• carnations

BIM MARS 2018

Meej skrev 2018-02-06 20:09:29 följande:

Jag har ju ingen erfarenhet av Flo men tänker att den kanske bara lägger in ett generellt medelvärde för ÄL trots testresultaten eftersom du inte tempat. NC verkar ju lägga lite sent även om ÄL borde vara någon dag efter stegringarna. Räknar kanske efter en generell lutealfas på 14 dagar? Kan det vara så? Säger NC till dig när den tycker du ska testa med ÄL-test?

Har bara använt sedan förra veckan så har inte fått någon notis om att ta Äl-test än. Borde få det nästa vecka tror jag. Enligt NC har jag en lutealfas på 13 dagar.
  • carnations

Är ny på att tempa, kan någon hjälpa mig? NC har inte placerat ut min ägglossning men fick positivt ÄL-test dag 15 och har nu haft temperaturstegring. Har jag haft ägglossning eller inte?
  • carnations
    Meej skrev 2018-02-17 19:16:52 följande:

Det tror jag ju utifrån din kurva. Cd 15 eller 16 kanske? NC kommer säkert sätta ut den, men det tar längre tid när en är ny med att tempa. Ser bra ut! :)

Tack! :) har du haft ÄL än?
  • carnations
    Jeex skrev 2018-02-17 11:30:23 följande:

Eftersom att du är ny med att tempa kan det ta ett tag innan NC hittar rät. Det kan ta upp till 3 cykler. NC brukar ta bort symbolen och sätter sedan tillbaka den på rätt dag om äl skett och det finns tillräckligt med information.

Tack för svar!
  • carnations
    Meej skrev 2018-02-17 21:45:25 följande:

Nej, jag tror inte det. Inga positiva LH-test i vilket fall. Tempen hoppar lite upp och ned konstigt nog. Borde haft ÄL i mitten på veckan som gått dock, så något knas är det.

Okej. Håller tummarna att du får ägglossning snart! Har NC satt ut någon dag?
  • carnations

Åttonde försöket till första barnet. Trodde verkligen det skulle ta sig på försök 3-5. Har för första gången tempat och NC har fastställt att jag faktiskt haft ägglossning så nu är jag på ÄL+5. Lyckades få till det med sambon på ÄL-1 på ägglossningsdagen och på ÄL+1. Nu vill jag verkligen få ett plus.

• carnations

Är det någon idé att ta gravtest på ÄL+10/bim-5 eller är det för tidigt tro? Ska på en fest där det är stark alkoholkultur och folk kommer påpeka om jag inte dricker (att det ens är så 2018?!!!) Är på äl+8 idag och allt känns som vanligt. Pms-ömma bröst och känns lite i livmodertrakten svårt att avgöra om värken brukar vara där eller inte.

• carnations
    Zemlan99 skrev 2018-02-22 13:48:55 följande:

Jag ska testa på ÄL+11 imorn av samma anledning, så jobbigt med allt smusslande och ljugande kring alkoholen :/

Ja ellerhur! Min backup är att låtsas dricka Rom och Cola. Fast utan rom såklart :)
  • carnations
    PowerL skrev 2018-02-22 14:58:53 följande:

Kommer att testa på tisdag. Då är det äl+10 och jag plussade då med dottern med testa tidigt test :) Kan knappt bärga mig. Även om jag har en känsla att det inte tog sig denna gången. Hade sex 3 och 2 dagar innan äl, och det är vårt första försök. Varför skulle vi ha sådan tur?

Håller tummarna för dig! Funderar också på att testa på ÄL+10, det är på lördag för mig.
Svar på tråden BIM MARS 2018