• Lindsey77

BIM MARS 2018

joannaq skrev 2018-02-10 22:22:51 följande:

I morgon kan jag börja med äl test igen.. Denna gången kör jag cb digital för att slippa tolka :)

Jag med, har aldrig provat det innan. Förra cykeln testade jag dock 2 ggr, fick neg, trodde jag redan haft ÄL... så jag slutade testa och sparade dem till den här månaden istället. Fick ÄL 10 dagar senare än jag trodde förra månaden, tror det berodde på mitt missfall... funderar dock när jag ska börja testa, har en cykel på 33-40 dagar. Är på dag 16 idag...
  • Lindsey77

Dag 20 idag och börjat testa med digitalt ÄL test. Negativt. Har 6 st kvar och ska testa med dem. Hoppas på ÄL under de kommande dagarna.

Har ju aldrig fått positivt på ÄL test, men nu ska jag prova digital. Har fyra barn, så ÄL hade jag ju trots alla negativa test.

När jag drog ut stickan ur ÄL testet idag såg jag att strecken var nästan lika starka. Så kanske på gång snart...

• Lindsey77

Fick positivt på digitalt ÄL test idag, fast gubbe! Är så glad, har aldrig fått positivt förrän jag nu testat digitalt!

BIM blir då 1 eller 2 mars...

• Lindsey77
    Meej skrev 2018-02-15 07:14:38 följande:
    Härligt! Blir mer och mer övertygad om att digitalt är the way to go. Får nog köra det nästa gång.
    Jag har tagit hundratals ÄL stickor och stavat, men inga positiva. Bara sett stegring. Ja, jag är säker på att jag haft ÄL. Nr 4 blev till trots negativa test.

Igår fick jag en rund ring, och idag fast gubbe. Varför fick jag inte en blinkande gubbe igår? Började jag testa för sent? För jag borde ju haft hög fertilitet igår?

Jag är i alla fall glad över mitt positiva test!!
  • Lindsey77
    joannaq skrev 2018-02-15 13:41:46 följande:
    Oj det va konstigt jag fick rund ring i söndags så hoppade över måndag men tisdag onsdag och idag blinkande gubbe, beräknad äl på lördag. Men använde du morgonurin igår?

Härligt med fast gubbe :)
    Japp, morgonurin även igår.
  • Lindsey77
    Meej skrev 2018-02-15 15:13:16 följande:
    Det är väl kanske så att vissa är mer lämpade för äl-test än andra. Min tempkurva har stigit sakta de tre senaste dagarna, så kanske har jag haft äl trots allt. Får väl se om den fortsätter stiga. Bara att vänta och se vad som händer. Och kanske är vi sådana som bara får glatt ansikte eller tom ring, kanske kan vara så att hormonnivåerna stiger fort och är lätt att missa med test, men ändå tillräckligt med hormon för att ägglossning ska ske..? Spekulerar bara :)
    Ja, det kan vi ju hoppas!!
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-15 14:56:56 följande:
    Jaha, så man får en blinkande gubbe innan en fast? Va bra, hade ingen aning! Precis börjat med CB ältest, aldrig testat innan. Tog i morse och fick en ring. Tror jag har ÄL på sön om allt är sim de brukar. När kommer den blinkande gubben då visas ungefär? Brukar ni testa fler ggr om dagen?
    Om jag förstått det hela rätt ska man testa med morgonurin varje dag. Egentligen ska det väl visas en blinkande gubbe några dagar före ÄL, sen fast gubbe. Jag hoppas jag hade en snabb stegring, gick ju från rund ring till fast gubbe på en dag. Borde ju varit fertil igår med... fick ingen blinkande gubbe igår...
  • Lindsey77
    joannaq skrev 2018-02-15 15:59:36 följande:
    Det finns ju två olika cb digital ett med blinkande gubbe och ett utan vad jag har sett, tänkte bara så du hade det med blinkande gubbe? :)
    Var tvungen att dubbelkolla. Men har det med blinkade gubbe...

ÄL testet kan ju inte stämma fullt ut. Jag menar, har jag ÄL inom de närmaste 48 timmarna så skulle ett korrekt ÄL test gett blinkande gubbe igår? Dock var det första gången denna cykel jag testade, så då kan det ju inte avläsa någon stegring. Blev väl en snabb stegring inatt.
  • Lindsey77
    joannaq skrev 2018-02-15 20:42:53 följande:
    Nä det kan ju bli fel så är det ju med allt :) Lycka till nu :) <3
    Tack! Lycka till själv.
    Nu har jag läst på lite mer om ÄL tester. Det står i info att man inte kan få positivt första dagen man testar eftersom testet först ska läsa av basnivån. Sen kan man få en fast gubbe dagen efter om testet finner en LH topp direkt.
  • Lindsey77
    joannaq skrev 2018-02-16 08:39:26 följande:

Äntligen en fast gubbe på CB :)

Vad roligt!!

Du är två dagar efter mig då!! Kul att vara nästan lika. :)
Svar på tråden BIM MARS 2018