BIM MARS 2018
Äl+4.
Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?
Hur har ni andra det som passerat äl?
Äl+4.
Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?
Hur har ni andra det som passerat äl?
Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?
Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?
Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.
Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.
Hej,
Hoppar in här, fick tant röd idag på BIM +1. : (
Nu tar vi nya tag för nionde gången....
Hej hej!
Jag hoppar gärna in i detta tråden och håller tummarna med alla er
Jag hade ägglossning någon dag mellan den 16/2 - 21/3. Det inmebär att min BIM är den 6/3.
Vi har inte använt oss av äl-stickor denna månaden utan kollat på sekreret och livmoderhalstappen istället. Jag tror att vi lyckades pricka in ganska bra. Det återstår att se.
Hyr länge har ni försökt?
Ja, de sista dagarna är sega. Jag har svårt att hålla mig ifrån testen. Men nu blir det nog test varje dag fram till mens...
Det verkar som att min ÄL uteblir denna månaden. Borde haft ÄL för 4-5 dagar sedan men alla ÄL tester sen förra söndagen visar neg...:(
Suck fattar inte varför det ska vara så himla svårt att bli gravid?! Trodde ändå det skulle gå lättare med nr 2...
Oj vad spännande att följa alla och läsa om allas symptomer. Jätte intressant och fördriver tiden också lite ;)
Själv är jag på Äl +6 idag och fick ett rejält hugg i livmoderns högra sida (Hoppas innerligt att det är typ ägget som fäste eller nått haha) sedan dess har det kommit och gått lite småstick och känningar kring livmodern. Har aldrig kännt ett sådant hugg tidigare som jag gjorde idag! Ingen inbillning då det KÄNDES!
Lite smått ömma bröst och lite allmänt dåligt humör. Har varit sjukt arg idag och stört mig på allt och alla!
Ovanligt för mig att få humörsvängningar så här långt innan mens. Så hoppas att det inte är på grund av pms. Jag brukar få humörsvängningar i ungefär i mitten av mensen.
Håller tummarna för att alla ska plussa!!
Vi kämpar på tillsammans och väntar ut så länge vi bara orkar!
*tur att jag inte har ett apotek i närheten av mig!!*
Hej på er !
Grattis till er som plussat!! Wiihoo!
Själv sitter man och känner efter alldeles för mycket...
Bim -6 idag och håller på att bli smått galen!
-Nedstämdheten har minskat rätt mycket vilket är så himla skönt!
- halsbrännan är fortfarande kvar
- huvudvärken är oclså fortfarande kvar
- och idag fick jag ?? mensvärk ?? från helvetet som höll sig kanske 5-10 minuter .
-molnvärk fortfarande kvar
Så glad att jag inte har något grav test hemma för jag hade självklart redan testat.
Efter att ha försökt 15 månader hoppas jag på att det är vår tur att få första barnet...
Vet ju sol sagt inte ens om jag hade äl den här månaden. Men hittade ett grav test i skåpet och har gjort som så många andra och testat, troligtvis alldeles för tidigt. Men det va negativt iaf. Har fått för mig att brösten känns lite ömma men jag tror att jag inbillar mig å känner av för mycket. Testet jag tog stod det att jag kunde testa tidigast samma dag som beräknad mens ca 6/3 så det är ju ett tag kvar. Hade så gärna hoppats på en november bebis. Men jag kommer nog strunta i att testa mig igen (om jag kan hålla mig) tills det är dags för mensen. Vi får se. Jag har under mina tidigare graviditeter känt en stark känsla när jag varit gravid men jag har inte den nu. Jag känner nog mer att jag hoppas så mycket så jag inbillar mig.
Grattis till er alla som har plussat redan! Vilken mysig vår/sommar och höst ni har framför er <3
Halloj!
Jag är sprillans ny här på FM, men har läst det flesta trådar (gamla som nya) och kände att det var dags att bli en i gänget! Jag och min sambo har försökt sen i somras, men ännu inget plus. Har bim i helgen och följs gärna åt! :)
Oh herregud så fel jag hade om mig själv. Jag ÄR gravid!
Men har sån himla mensvärk och ett jävla svängande humör som precis innan mens så trodde ju det var kört....
Så roligt med alla som får pluss! Det är väll det enda positiva just nu när man själv känner att hoppet är ute för den här månaden att man kan få glädjas åt andra
:)
ja väldigt väldigt svagt. Egentligen borde jag vänta några dagar innan jag testar igen men jag kommer inte kunna hålla mig ????
Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(
Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.
Tappa inte hoppet, förstår att det är tungt nu men man vet aldrig vad som händer. Kan väl mycket väl vara att du är låghormonare och att ingenting syns på testet pga det. :)
Grattis till er alla som har plussat :) jag har varit lite frånvarande den senaste veckan. Ingen mens har dykt upp än för mig och jag är inte gravid. Blir troligtvis utan ägglossning den här månaden också. Familjen längtar utomlands och vi hade ju inte tänkt att boka eftersom vi trodde att jag skulle vara gravid. Nu funderar vi på att bara släppa det här och "fortsätta att leva". Jag kommer att bli behandlad för min pco (heter det så) efter att dom hittade blåsor på mina äggstockar. Jag kommer även få en tid för en titthåls operation för att utreda om jag har endmeteios som jag misstänkt i flera år.
Är oerhört tacksam över att jag har fått två fina barn. Även om längtan efter en 3:a är jätte stor så försöker vi tänka positivt med allt krångel som varit det senaste året.
Kram till er alla och grattis till er som plussat. Och till er som fortfarande försöker. Jag hejar på er och fortsätt att kämpa :)
Grattis till er som. Plussat.
Jag skulle behöva hjälp med att tyda mina ägglossningstest.
Fick min mens den 12:e mars. Över en vecka sen. Men jag har en hormon rubbning i kroppen så jag har ingen mens cykel att gå på. Det är därför väldigt svårt att pricka in någon ägglossning.
Dom här tre testerna är ifrån
1. Högst upp den 20:e
2. Mitten 21:e
3. Längst ner från idag dnn 22:e.
Tydet jag dom rätt så hade jag kanske ägglossning igår då?
Hej hej
Dom är än för svaga för att äl ska har varit, forts testa varje morgon så kommer du snart se att det första strecket blir så starkt som det andre el än starkare, jag tog både apotekets singel stavar som d du verkar ha här, när jag sen såg stegring tog jag clearblue advance för att konstatera ordentligt.
Lycka till
Hittade mina februari tester
Var hos Gun den 14/2 då såg han ett fint ägg o sa spring nu hem o mys:) följde då äl några dagar,
Clearblue advance funkar i praktiken på samma sätt men du får klara besked
Ett 0= ingen äl
En blinkande smily=fertil(börja ha sex)
En stilla smily=maximalt fertil(ha sex denna och nästkommande dag)
Kram