gäller bim.
  • Jeex
    Zandylina skrev 2018-02-18 18:17:05 följande:
    Jo enligt appar så har jag ej ägglossning förrens runt 20-21feb så några dagar kvar, har aldrig innan använt ägglossningstest så ej hundra på hur dem funkar. Men hoppas på bästa å hellre för mkt mys än för lite hehe.
    Ja men då har du ju några dagar på dig att få ett positivt test :) Håller med dig, hellre för mycket än för lite :)
  • Jeex
    bluegrass skrev 2018-02-19 07:08:18 följande:

Hej! Skrev lite i början av tråden, men lyckades inte lägga till mig i BIM-listan. Kan någon hjälpa mig? Kan man göra det från mobilen?
    Jag är iaf snart 38 år och är inne på andra försöket med 4e barnet. BIM 4/3.

Våra barn är födda -08, -11, -14. Hade äl igår eller idag. Nu är vi dock i fjällen och sover alla i samma rum, så jag hoppas att våra försök från tidigare i veckan och igår räcker????.

Lägger in dig i listan.

BIM mars: 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL 

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92 

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08 

10/3 Långväntanefterdig 

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +
  • Jeex
    joannaq skrev 2018-02-19 11:17:53 följande:
    Vart ifrån har du fått infon om att ett positivt ältest inte skulle vara säkert?

Jag var i kontakt med en fertilitetsmottagning och de sa att de testen på apoteket var säkra? Känns som de borde ha koll.
    Självklart är testen säkra med att man får ett positivt när stegring. är som högst, men testen kan aldrig med säkerhet bekräfta att själva äl skedde.

¨ÄL-testerna mäter stegringen av ägglossningshormonet, det luteiniserande hormonet, LH som ökar eller ?stegras? 24 till 48 timmar före ägglossningen.

ÄL-testet reagerar alltså inte på själva ägglossningen utan på det som föregår ägglossningen. Det kan därför vara så att ägglossningen ändå inte sker trots att man har fått ett postivt svar på ÄL-testet. Men man bör naturligtvis utgå från att man kommer att ha ägglossning om man får ett positivt resultat.¨

• Jeex
    SweetDelight skrev 2018-02-19 11:11:57 följande:

Hej igen!
    Jag har varit väldigt inaktiv här ett tag nu. Vi har nyligen flyttat och allt har helt enkelt varit lite kaosaktigt.
    Mitt i allt detta så fick jag besked om att jag har cellförändring på livmodertappen. Har varit på cellprovtagning nummer två och väntar svar på om man kommer behöva göra en biopsi. Med största sannolikhet är det ingen fara utan läker ut av sig själv.
    Nu till min fråga, borde vi pausa bebisverkstaden tills beskedet kommit eller ska man fortsätta som vanligt?
    Frågade BM men hon ville inte riktigt svara.

Hoppas att det läker ut av sig själv ovh att ni istället kan fokusera och njuta av den fortsatta bebisverkstaden.
  • Jeex
    Lindsey77 skrev 2018-02-19 16:59:51 följande:

Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)

Ja Herregud vad vi har väntar länge nu. Men snart är det våran tur att få testa :)
  • Jeex
    Bambi91 skrev 2018-02-19 20:39:50 följande:

Ja vad vi längtar! Håller tummarna för alla:D

Mars får vara allas månad :)
  • Jeex
    Regnkappa skrev 2018-02-20 09:56:02 följande:

Alltså ny får det ju vara nog. Jag sitter på BIM -10 (!) och är besviken för att jag inte känner några symtom. HUR ska jag orka vänta in en rimlig tid att testa? Jag har dessutom ett självständigt jobb så det finns gott om utrymme att sitta och känna efter.

Era bästa tips för att palla denna väntan? Kanske en present varje dag? Hehe

Åh vad jag förstår dig. Har 10 dagar kvar till BIM och det börjar klia lite i fingrarna och vill veta NU ;) Som tur är vi mitt uppe i en flytt som gör att tiden går och att testtankarna skingras lite.
  • Jeex

Välkomna alla nya :) Lägger BIM-listan här till er som vill kopiera och fylla i. Och till alla er gamla, jag hoppas jag tog den senaste listan, annars får ni gärna fylla i er igen :)

BIM-LISTA

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

PLUS-LISTA

• Jeex
    Baraentilligen skrev 2018-01-28 07:58:06 följande:

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

Om du fortfarande är kvar här inne, kan inte du uppdatera ditt inlägg med den senaste BIM-listan så det blir lättare för alla nya att fylla i sig :)
  • Jeex
    Baraentilligen skrev 2018-02-24 09:54:26 följande:

Kan inte göra det via telefonen och har inte tillgång till dator i helgen, men gör det när jag kan :)

Det blir toppen :)
  • Jeex
    bastamamman1 skrev 2018-02-24 10:11:56 följande:

Du glömde mig: BIM 10/3 :)

Du får kopiera listan och lägga in dig :)
  • Jeex
    Iekba skrev 2018-02-25 11:34:13 följande:

Hej tjejer!

Ägglossningstestet i morse. Positivt? Står att strecket måste vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare? Någon med erfarenhet? Är helt ny på detta.

Har ni andra samlag varje dag kring ägglossning eller varannan dag? Har hört så olika så är osäker. Vi har oftast kört på varje dag kring ägglossning men det kanske är därför det inte fungerat ännu?

Precis som du säger, teststrecket måste vara lika eller starkare för att vara positivt. Så din äl är säkert på g snart :) Vi kör varannan - var tredje dag ganska regelbundet under hela månaden.
  • Jeex

Nu börjar tempen sakta men säkert sjunka. Börjar ställa in mig på att mensen kommer istället.
  • Jeex

BIM-3, känns inte så hoppfullt. Får börja ladda om inför nästa månad.
  • Jeex
    Emhy89 skrev 2018-02-27 09:41:29 följande:

Tråkigt =(

Ja, så himla tråkigt. Men detta var ju bara första försöket så det är ju inte så konstigt om det inte tog sig. Det är bara att kämpa på :)
  • Jeex
    Emhy89 skrev 2018-02-27 10:51:16 följande:

Så är det ju, man måste bara hamna där mentalt först.

Jag tog ett test imorse som jag har svårt att tyda. Och egentligen är det inte hela världen på andra försöket men jag har blivit av med en äggledare och är som besatt nu eftersom jag är rädd att jag kommer ha svårt att bli gravid nu :/ 

Precis, man får försöka hålla sig lugn och skingra tankarna :) Nu tänker vi ta en paus 1-2 månader då vi gärna inte vill ha barn i december.

Hur många dagar efter äl är du ? Vad tråkigt att du förlorat en äggledare. Har själv också en äggledare kvar.
  • Jeex

Får hoppa tillbaka här igen. Hade BIM 2/3 men fick min mens den 1/3. Det blev en kortis i apriltråden då jag får min mens 29/3 nu istället för 3/4. Beräknad äl 15/3

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

27/3 Längtande95

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Jeex

Ni som har la in eran BIM nu under kvällen får uppdatera med denna listan och lägga in er igen. Såg att några av oss inte fanns med på de listorna ni lagt upp.

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote]

26/3 Tredjebarnsladdis

27/3 Längtande95, FruBjörk

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex

31/3 Sooli, Thersu

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Jeex

Nu har äntligen livet lugnat sig lite efter en flytt och en skadad häst. Har varken tempat eller hängt här inne sen senaste mensen i början av mars. Har ingen aning om när äl skedde denna månaden så att det skulle ta sig denna månaden är inte så troligt :) Har BIM i slutet av mars och då kör vi på igen som vanligt med lite ny energi :)

Svar på tråden BIM MARS 2018